Податок на прибуток. Витрати на ремонт виробничої будівлі в податковому обліку

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Листопад, 2009/№ 89
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Витрати на ремонт виробничої будівлі в податковому обліку

 

Підприємство в жовтні 2009 року здійснило поточний ремонт двох власних будівель (об’єктів основних фондів групи 1) — будівлі виробничого цеху та будівлі офісу. Ремонт інших об’єктів основних фондів цього року не проводився. В якому порядку вартість ремонту будівель має бути відображено в податковому обліку?

(м. Донецьк)

 

Насамперед зауважимо, що для цілей оподаткування вид здійснених поліпшень основних фондів (поточний або капітальний ремонт, реконструкція, модернізація, технічне переозброєння чи інші види поліпшень) не має значення: будь-які витрати, пов’язані з проведенням таких поліпшень, зменшують оподатковуваний прибуток за правилами, установленими

п.п. 8.7.1 Закону про податок на прибуток.

Так, платники податків мають право протягом звітного періоду віднести до валових витрат будь-які витрати, пов’язані з поліпшенням основних фондів, що підлягають амортизації, у тому числі витрати на поліпшення орендованих основних фондів,

у сумі, що не перевищує 10 % сукупної балансової вартості всіх груп основних фондів станом на початок такого звітного періоду.

Якщо вартість ремонту перевищує 10 %, сума перевищення розподіляється

пропорційно сумі фактично понесених платником податків витрат на поліпшення основних фондів груп 2, 3, 4 або окремих об’єктів основних фондів групи 1 та збільшує балансову вартість основних фондів відповідних груп або окремих об’єктів основних фондів групи 1 станом на початок наступного розрахункового кварталу.

Щоб знати, яку максимальну суму витрат на поліпшення основних фондів можна протягом звітного періоду віднести до валових витрат, доцільно розрахувати її на початку року, оскільки початком звітного періоду вважається

1 січня звітного податкового року. Величина 10 % ремонтного ліміту визначається на весь рік і для всіх груп основних фондів. Отже, якщо в будь-якому кварталі сума витрат на ремонт перевищує граничну величину, то в подальших періодах звітного року права на валові витрати підприємство вже не матиме.

У

п.п. 8.7.1 Закону про податок на прибуток зазначено: ремонтні витрати, що перевищують 10 % ліміт, розподіляються пропорційно фактично понесеним витратам на ремонт та відносяться на збільшення балансової вартості відповідних груп основних фондів або окремих об’єктів основних фондів групи 1.

Так, якби протягом звітного періоду підприємство відремонтувало основні фонди тільки одного окремого об’єкта групи 1, на суму понадлімітних витрат збільшилася б балансова вартість тільки цього окремого об’єкта основних фондів групи 1. За іншими основними фондами пропорції просто не було б.

А оскільки платник податків відремонтував два окремі об’єкти групи 1, з ремонтними витратами слід учинити так:

— суму витрат у межах розрахованого на 1 січня 2009 року 10 % ліміту віднести до складу валових витрат;

— суму витрат, що перевищує ремонтний ліміт, віднести на збільшення балансової вартості

кожного окремого ремонтованого об’єкта основних фондів групи 1.

Приклад.

Підприємство в жовтні 2009 року відремонтувало будівлю виробничого цеху на суму 84000 грн. (без ПДВ — 70000 грн.; ПДВ 20 % — 14000 грн.) та будівлю офісу на суму 36000 грн. (без ПДВ — 30000 грн.; ПДВ 20 % — 6000 грн.). Ремонтний ліміт на 01.01.2009 р. становив 90000 грн.

У цьому випадку до валових витрат підприємство може включити витрати на ремонт двох об’єктів у сумі 90000 грн., тобто в межах 10 % ремонтного ліміту. Ця сума знайде своє відображення в рядку 04.10 декларації з податку на прибуток за 2009 рік та у графі 8 рядка 4.10 таблиці 3 додатка К1/1 до декларації.

А суму перевищення в розмірі 10000 грн. (70000 грн. + 30000 грн. - 90000 грн.) слід розподілити пропорційно понесеним витратам на ремонт

кожного об’єкта та віднести на збільшення балансової вартості кожного з цих об’єктів.

Так, балансова вартість виробничого цеху збільшиться на 7000 грн. [(10000 грн. х 70000 грн. : (70000 грн. + 30000 грн.)], а будівлі офісу — відповідно на 3000 грн. [(10000 грн. х 30000 грн. : (70000 грн. + 30000 грн.)].

Такі ремонтні витрати збільшать балансову вартість зазначених об’єктів та почнуть амортизуватися

з кварталу, наступного за кварталом закінчення ремонту , тобто з I кварталу 2010 року.

 

Наталя Білова, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд