Абсолютно нові можливості. Форум «ПБО»: як ставити запитання?

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Листопад, 2009/№ 88
В обраному У обране
Друк
Стаття

Форум «ПБО»: як ставити запитання?

 

Запитань завжди набагато більше, ніж відповідей. Особливо запитань, що стосуються оподаткування та бухгалтерського обліку. Бухгалтеру (особливо якщо він передплатник газети), звісно, звичніше зателефонувати до редакції та запитати про те, що цікавить. Можна ще зателефонувати більш-менш досвідченому колезі — порадитися... А що, якби Вам запропонували порадитися відразу з усіма авторитетними бухгалтерами України? І така можливість є, адже ось уже рік, як на сайті «ПБО» існує форум — зручний та практичний інструмент спілкування. Саме про те, як слід діяти, щоб отримати відповідь на своє запитання на форумі, ітиметься в цій статті, яку призначено, насамперед, для форумчан-початківців.

Сергій МАЛИЦЬКИЙ, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Типова ситуація — у бухгалтера виникає запитання, і він у пошуках відповіді на нього заходить на форум «Податки та бухгалтерський облік». Зайти на форум можна через сайт «ПБО» (www.nibu.factor.ua), у головному меню якого необхідно вибрати «Форум», і тоді на екрані відобразиться вікно форуму (рис. 1)*. На форум також можна потрапити відразу, набравши в адресному рядку браузера, яким ви користуєтеся, адресу: www.nibu.factor.ua/forum. Щоб з форуму повернутися на сайт «Податки та бухгалтерський облік», достатньо клацнути мишкою по логотипу, розміщеному в лівому верхньому кутку екрана.

* Програмне забезпечення на сьогодні передбачає написання російською, але надано можливість як ставити запитання, так і відповідати на них будь-якою зручною для форумчанина мовою (на рисунках збережено мову оригінального повідомлення на форумі). —

Прим. ред.

 

 

 

Тут же, на сайті (права нижня частина), можна побачити Топ-5 найсвіжіших тем, що обговорюються на форумі (рис. 2).

 

 

Ви зареєструвалися та зайшли на форум — це вже великий крок уперед для отримання відповіді на запитання, що цікавить, однак не варто забувати про деякі важливі особливості роботи форуму, незнання яких ускладнює життя і собі, й оточуючим.

Щоб максимально швидко отримувати вичерпні відповіді на запитання, діяти слід за певним сценарієм.

 

КРОК 1. ВИБИРАЄМО ВІДПОВІДНИЙ РОЗДІЛ

Одна з найпоширеніших помилок полягає в тому, що деякі користувачі не стежать, щоб тема відповідала розділу, в якому її розміщують. Зверніть увагу, що на форумі «ПБО» є чітко розмежовані розділи, тому намагайтеся максимально точно «вгадати», в якому розділі ваша тема не виглядатиме як біла ворона (благо, розділів на форумі не так багато і вони зручно структуровані, рис. 3).

 

 

Якщо ж ви на зло всім усе одно створили тему в невідповідному розділі, то рано чи пізно її «примусово»

буде перенесено адміністратором або модераторами форуму до відповідного розділу, та якщо така чи схожа тема вже є, то об’єднано з такою темою, про що буде зазначено в повідомленні.

«Ну от, — подумають деякі, — навіщо витрачати час на пошуки правильних розділів, якщо за нас це все одно зроблять адміністратор або модератори?». Це, як мовиться, «дело житейское». Але слід усвідомлювати, що розміщення теми в невідповідному розділі призводить до втрати набагато більшої кількості часу: на те, щоб вашу тему було виявлено саме тим експертом, який може компетентно дати відповідь на запитання щодо цієї теми; на її подальше перенесення адміністратором до відповідного розділу. Тільки після цього можна розраховувати на змістовну відповідь. А час, як відомо, — гроші.

А що робити, якщо питань відразу декілька, запитає себе користувач. Невже потрібно для кожного запитання шукати відповідний розділ та тему? Усе залежить від самої ситуації та запитань.

Якщо всі запитання абсолютно не пов’язані між собою, то, як би це не було «часовитратно», але ставити їх слід окремо один від одного в різних розділах і відповідно темах. І нікуди від цього факту не подітися.

А от якщо ваше запитання —

комплексне (є одне основне запитання і декілька дрібніших, але від цього не менш цікавих), то начебто і розділ, і тема для всіх запитань спільні, але, з іншого боку, стосуються вони різних аспектів бухгалтерського чи податкового обліку. І досить часто користувач діє за аналогією з описаним вище способом: розміщує декілька запитань, що, по суті, є одним комплексним, у різних розділах та темах форуму. Однак вчиняти так не рекомендується, адже відповісти на комплексне запитання легше та зручніше в одній темі, ніж шукати «розпорошені» фрагменти комплексного запитання за різними розділами і темами. І не варто турбуватися, що якась частина запитання, що стосується правового аспекту, може залишитися поза увагою, якщо тему розміщено, наприклад, у розділі «Податки та внески». Експерти з права або в певній сфері бухгалтерського чи податкового обліку обов’язково дадуть відповідь на ту частину запитання, що перебуває в їх компетенції, навіть якщо комплексне запитання розміщене в темі, що зовсім їх не стосується.

Таким чином, робимо висновок:

комплексні запитання доцільно ставити в одній темі та розділі, що найбільше відповідають основному, на ваш погляд, запитанню з комплексного.

 

КРОК 2. НОВА ТЕМА — «TO BE OR NOT TO BE?»

Вибравши розділ,

не слід квапитися та створювати нову тему. Перш ніж це робити, необхідно переконатися, що подібна тема ще не створена кимось раніше. Слід мати на увазі, що кількість користувачів форуму перевищує кілька тисяч осіб, а кількість уже створених тим — удвічі більша, тому імовірність того, що хтось уже створив тему, схожу на вашу, — дуже і дуже велика. Уважно вивчіть наявні в розділі теми за допомогою пошуку (можна використовувати розширений пошук — за темами або повідомленнями, рис. 4) або перегляньте більш-менш сумісні , на ваш погляд, теми від початку і до кінця, можливо, в одній з них є саме те, що потрібно.

 

 

Іноді трапляється, що користувач знаходить схожу тему і вже готовий поставити в ній запитання, але виявляє, що останні повідомлення теми датовано весною того ж року, а інколи і весною попереднього, у той час, коли на дворі вже глибока осінь. Користувач помилково припускає, що його запитання не знайдуть, відмовляється від наміру ставити запитання в цій темі та створює нову, майже ідентичну тему.

Не бійтеся ставити запитання в «покинутих» темах, адже

поставлене запитання автоматично підніме тему на вершину списку тем розділу, де на неї обов’язково звернуть увагу і на запитання дадуть відповідь колеги по бухгалтерському цеху або експерти газети.

Немає хоча б приблизно схожої теми? Ну що ж, мабуть, ваше запитання заслуговує, як мінімум, на цікавість, тому можна сміливо створювати нову тему. Нагадую: отримати можливість створювати теми та писати повідомлення на форумі, необхідно в обов’язковому порядку пройти процедуру реєстрації (рис. 5). На зазначену при реєстрації електронну адресу протягом 1 — 3 днів прийде лист, в якому знаходитиметься посилання, за яким необхідно перейти та зайти на форум, тим самим завершивши процес реєстрації. Уперше (після процедури реєстрації) зайти на форум по-іншому (не через посилання в листі) не вдасться.

 

 

КРОК 3. СТАВИМО ЗАПИТАННЯ

Ви думаєте, що поставити запитання — це просто? Ви маєте рацію. Але не варто забувати: оскільки важливу роль у запитаннях, що ставляться, як і в житті, майже завжди відіграють деталі, то

точність відповіді великою мірою залежить від того, наскільки «детально» було поставлене запитання. Для більшої наочності наведу реальний приклад близького до ідеалу запитання (з подальшою ідеальною відповіддю ), а також приклад, в якому користувач не зміг з першого разу сформулювати запитання з усіма подробицями, і до яких наслідків це призвело.

Отже, дивимося, як потрібно ставити запитання на форумі (рис. 6).

 

 

На цьому наочному прикладі чітко видно, що, по-перше, правильно вибрано розділ форуму, по-друге, створена тема не повторює жодну з раніше створених тим (можна перевірити, скориставшись пошуком, заразом розвиваючи свої вміння в користуванні системою пошуку на форумі), і, по-третє, зверніть увагу на запитання. Воно сформульоване чітко, максимально стисло, але водночас у ньому зазначено всі необхідні деталі. Необхідні для аргументованої відповіді, яку можна використовувати відразу, і не витрачати часу свого та оточуючих на уточнюючі запитання, які до того ж можуть докорінно змінити первісну відповідь.

А от так ставити запитання категорично не рекомендується (рис. 7).

 

 

Як видно із листування, незважаючи на те що автор розмістив своє запитання у правильному розділі та не повторив інших тем, він усе ж допустив низку помилок, які навіть істотніші, ніж неправильно створена та розміщена тема. Зверніть увагу, як поставлене запитання: ситуацію викладено в загальних рисах, без конкретних дат. Як бачите, форумчани намагалися й у такій ситуації допомогти колезі, але автор з якоїсь невідомої причини не став дослухатися до відповідей доброзичливців і чи то проігнорував, чи то не помітив посилання на статтю з питання, що його цікавить.

Крім того, практично не мають шансів на швидку відповідь занадто «азбучні» запитання (що поробиш — в експертів свої амбіції: їх «заводять» складні запитання , рис. 8). А запитання з розряду «про все і відразу», звісно, можна ставити на форумі, але перед цим бажано скористатися

пошуком по сайту та вивчити матеріали газети з цього питання, а вже після цього сформулювати своє запитання конкретніше.

 

 

На завершення варто зауважити, що краще один раз спробувати власноруч, ніж сто разів прочитати інструкцію. Тому, шановні користувачі форуму, і найпростіші запитання, і запитання «про все» — якщо вони є — ставити потрібно і можна, і чим більше — тим краще... Чекаємо вас на форумі.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд