Теми статей
Обрати теми

Щодо грифа «Затверджено» у деклараціях з ПДВ

Редакція ПБО
Лист від 09.09.2009 р. № 8857/6/16-1116

Щодо грифа «Затверджено» у деклараціях з ПДВ

Лист Державної податкової адміністрації України від 09.09.2009 р. № 8857/6/16-1116

 

Державна податкова адміністрація України розглянула лист <...> щодо грифа «Затверджено» у формах податкової звітності з податку на додану вартість і повідомляє.

Згідно з підпунктом 2.26.2 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 р. № 34/5, у грифі «Затверджено» дається посилання на дату і номер розпорядчого документа, яким було затверджено

первинний акт, та зазначається, що акт наведено в редакції розпорядчого документа, яким він затверджується.

Якщо

у форму податкової звітності вносяться лише окремі зміни, то у грифі «Затверджено» форми декларації посилання на накази Державної податкової адміністрації України, якими було затверджено такі зміни, не є обов’язковими (лист Державної податкової адміністрації України від 20.04.2006 р. № 7570/7/15-0117).

Враховуючи зазначене,

у грифі «Затверджено» зазначається:

— у

декларації з податку на додану вартість — «наказ ДПА України від 30.05.97 р. № 166 (у редакції наказу ДПА України від 17.03.2008 р. № 159 »);

— у декларації з податку на додану вартість

(скорочена) — «наказ ДПА України від 23.10.98 р. № 499 (у редакції наказу ДПА України від 21.01.2009 р. № 8)»;

— у декларації з податку на додану вартість

(переробного підприємства) — «наказ ДПА України від 28.04.2009 р. № 221 )».

Відповідно до підпункту 4.1.2 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III

прийняття податкової декларації є обов’язком контролюючого органу.

Відмова

службової (посадової) особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин або висування нею будь-яких передумов щодо такого прийняття забороняється та розцінюється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та матеріальну відповідальність у порядку, визначеному законом.

Якщо службова (посадова) особа контролюючого органу порушує норми абзацу першого цього підпункту, платник податків зобов’язаний до закінчення граничного строку подання декларації надіслати таку декларацію

поштою з описом вкладеного та повідомленням про вручення, до якої долучається заява на ім’я керівника відповідного контролюючого органу, складена у довільній формі, із зазначенням прізвища службової (посадової) особи, яка відмовилася прийняти декларацію, та/або із зазначенням дати такої відмови. При цьому декларація вважається поданою в момент її вручення пошті, а граничний десятиденний строк, встановлений для поштових відправлень підпунктом 4.1.7, не застосовується.

Платник податків може також

оскаржити дії службової (посадової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у судовому порядку.

Незалежно від наявності відмови

у прийнятті податкової декларації платник податків зобов’язаний погасити податкове зобов’язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених пунктом 5.3 статті 5 цього Закону.

 

Заступник голови С. Чекашкін




коментар редакції


Для найподатковіших інспекторів: як відрізнити правильну
форму податкової декларації з ПДВ

Незважаючи на цілковиту абсурдність запитання — чи зобов’язаний податковий інспектор, який приймає податкову декларацію, розпізнавати правильну її форму, — на практиці майже кожного разу, як ДПАУ вносить зміни до форм податкових декларацій, деякі некомпетентні працівники податкових органів на деяких місцях іноді відмовляють платникам у прийнятті абсолютно правильних форм звітності під обурливо надуманим приводом, що в цих формах неправильна «шапка». Інакше кажучи, якщо в «шапці» не зазначено номер «останнього» наказу ДПАУ, то мовляв, така форма — «стара»...

Зауважимо, що при цьому деякі бухгалтери, замість того, щоб обернути свій праведний гнів у бік безграмотних податківців, іноді йдуть у них на поводі і, не розібравшись толком, зопалу «плюють у колодязь», а деякі виготовлювачі бланків, замість того, щоб послідовно відстоювати законну форму бланка податкової декларації, обирають бажаний приймальникам-неукам варіант «fool’s choice» (переклад невідомий)...

Напевно жодне бухгалтерське видання не приділило стільки уваги цій проблемі, як наше (а це дійсно проблема для бухгалтера, в якого і так справ сила-силенна, щоб ще витрачати свій дорогоцінний час на сперечання з неуками)... Можна нагадати, що коли подібна проблема виникла вперше (щодо декларації з податку на прибуток), ще в далекому 2006 році, саме ми першими опублікували подібний до сьогоднішнього лист ДПАУ від 20.04.2006 р. № 7570/7/15-1117 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2006, № 37). Ми порушували цю проблему на всіх рівнях — адже, якщо називати речі своїми іменами, то йдеться про зрив звітної кампанії та формене шкідництво (!) на збиток держбюджету... І лист ДПАУ, що публікується, можна назвати відгомоном таких «бойових дій» — адже в ньому, по суті, дослівно повторюється текст консультації відповідального фахівця ДПАУ, опублікованої в період ескалації проблеми — див. «Податки та бухгалтерський облік», 2009, № 41, с. 1 (до речі, попередню подібну консультацію було опубліковано ще раніше — див. «Податки та бухгалтерський облік», 2009, № 15, с. 1).

Ми неодноразово зазначали, що уникнути цієї та їй подібних проблем дуже просто — потрібно законодавчо закріпити заборону на внесення змін до форм звітності в інший спосіб, ніж шляхом затвердження форми в новій редакції. Крапка. Щоправда, це перешкодить ДПАУ маніпулювати з формами податкових декларацій в останні дні перед закінченням граничних строків... Але якщо вже податкове відомство декларує «партнерські відносини», хотілося б їх побачити наяву. Хоча б у цьому питанні.

І останнє. Викладений у листі, що коментується, підхід слід застосовувати щодо ВСІХ форм податкових декларацій.

 

Олександр Голенко

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі