Теми статей
Обрати теми

Щодо отримання торгових патентів на проведення розіграшів

Редакція ПБО
Лист від 28.07.2009 р. № 8984/5/15-0416

Щодо отримання торгових патентів на проведення розіграшів

Лист Державної податкової адміністрації України від 28.07.2009 р. № 8984/5/15-0416

 

Державна податкова адміністрація України розглянула лист щодо отримання торгових патентів на проведення розіграшів і повідомляє.

Законом України від 23.03.96 № 98/96-ВР «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності» (далі — Закон № 98/96) встановлено види діяльності, що підлягають патентуванню, порядок придбання торгового патенту та суб’єкти підприємницької діяльності, які повинні придбавати торгові патенти.

Так, зокрема, порядок придбання торгового патенту на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу передбачено статтею 5 Закону.

Частиною другою цієї статті встановлено, що під гральним бізнесом слід розуміти діяльність, пов’язану з влаштуванням казино, інших гральних місць (домів), гральних автоматів з грошовим або майновим виграшем, проведенням лотерей (крім державних) та розіграшів з видачею грошових виграшів у готівковій або майновій формі.

Діяльність по проведенню розіграшів з метою рекламування

товарів, послуг, торгових марок та гри на розважальних автоматах без одержання гравцем грошових виграшів, не віднесена до послуг у сфері грального бізнесу, встановлених Законом № 98/96.

Разом з тим, необхідність отримання торгових патентів на проведення таких розіграшів може бути вирішена у кожному окремому випадку з урахуванням усіх вимог Закону № 98/96

.

 

Заступник голови ДПА України

С. Чекашкін



коментар редакції

Рекламні розіграші та гра на розважальних автоматах — не гральний бізнес

У листі податківці повідомили

про «негральний» статус:

1)

рекламних розіграшів;

2)

ігор на розважальних автоматах без одержання гравцем грошового виграшу.

Приємно, що ДПАУ не відхиляється від своєї правильної лінії в питанні розмежування рекламних розіграшів та грального бізнесу (див. листи від 14.02.2006 р. № 48/2/15-0410 та від 07.07.2006 р. № 4499/6/15-0416 // «Податки та бухгалтерський облік», 2006, № 31, № 102).

1.

Ми, у свою чергу, завжди дотримувалися саме такої позиції, у зв’язку з чим звертали увагу на ст. 1 Закону про патентування, де зазначено: норми цього закону поширюються на суб’єктів підприємницької діяльності, для яких проведення розіграшів як частини грального бізнесу є видом підприємницької діяльності. А підприємницька діяльність, як відомо, здійснюється для досягнення економічних та соціальних результатів з метою отримання прибутку (це випливає з визначення підприємництва, наведеного в ст. 3 ГКУ). Отже, до операцій за надання послуг у сфері грального бізнесу можна віднести проведення розіграшів тільки, якщо в результаті такої операції підприємство отримає прибуток. Звісно, не можна сказати, що підприємство, яке проводить рекламну акцію у вигляді розіграшу призів, не ставить собі за мету отримання прибутку. Зрозуміло, така мета в нього є, однак не безпосередньо від проведення розіграшу як такого, а від торговельної діяльності. Власне розіграш призів окремим джерелом отримання прибутку не є, і навіть, навпаки, пов’язаний з додатковими витратами підприємства. Отже, для розіграшу призів, що проводиться з метою залучення покупців та підвищення попиту на товари (роботи, послуги), що реалізуються, придбавати торговий патент на здійснення операцій з надання послуг у сфері грального бізнесу не потрібно. До речі, аналогічну думку висловлював і Держкомпідприємництва в листі від 30.08.2006 р. № 6291.

Відстоюючи цю позицію, ми радили потурбуватися про належне документальне оформлення такої рекламної акції:

— по-перше, позиціювати сам розіграш як

рекламну кампанію. З цією метою має сенс видати відповідний наказ та призначити відповідального за проведення такої рекламної кампанії;

— по-друге, не згадувати термін «лотерея», а назвати цей захід

акцією;

— по-третє, представити сам виграш або приз як

подарунок або як можливість придбати товар за символічну плату (так буде вигідніше з податкової точки зору).

2.

Щодо ігор на розважальних автоматах без грошових виграшів, то тут зауважимо таке. Безумовно, не належать до грального бізнесу автомати, які не передбачають видачу виграшу (грошового чи майнового) узагалі. Наприклад, настільний хокей або волейбол, які є в кожному міськпарку. Але як же бути з автоматами, які дозволяють отримати символічний майновий виграш (іграшки, цукерки тощо) типу «кран-машина»? Адже формально вони підпадають під визначення грального бізнесу за «версією» Закону про патентування — п. 2 ст. 5:

«Під гральним бізнесом у цьому Законі слід розуміти діяльність, пов’язану з влаштуванням казино, інших гральних місць (домів), гральних автоматів з грошовим або майновим виграшем, проведенням лотерей (крім державних) та розіграшів з видачею грошових виграшів у готівковій або майновій формі».

З іншого боку, у Законі України «Про заборону грального бізнесу в Україні» від 15.05.2009 р. № 1334-VI прямо зазначається: гра на таких автоматах (типу «кран-машина») не є гральним бізнесом. Мабуть, сьогодні податківці врахували цю норму Закону і погодилися з «негральним» статусом розважальних автоматів без грошового виграшу.

 

Наталія Яновська

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі