Теми статей
Обрати теми

Щодо зміни методу амортизації основних засобів

Редакція ПБО
Лист від 02.11.2009 р. № 31-34000-20-23-5535/5708

Щодо зміни методу амортизації основних засобів

Лист Міністерства фінансів України від 02.11.2009 р. № 31-34000-20-23-5535/5708

 

Міністерство фінансів України на запит щодо зміни методу амортизації основних засобів повідомляє.

Відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 6 «Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.05.99 № 137, норми якого імперативно застосовуються підприємствами незалежно від організаційно-правових форм, ураховуючи пункт 3,

зміна методу амортизації вважається зміною облікової оцінки.

 

Заступник міністра Д. Фудашкін



коментар редакції

Відображення у фінансовій звітності амортизації
основних засобів у разі зміни методу її нарахування

Як відомо, амортизація основних засобів нараховується за методами, які встановлено п. 26 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Мінфіну від 27.04.2000 р. № 92 (далі — П(С)БО 7). При цьому

метод амортизації може бути переглянуто підприємством у разі зміни очікуваного способу отримання економічних вигод від використання об’єкта основних засобів (п. 28 П(С)БО 7). І тут виникає запитання: чим є перегляд методу амортизації — зміною облікової політики чи облікової оцінки? Від відповіді на це запитання залежить, як саме така зміна відображатиметься у фінансовій звітності.

Нагадаємо: згідно з Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 6 «Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах», затвердженим наказом Мінфіну від 28.05.99 р. № 137 (далі — П(С)БО 6),

облікова політика застосовується щодо подій та операцій з моменту їх виникнення. У зв’язку з цим при її зміні у фінансовій звітності слід відкоригувати сальдо нерозподіленого прибутку на початок звітного року та повторно подати порівняльну інформацію за попередні звітні періоди. Отже, при зміні облікової політики застосовується ретроспективний метод коригування фінансової звітності, тобто коригування впливає на показники не тільки поточного та майбутніх періодів, а й на показники минулих звітних періодів. Виняток становлять випадки, коли неможливо достовірно визначити суму коригування нерозподіленого прибутку на початок звітного року. У такій ситуації облікова політика поширюватиметься тільки на події та операції, які відбуваються після дати її зміни.

Щодо облікових оцінок, то наслідки їх змін слід уключати до звіту про фінансові результати в періоді, в якому відбулася зміна, а також у наступних періодах, якщо зміна впливає на ці періоди (п. 8 П(С)БО 6). Це означає, що

при зміні облікових оцінок здійснювати перерахунок показників звітності за попередні звітні періоди не потрібно, тобто застосовується перспективний метод коригування.

Зауважимо: часто непросто відрізнити зміну облікової політики від зміни облікових оцінок. Одним із таких об’єктів для дискусій саме й є перегляд методу амортизації основних засобів. Одностайності щодо цього питання немає як серед вітчизняних фахівців бухгалтерського обліку, так і серед іноземних. У зв’язку з цим вартий уваги чіткий висновок, наведений Мінфіном у листі, що коментується:

зміна методу амортизації вважається зміною облікової оцінки.

Таким чином, при зміні методу амортизації

не потрібно здійснювати перерахунок суми амортизації з моменту введення об’єкта основних засобів в експлуатацію, коригувати сальдо нерозподіленого прибутку на початок року та подавати порівняльну інформацію за попередні звітні періоди. Нарахування амортизації за новим методом починається з місяця, наступного за місяцем прийняття рішення про зміну методу амортизації.

 

Наталія Вороная

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі