Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

ПДВ. Чи розподіляти вхідний ПДВ при отриманні бюджетних дотацій?

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Листопад, 2009/№ 89
Друк
Відповідь на запитання

Чи розподіляти вхідний ПДВ при отриманні бюджетних дотацій?

 

Підприємство — платник ПДВ, що надає послуги (оподатковувані за ставкою 20 %), отримало дотацію з бюджету (що не є об’єктом оподаткування згідно з п.п. 3.2.7 Закону про ПДВ). Чи необхідно при формуванні податкового кредиту за товарами, роботами, послугами, що придбаваються (у тому числі за рахунок отриманої дотації), здійснювати розподіл вхідного ПДВ згідно з п.п. 7.4.3 Закону об ПДВ, чи підприємство має право на податковий кредит у повному обсязі?

(м. Кривий Ріг)

 

Ні

, у цьому випадку проводити розподіл на підставі п.п. 7.4.3 Закону про ПДВ не потрібно, а сума вхідного ПДВ уключатиметься до податкового кредиту в повному обсязі (за умови використання, звичайно, товарів, робіт, послуг що придбаваються, в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності — п.п. 7.4.1 Закону про ПДВ).

Пояснюється це тим, що «розподільний»

п.п. 7.4.3 стосується випадку, коли платник податків одночасно здійснює оподатковувані та неоподатковувані операції з поставки (у зв’язку з чим, власне, й виникає необхідність у розподілі вхідного ПДВ за товарами (послугами), що придбаваються, призначеними для одночасного використання в операціях обох видів). Отже, говорити про розподіл вхідного ПДВ було б доречно, якби підприємство одночасно поставляло товари (послуги), що обкладаються й не обкладаються ПДВ.

Отримання дотації не є операцією з поставки

товарів (послуг) (тобто отримання дотації не можна розцінювати як здійснювану платником податків неоподатковувану операцію поставки), а отже, до п.п. 7.4.3 вона не має жодного відношення. Адже платник податків у цьому випадку здійснює операції виключно оподатковувані (просто частково на покриття своїх витрат отримує дотацію). А значить, уся сума вхідного ПДВ (як за товарами, послугами, що придбаваються для використання в діяльності оподаткування) при цьому включається до податкового кредиту.

До речі, такого ж висновку дійшов і ВГСУ в

постанові від 21.02.2005 р. у справі № 6/156 // «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 100 зауважуючи, що перерахування бюджетних дотацій здійснюється для покриття понесених підприємством витрат і не є продажем товарів (робіт, послуг). Додатково, як зазначав суд, чинним законодавством не передбачено будь-яких винятків з установленого п. 7.4 Закону про ПДВ порядку визначення податкового кредиту для операцій з продажу товарів, у разі, коли витрати платника податків при цьому частково покриваються за рахунок бюджетних дотацій. У результаті право на податковий кредит було підтверджено за платником податків у судовому порядку.

Щодо податківців, то в минулому вони тривалий час виступали «за» необхідність ПДВ-розподілу в цьому випадку (див. зокрема,

лист ДПАУ від 15.12.2006 р. № 23644/7/16-1517-20 // «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 24). Проте згодом їх думка з цього приводу змінилася, й уже в листі ДПАУ від 27.01.2007 р. № 1453/7/16-1517 наголошувалося, що суми ПДВ, сплачені при придбанні товарів (послуг) за рахунок бюджетних дотацій, може бути віднесено до складу податкового кредиту без проведення будь-якого розподілу. Причому недавно цей висновок було підкріплено «свіжим» листом ДПАУ від 25.09.2009 р. № 20957/7/16-1517 // «Податки та бухгалтерський облік», 2009, № 82, де також зазначалася можливість відображення податкового кредиту (у повній сумі) за товарами (послугами), що придбаваються за рахунок дотаційних сум.

 

Людмила Солошенко, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі