Абсолютно нові можливості. Відповідаємо на запитання за електронною версією газети «Податки та бухгалтерський облік»

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Жовтень, 2009/№ 82
В обраному У обране
Друк
Стаття

Відповідаємо на запитання за електронною версією газети «Податки та бухгалтерський облік»

 

Осінь уже у розпалі, і тепер саме час «підрахувати курчат», адже вже більше ніж півроку, як передплатники електронної версії газети «Податки та бухгалтерський облік» (далі — ЕлПБО) застосовують у своїй роботі цей зручний аналог друкованого видання.

От і трапилася нагода проаналізувати, які ж запитання бентежать користувачів і які функції та моменти в роботі з програмою досі залишилися недостатньо зрозумілими та «розвіданими». Наводимо найпопулярніші запитання та конструктивні відповіді на них (на додачу до відповідей, опублікованих раніше, — див. «Податки та бухгалтерський облік», 2009, № 34, с. 29).

Сергій МАЛИЦЬКИЙ, економіст-аналітик видавничого будинку «Фактор»

 

Що означає повідомлення «Вас немає у списку розсилки»?

Якщо при спробі оновлення з’явилося це повідомлення, то це може вказувати на одну із двох ситуацій:

— програму встановлено з рекламного диска, і після закінчення безоплатного першого півріччя поточного року Ви намагаєтеся оновитися, не здійснивши оплати;

— ви здійснили передплату на ЕлПБО, відправили запит на реєстрацію, отримали закритий ключ та спробували оновитися, але...

У першій ситуації усунути це повідомлення зможе тільки оформлення передплати на ЕлПБО

Тим же, хто опинився у другій ситуації, не варто панікувати. Це — не помилка програми і не вина Вашого комп'ютера. Річ у тім, що інформація про реєстрацію кожного передплатника ЕлПБО вноситься до всіх файлів оновлень. Отже, файли оновлень, створені після моменту Вашої реєстрації, уже містять інформацію про неї, а до файлів, створених до реєстрації, відповідну інформацію ще має бути внесено у процесі «перестворення» цих файлів.

Процес упорядкування інформації для «запізнілих» передплатників проводиться, як правило, раз на тиждень. Усе, що Вам потрібно, — це дочекатися, коли настане день найближчої процедури впорядкування, і вже наступного ранку Ви без проблем зможете заповнити прогалину в номерах ПБО, повторивши нехитру процедуру: «Оновлення Оновити Старт» (рис. 1).

 

 

Про що говорять повідомлення, що містять «Error 53:212...», «... Set Proxyhost», «...Run time-out»?

Як мовиться, «не з першого разу відкриваються таємниці...», і це — абсолютно правильно. Рідко буває, що програма обходиться без установлення всіляких патчів, латок і вже тим більше без виходу нових, досконаліших версій. ЕлПБО в цьому плані саме правило, а не виняток.

Повідомлення: «Error 53:212...», «... Set Proxyhost», «...Run time-out» зазвичай з’являються в момент спроби оновитися і властиві виключно раннім версіям ЕлПБО, які встановлювалися з дисків, що безоплатно розсилалися передплатникам газети «Податки та бухгалтерський облік» ще навесні.

Однак програма постійно вдосконалювалася і продовжує покращуватися. Останні версії програми помітно відрізняються від попередніх високою стабільністю роботи (і звісно — наявністю нових номерів за поточний рік, що помітно скорочує час оновлення всієї бази).

На нашому сайті www.nibu.factor.ua у розділі «ЕлПБО» постійно знаходиться версія інсталятора ЕлПБО, що періодично оновлюється, і скачати її може кожний бажаючий (рис. 2). Єдиним неприємним ефектом при встановленні нової версії на сьогодні є втрата розділу «Обране» для користувачів, які вели його в раніше встановленій програмі. Розробник уже займається вирішенням цієї проблеми, і в подальших версіях її буде усунено.

 

 

 

Що означає повідомлення, що починається словами «Ядро бази даних Microsoft Jet...»?

Це повідомлення з’являється настільки рідко, що, здавалося б, писати про нього і зовсім не варто. Однак те, наскільки воно критичне (а розробник досі сушить голову над причиною, що його викликає), — змусило нас не залишати його без уваги.

Повідомлення з’являється при спробі оновлення та належить до категорії «важковиліковних», і одиничність випадків його появи свідчить про те, що якщо воно виникне саме у Вас — це буде абсолютним невезінням. Проте, якщо це все ж сталося, не втрачайте надію — варіанти є.

Варіант 1. Спосіб простий, але, на жаль, не завжди зручний — установити ЕлПБО на інший комп’ютер. Якщо помилка викликана чимось у конфігурації комп’ютера, то на іншому комп’ютері програма, цілком імовірно, зможе успішно оновитися.

Варіант 2. Якщо є можливість — переустановити або змінити операційну систему Windows. Заміна ХР на Vista або навпаки теж може дозволити програмі оновитися. Однак це рішення є більш трудомістким, а можливо, навіть витратним (якщо Ви користуєтеся послугами стороннього «комп’ютерника»), тому рекомендуємо спершу випробувати перший варіант.

Не хотілося б про сумне, але якщо немає можливості застосувати жоден з наведених способів (а гіпотетично — це можливо), то залишається тільки повернутися до паперової версії ПБО, отримавши назад гроші за передплату на ЕлПБО.

 

Чому недоступні архіви за 2007, 2008 роки?

Бонус, який надається всім передплатникам ЕлПБО, — це архіви номерів за 2007, 2008 роки. Однак користувачі при вході в щойно встановлену програму щиро здивуються, не виявивши там цього бонусу.

А справа в тому, що в усіх первісних версіях ЕлПБО архіви ставали доступними зовсім не після виголошеного «сезам, відкрийся», а тільки після цілком реальної процедури — реєстрації та введення отриманого закритого ключа з подальшим обов’язковим натисненням кнопки «Зберегти». У нових версіях програми без уведення закритого ключа недоступні взагалі всі номери, уключаючи архіви 2007 — 2008 років, а також 2009 року.

Зверніть увагу: процес реєстрації сам по собі не відкриває доступ до бази номерів. Доступ відкривається після введення закритого ключа, тому саме цей процес розглянемо докладніше.

Отже, по черзі. На рис. 3 зображене відкрите меню «Оновлення Ключ доступу». У момент першого відкривання програми після встановлення поле «Закритий ключ» спочатку порожнє.

 

 

Перше, що слід зробити, — це відкрити електронний лист, в якому зазначений ваш закритий ключ, і скопіювати закритий ключ (зверніть увагу, щоб при виділенні не були випадково захоплені пробіли до і після знаків ключа!).

Далі вставте скопійований ключ до поля «Закритий ключ», і на завершення, обов’язково натисніть на кнопку «Зберегти». Щоб уникнути можливих помилок, набирати ключ уручну слід тільки у виняткових випадках.

Після натиснення кнопки «Зберегти» на екрані з’явиться повідомлення «Ваш ключ успішно активований. Перезапустіть програму». Натискаємо «Ок», закриваємо програму та запускаємо її знову.

Після цієї нескладної операції стають доступними всі архіви за 2007, 2008 роки, у чому можна переконатися тут же, натиснувши на кнопку «Видання» та відкривши підшивку видання «Податки та бухгалтерський облік» (рис. 4).

 

 

 

Як бути при зміні відкритого ключа, і в яких випадках він змінюється?

Відкритий ключ ЕлПБО формується самою програмою на підставі даних про конфігурацію комп’ютера користувача та інформації про його операційну систему. Отже, змінитися відкритий ключ може або при зміні конфігурації обладнання комп’ютера, або в разі переустановлення операційної системи. У разі зміни відкритого ключа колишній закритий ключ уже не підійде до нового відкритого, отже, потрібно провести процедуру перереєстрації.

Зробити це можна зручним для вас способом:

— звернутися до служби технічної підтримки за телефоном (057) 719-54-75, пояснити суть проблеми та отримати новий закритий ключ у телефонному режимі чи у вигляді електронного листа на вашу електронну адресу;

— відправити повідомлення на електронну адресу технічної підтримки factorinfo@factor.ua, указати в темі повідомлення «Зміна реєстраційного ключа», а в тексті повідомлення — старий відкритий ключ та іншу контактну інформацію про підприємство та отримати новий закритий ключ повідомленням у відповідь протягом 1 — 3 днів.

І наостанку ще одна порада щодо роботи з ключами. Відкритий та закритий ключі рекомендуємо зберігати у спеціально створеному текстовому файлі, скопіювавши їх туди з програми «Меню Оновлення Ключ доступу», або ж зберігати повідомлення електронної пошти, в яких зазначено ці ключі.

 

Чи переносяться ключі до нової версії при переустановленні ЕлПБО?

Іноді в користувачів виникає необхідність переустановити програму, тобто встановити більш свіжу її версію. І перш ніж почати переустановлення, у більшості відразу виникає питання переходу ключів до нової версії. Відповідаємо.

При переустановленні елемент програми, що відповідає за ключі, не змінюється, отже, не змінюються і значення як відкритого, так і закритого ключів — за умови інсталяції на тому самому комп’ютері з незмінною операційною системою.

Також нагадаємо, що перед початком установлення нової версії, стару версію необхідно закрити.

 

Що робити, якщо програму встановлено на комп’ютері без підключення до Інтернету або вона переноситься на такий комп’ютер?

Перше, що слід зробити користувачу непідключеного до Інтернету комп’ютера, будь то встановлення відразу на такий комп’ютер або перенесення на нього програми з іншого комп’ютера, це — підключитися на розсилку оновлень через e-mail. Для цього потрібно звернутися до служби технічної підтримки ЕлПБО за телефоном (057) 719-54-75 або повідомити за адресою factorinfo@factor.ua про своє бажання отримувати оновлення електронною поштою. З переходом на розсилку електронною поштою зникне необхідність самостійно шукати нові файли оновлень на сайті — файли присилатимуться на вашу електронну поштову скриньку.

Наступний крок — настроювання самої програми. Оскільки первісно в меню «Оновлення Параметри завантаження оновлень» у полі «Вид завантаження» установлене значення «Інтернет», вам необхідно вибрати в ньому значення «Із файлу» та натиснути «Зберегти».

Тепер усе, що потрібно робити кожного разу при оновленні на непідключеному до Інтернету комп’ютері, це:

1. Скачати файли оновлень з вашої електронної поштової скриньки на комп’ютері з доступом до Інтернету;

2. Знайти папку «С:\program Files\MPE\ElNiBU\Subscribe», до якої за допомогою флеш-накопичувача, диска чи дискети перемістити скачані файли. Також можна створити власну папку для зберігання файлів оновлень та вказати в меню «Оновлення\Параметри завантаження оновлень» у полі «Каталог для завантаження оновлень» шлях до неї. Крім того, є можливість у цьому ж полі вказати шлях відразу до носія, на якому переносяться скачані файли (флешка тощо), і тоді програма зможе оновлюватися безпосередньо з цього носія.

3. Виконати процес оновлення «Оновлення Оновити Старт» (див. рис. 1).

 

Чи існує мережна версія програми ЕлПБО?

Дійсно, на багатьох підприємствах використовуються мережні версії різних програм, таких як «1С:Бухгалтерія» тощо.

Відмінність звичайної версії майже будь-якої програми від мережної в тому, що мережна версія дозволяє працювати з інформацією більшій кількості користувачів, інакше кажучи, ту саму інформацію одночасно можуть переглядати декілька осіб на кількох комп’ютерах.

Однак розробка мережної версії потребує чималих інвестицій у розробку та згідно з опитуваннями передплатників на сьогодні не настільки затребувана, щоб ці інвестиції було доцільно здійснювати. А втім, зі зростанням кількості передплатників електронної версії, цілком можливо, що подібна розробка стане економічно доцільною.

 

Від чого залежить точність результатів пошукових запитів?

Хто шукає, той завжди знайде, і заперечувати це важко. Адже якщо точно знати, що та, не менш важливо, — як шукати, то завжди можна знайти потрібне і навіть трохи більше. Як і в будь-якій пошуковій системі, в ЕлПБО для успішного пошуку слід дотримуватися певних правил.

У розділі «Видання» пошук здійснюється за всіма значимими полями бази даних (Слова в найменуванні, Вид інформації, Тема, Слова по тексту, Дата публікації тощо).

Таким чином, чим більше інформації, що конкретизує та максимально відповідає меті пошуку, буде введено при формуванні пошукового запиту, тим менше буде кількість знайдених програмою матеріалів, а отже, серед них уже легше буде знайти саме той, який вам потрібен. Це чітко можна простежити на рис. 6.

 

 

Важливо!

При введенні перевіряйте правильність написання пошукової фрази, оскільки помилки можуть вплинути на правильність формування результатів (регістр знаків, що вводяться, не впливає на пошук і не вважається помилкою)

Отже, ми відповіли на найпоширеніші запитання користувачів програми «ЕлПБО», що стосуються реєстрації, оновлення та переустановлення програми. Якщо у Вас виникнуть нові запитання — ставте їх на форумі http://www.nibu.factor.ua/forum/ у розділі «Електронна версія газети «Податки та бухгалтерський облік» або за електронною адресою техпідтримки —

factorinfo@factor.ua
Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд