Щодо окремих питань подання та розгляду скарг платників на рішення (постанови) органів ДПС. 4. Щодо термінів подання скарги через відділення поштового зв’язку

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Жовтень, 2009/№ 79
В обраному У обране
Друк
Лист від 09.07.2009 р. № 14314/7/25-0017

Початок

Попередній фрагмент

4. Щодо термінів подання скарги через відділення поштового зв’язку

 

Відповідно до підпункту 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону № 2181 у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Пунктом 3 Положення про розгляд скарг передбачено, що скарга (заява) повинна бути викладена в письмовій формі та надіслана до органу державної податкової служби поштою з повідомленням про вручення або передана фізичною чи юридичною особою — платником податку через представника.

Дата подання скарги (заяви) — день фактичного подання скарги (заяви) до відповідного органу державної податкової служби, а в разі надсилання скарги (заяви) поштою — дата відправлення скарги (заяви), зазначена відділенням поштового зв’язку в повідомленні про вручення поштового відправлення та на конверті.

У разі відсутності повідомлення про вручення і опису вкладення поштового відправлення та відбитка календарного штемпеля відділення поштового зв’язку на поштовому відправленні (конверті, бандеролі), що унеможливлює з’ясування фактичної дати отримання відділенням поштового зв’язку скарги (заяви), — датою подання скарги (заяви) вважається дата фактичного надходження скарги (заяви) до органу державної податкової служби.

Відповідно до абзацу другого підпункту 5.2.4 пункту 5.2 статті 5 Закону № 2181 процедура адміністративного оскарження закінчується, зокрема, останнім днем строку, передбаченого підпунктом 5.2.2 цього пункту для подання заяви про перегляд рішення контролюючого органу, у разі коли така заява не була подана у зазначений строк.

Згідно з пунктом 7 Положення про розгляд скарг скарга (заява), подана з порушенням порядку і строків, визначених цим Положенням і Законом № 2181, не підлягає розгляду органами державної податкової служби.

Таким чином,

термін подання скарги вважається дотриманим, якщо протягом встановлених підпунктом 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону № 2181 строків письмова скарга платника податків була подана (надійшла) до податкового органу, у тому числі якщо платник надіслав її поштою.



коментар редакції

Подання скарги через пошту або кур’єрську доставку

У цій частині Оглядовий лист, що коментується, присвячено виключно організаційному моменту, досить давно врегульованому Порядком подання скарг. Висновок, який необхідно зробити для себе платникам податків:

при направленні скарги поштою доцільно це робити з повідомленням про вручення та описом вкладення.

У разі направлення скарги до податкової через службу кур’єрської доставки складність полягає в тому, що момент, коли скаргу слід вважати поданою, ані в Законі № 2181, ані в Порядку подання скарг не названо. У них урегульовано тільки випадки безпосереднього подання скарги платником податків, а також її направлення через пошту (датою подання скарги вважається дата її направлення, зазначена відділенням поштового зв’язку в повідомленні про вручення та на конверті) або представника (датою подання скарги є дата її фактичного подання до податкового органу). Яке з наведених правил — розраховане на направлення скарги через пошту або через представника — застосовувати щодо випадків направлення скарги через кур’єрську доставку, неясно. ДПАУ в такій ситуації пропонує визначати

дату подання скарги за квитанцією (іншим документом) про прийняття скарги для пересилки суб’єктом, який надає послуги кур’єрської доставки.

 

Олена Уварова

Наступний фрагмент

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд