Теми статей
Обрати теми

Щодо порядку визначення та перерахування переробними підприємствами дотацій сільгосптоваровиробникам

Редакція ПБО
Лист від 21.08.2009 р. № 18116/7/16-1517-06

Щодо порядку визначення та перерахування переробними підприємствами дотацій сільгосптоваровиробникам

Лист Державної податкової адміністрації України від 21.08.2009 р. № 18116/7/16-1517-06

(витяг)

 

Відповідно до п. 11.21 ст. 11 Закону України «Про податок на додану вартість» (далі — Закон) сума податку на додану вартість, що повинна сплачуватися до бюджету переробними підприємствами всіх форм власності за реалізовані ними молоко та молочну продукцію, м’ясо та м’ясопродукти, у повному обсязі спрямовується виключно для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко і м’ясо в живій вазі.

Порядок обліку зазначених коштів визначено постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2009 р. № 291 (далі — Порядок № 291).

Згідно з п. 2 Порядку № 291 сільськогосподарські підприємства (за винятком особистих селянських господарств) поставляють переробним підприємствам молоко та м’ясо в живій вазі відповідно до укладених договорів з нарахуванням податку на додану вартість за ставкою, встановленою п. 6.1 ст. 6 Закону.

Для визначення сум дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за молоко та м’ясо в живій вазі, які будуть поставлені ними, переробні підприємства проводять щомісяця до початку наступного періоду попередній розрахунок надходження і використання коштів з податку на додану вартість, нарахованого на вартість поставлених молока та молочної продукції, м’яса та м’ясопродуктів (далі — готова продукція) (за видами сільськогосподарських тварин), виготовлених з поставлених сільськогосподарськими товаровиробниками молока та м’яса в живій вазі, за формою згідно з додатком 1 (п. 3 Порядку № 291).

Відповідно до зазначеного розрахунку кожне переробне підприємство визначає суму податку на додану вартість, яка надійде на підприємство під час здійснення поставки готової продукції, та суму податку на додану вартість, що буде нарахована (перерахована) постачальникам товарів (робіт, послуг), а також розміри дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлене молоко та м’ясо в живій вазі на гривню вартості без урахування податку на додану вартість такої продукції.

За фактичними даними про обсяги закупленого молока та м’яса в живій вазі і надходження на небюджетний рахунок сум податку на додану вартість переробні підприємства проводять щомісяця розрахунок сум дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставку молока та м’яса в живій вазі згідно з додатком 2. На підставі цього розрахунку переробними підприємствами проводиться остаточне перерахування платіжними дорученнями сум дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені молоко та м’ясо в живій вазі за звітний період, крім особистих селянських господарств (п. 7 Порядку № 291).

З урахуванням авансового платежу перерахування дотації проводиться переробним підприємством не менш як два рази на місяць

.

Відповідно до п. 4 Порядку № 291 переробні підприємства під час приймання поставлених молока та м’яса в живій вазі виписують приймальні квитанції сільськогосподарським підприємствам за формами ПК-1 і ПК-3, а особистим селянським господарствам — за формами ПК-2 і ПК-3а.

У квитанціях, крім ваги та вартості поставленої продукції за договірними цінами, окремими рядками зазначаються податок на додану вартість, сплачений у вартості поставленої продукції, та суми дотацій, що належать сільськогосподарському товаровиробнику, виходячи із загального обсягу закупленої продукції та розміру дотацій згідно з попереднім розрахунком переробних підприємств.

Перерахування коштів

сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними молоко та м’ясо в живій вазі здійснюється за платіжними дорученнями з поточного рахунку переробного підприємства за цінами відповідно до укладених договорів, а сум дотацій — з його небюджетного рахунку, відкритого в територіальному органі Державного казначейства (далі — небюджетний рахунок), на окремі рахунки сільськогосподарських товаровиробників (крім тих, що ведуть особисте селянське господарство), які вони повинні відкрити в обслуговуючих банках протягом одного звітного періоду (п. 5 Порядку № 291).

Враховуючи зазначене,

переробне підприємство здійснює перерахування сільськогосподарським товаровиробникам:

коштів (

вартість молока та м’яса в живій вазі і сума податку на додану вартість, нарахована на таку вартість переробним підприємством за отримані молоко та м’ясо в живій вазі) — здійснюється за платіжними дорученнями з поточного рахунку переробного підприємства на поточні рахунки сільськогосподарських товаровиробників;

дотації

, визначеної згідно з попереднім розрахунком і зазначеної у приймальній квитанції, з небюджетного рахунку переробного підприємства, відкритого в територіальному органі Державного казначейства, на окремі (дотаційні) рахунки сільськогосподарських товаровиробників, відкриті в обслуговуючих банках;

дотації

, визначеної згідно з остаточним розрахунком (з урахуванням авансу) з небюджетного рахунку переробного підприємства, відкритого в територіальному органі Державного казначейства, на окремі (дотаційні) рахунки сільськогосподарських товаровиробників, відкриті в обслуговуючих банках*.

* ДПАУ фактично підтверджує нашу позицію щодо відокремлених перерахувань переробними підприємствами сільгосптоваровиробникам коштів за придбану сировину та щодо дотаційних виплат, висвітлену в статті «Дотація не є частиною вартості поставки і виплачується не на шкоду розрахункам за молоко» (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2009, № 76), яку можна вважати також і за коментар до цього листа. —

Прим. ред.

 

Заступник голови С. Чекашкін

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі