Теми статей
Обрати теми

Дозвіл органів пожежного нагляду на початок роботи літнього кафе

Редакція ПБО
Стаття

Дозвіл органів пожежного нагляду на початок роботи літнього кафе

 

Необхідність звернення до органів державного пожежного нагляду для отримання дозволу на початок роботи літнього кафе виникає далеко не завжди, однак це не звільняє суб’єкта господарювання від обов’язку дотриматись усіх вимог пожежної безпеки в роботі такого кафе. Про те, в яких випадках дозвіл від пожежнагляду отримувати не потрібно, а також про вимоги пожежної безпеки, завжди обов’язкові для виконання, стисло розповімо в цій статті.

Олена УВАРОВА, юрист Видавничого будинку «Фактор»

 

Узгодження з органами пожежнагляду початку роботи літнього кафе

Нагадаємо: відповідно до

ч. 8 ст. 10 Закону № 3745 новостворені підприємства, а також діючі підприємства при введенні в експлуатацію нових та реконструйованих об’єктів, при впровадженні нових технологій, при передачі у виробництво зразків нових пожежонебезпечних машин, механізмів, устаткування та продукції, а також новостворені та діючі підприємства при оренді будь-яких приміщень зобов’язані отримувати дозвіл органів держпожежнагляду на початок роботи та оренду приміщень (далі — дозвіл на початок роботи), що видається без справляння будь-якої плати. Обов’язок отримати дозвіл на початок роботи не поширюється на випадки, коли ведення господарської діяльності можливе за декларативним принципом або коли приймання об’єкта в експлуатацію здійснено комісією за участі органів держпожежнагляду. В останньому випадку підпис державного інспектора в акті державної комісії є згодою органу держпожежнагляду на початок роботи об’єкта з дня затвердження акта в установленому порядку (п.п. 3.4.8.7 Інструкції № 59). Докладніше див. газету «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 79.

Із викладеного можна зробити висновок, що

окремий дозвіл від органів пожежного нагляду на літній майданчик отримувати не доведеться, якщо його роботу було передбачено вже на момент уведення в експлуатацію приміщення закладу ресторанного господарства, при якому відкривається літній майданчик. Крім того, якщо на літній майданчик було отримано дозвіл на розміщення малої архітектурної форми (літнього майданчика, тимчасової споруди), то його роботу було погоджено з органами пожежного нагляду вже в ході отримання такого дозволу. Так, наприклад, Порядок розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності в місті Харкові передбачає необхідність погодження паспорта прив’язки МАФ не тільки з управлінням земельних відносин міської ради, управлінням споживчого ринку, а й з органами СЕС та пожежними органами.

Якщо ж ідеться про просте винесення столиків на вулицю з метою збільшення кількості місць для відвідувачів, то закладу ресторанного господарства, при якому створюється такий літній майданчик, достатньо дотримати всі вимоги пожежної безпеки без отримання будь-яких додаткових дозволів та узгоджень. На таку ситуацію можна поширити

п. 3.6 Правил пожежної безпеки, згідно з яким у разі зміни функціонального призначення будов (приміщень, споруд) адміністрація зобов’язана забезпечити своєчасну зміну планів евакуації та інструкцій.

Автономне ж

літнє кафе, як і будь-який заклад ресторанного господарства, може почати свою роботу за декларативним принципом, тобто «без отримання документа дозвільного характеру шляхом повідомлення відповідного дозвільного органу про відповідність його матеріально-технічної бази вимогам законодавства» (ст. 1 Закону № 2806), за умови, що в ньому не передбачено одночасне перебування більше ніж 50 осіб. Для цього за 10 днів до початку роботи кафе необхідно направити органу держпожежнагляду декларацію відповідності об’єкта (об’єктів) вимогам законодавства з питань пожежної безпеки встановленої форми (додаток 3 до Порядку № 150), яка реєструється органом держпожежнагляду у спеціальному журналі (п. 111 Порядку № 150) за місцем розташування об’єкта (абз. 12 п. 3.1 Інструкції № 278). Після реєстрації декларації відповідні відомості заносяться до Журналу обліку об’єктів (додаток 1 до п.п. 3.2.3 Інструкції № 59) та відповідного плану перевірок, а також заводиться наглядова справа, що має відповідати вимогам, установленим додатком 4 до п.п. 3.3.20 Інструкції № 59.

Коли процедуру погодження початку роботи літнього кафе пройдено, суб’єкту господарювання не можна забувати про необхідність забезпечення

Правил пожежної безпеки. Серед спеціальних вимог, що може бути висунуто до літнього кафе, слід зазначити:

— якщо кафе розраховане на масове перебування людей (50 осіб і більше), на додаток до схематичного плану евакуації адміністрація зобов’язана скласти інструкцію, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей, за якою не рідше ніж один раз на півроку повинні проводитися практичні тренування всіх задіяних працівників;

— для літніх кафе, в яких передбачається перебування людей уночі (після 22:00), інструкції повинні передбачати два варіанти дій: у денний та в нічний час;

— якщо літнє кафе має форму тимчасової споруди, то воно повинне розміщуватися на відстані не менше 10 м від інших будівель та споруд;

— літній майданчик при стаціонарному закладі ресторанного господарства повинен розміщуватися так, щоб не створювати перешкод для евакуації людей із самого закладу.

 

Відповідальність суб’єктів господарювання

У разі виявлення, що органам держпожежнагляду при отриманні дозволу на роботу або при поданні декларації відповідності об’єкта вимогам пожежної безпеки або при узгодженні розміщення МАФ (літнього майданчика) було надано

недостовірну інформацію про відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, посадових осіб може бути притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі від 40 до 100 нмдг (від 680 до 1700 грн.). Якщо ж суб’єкт господарювання ухилиться від отримання дозволу на початок роботи від органів пожежнагляду в разі, коли для нього отримання такого дозволу є обов’язковим, йому може загрожувати штраф від 20 до 40 нмдг (від 340 до 680 грн.) із конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва та сировини або без такої (ч. 1 ст. 164 КпАП).

Крім того, порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки в роботі літнього кафе тягне за собою для посадових осіб суб’єкта господарювання відповідальність за

ст. 175 КпАП у вигляді попередження або штрафу від 2 до 10 нмдг (від 34 до 170 грн.).

Крім того, якщо органи пожежного нагляду визнають, що розміщення літнього кафе створює загрозу виникнення пожежі, або перешкоджає його гасінню та евакуації людей, вони мають право припиняти або забороняти роботу підприємств, експлуатацію споруд, будівель, окремих приміщень, дію виданих дозволів на право проведення робіт (ст. 7 Закону № 3745).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі