Щодо приймання податкової звітності в електронному вигляді

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Листопад, 2009/№ 89
В обраному У обране
Друк
Лист від 28.10.2009 р. № 23680/7/28-0517

Щодо приймання податкової звітності в електронному вигляді

Лист Державної податкової адміністрації України від 28.10.2009 р. № 23680/7/28-0517

 

Державна податкова адміністрація України повідомляє, що в результаті запровадження обов’язкового ведення Загального реєстру податкових накладних згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.09.2009 №1178-р з 1-го листопада 2009 року приймальний шлюз переводиться на роботу по формуванню та веденню Загального реєстру податкових накладних.

При цьому, приймання податкової звітності в електронному вигляді, що надсипається платниками податків засобами телекомунікаційного зв’язку, з 1-го листопада 2009 року буде реалізовано виключно через операторів електронної звітності.

Подання звітності через операторів електронної звітності здійснюється на поштову адресу zvit@еzvit.com.ua (за додатковою інформацією платники податків можуть звертатись за багатоканальними телефонами (044) 498-88-88, (044) 461-01-10 або на сайт www.zvitoperator.com.ua).

На сьогодні ДПА України укладені договори про співпрацю із двома операторами електронної звітності ТОВ «Ефективні інформаційні системи» та ТОВ «Оператор електронної реєстрації та звітності».

Враховуючи наведене, Державна податкова адміністрація України зобов’язує довести зміст цього листа до підпорядкованих органів державної податкової служби з метою організації та проведення ними відповідної роз’яснювальної роботи серед платників податків.

 

Заступник голови В. Регурецький



коментар редакції

Електронна звітність — тільки через Спецоператора? Незаконно!

«Бесплатно только птички поют...» — співається у відомій пісні Андрія Макаревича. Мабуть, ця думка вже давно не дає спокою комусь із його пристрасних шанувальників, які працюють у ДПАУ.

Дійсно, ну куди це годиться, що платники податків просто так здають звітність? Адже їм усі зручності створюють: дозволяють, не виходячи з офісу, не стоячи в черзі, не приходячи на поклін до інспектора, просто так узяти і надіслати електронною поштою звіт, та ще й квитанції у відповідь присилають! І все це безоплатно? Та за такий сервіс не гріх і гроші брати! Напевно, приблизно так роздумували ініціатори-автори-підписанти листа, що коментується.

А втім, скромні (і не дуже) спроби нав’язати платникам податків послуги так званого Спецоператора електронної звітності робилися і раніше. Але якщо спочатку вони обмежувалися нав’язливою рекламою на сайті ДПАУ та в електронних квитанціях, то тепер зацікавлені посадові особи в ДПАУ, схоже, пішли ва-банк. Свідчення тому — другий абзац листа, що коментується, де зазначено:

з 1 листопада вся електронна звітність — тільки через спецоператорів. О-о-о, та їх уже, виявляється, двоє?!. Другий — щоб створити видимість конкуренції? Адже електронна адреса-то одна…

Занепокоєну громадськість ще в серпні намагалися заспокоїти: мовляв, пересилання звітності через Спецоператора до податкової — безоплатне. Та тільки забули сказати, що надається ця послуга у складі платного пакета послуг «єдиного вікна». Решті адресатів звітності (Пенсійний фонд, Центр зайнятості тощо, усього їх за офіційною версією дев’ять) доставка платна, а до податкової — безоплатна. Такий собі маркетинг на кшталт «купіть у нас вісім пар черевик, і дев’яту отримаєте безоплатно». При цьому

окремо «дев’яту пару» (читай, відправку податкової звітності) отримати не можна. Де ж це бачено, щоб «євровікна» безоплатними були?

Але давайте розберемося, чи є законні підстави у ДПАУ відмовлятися самій приймати електронну звітність, направляючи всіх платників до спецоператорів? Якщо уважно прочитати лист, зауважимо: як таку підставу наведено урядове розпорядження від 23.09.2009 р. № 1178-р «Питання Загального реєстру податкових накладних», яким Кабмін мав намір з 1 листопада ввести обов’язкову реєстрацію податкових накладних більше 1 млн грн. Щоправда, у цьому розпорядженні ні про яке посередництво у сфері електронної звітності немає ані слова, тільки про електронний реєстр податкових накладних. Але й цю «немовби підставу» Президент вибив з-під ніг, підписавши Указ № 872/2009 від 29 жовтня 2009 року

, що зупиняє дію зазначеного розпорядження. А тим часом п.п. «з» п.п. 4.4.2 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 20.12.2000 р. № 2181-III передбачає право платника за добровільним вибором подати податкову звітність на папері або в електронній формі. Отже, із цим правом кореспондує обов’язок податкового органу таку звітність прийняти. І в Законі немає ані слова про жодних посередників.

Так чи є законні підстави у ДПАУ? Звісно немає! Усе це не дуже добре пахне. Але хіба сьогодні когось цим запахом здивуєш?

Залишилося поставити на вході до кожної податкової інспекції турнікети та брати гроші за вхід.

 

Юрій Циганок, головний редактор газети

«Бухгалтер & Комп’ютер»

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд