Про заходи щодо покращення адміністрування податку на додану вартість

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Жовтень, 2009/№ 85
В обраному У обране
Друк
Розпорядження від 14.10.2009 р. № 1218-

Кабінет Міністрів України

 

Про заходи щодо покращення адміністрування податку на додану вартість

Розпорядження від 14 жовтня 2009 р. № 1218-р

 

1. З метою підвищення ефективності сплати податку на додану вартість, запобігання та своєчасного виявлення фактів ухилення від його сплати під час економічної кризи та відповідно до законів України «Про державну податкову службу в Україні» і «Про податок на додану вартість» ДПА:

1) протягом 10 робочих днів провести

інвентаризацію платників податку на додану вартість, якими протягом восьми місяців 2009 року на загальну суму здійснених операцій, що підлягають оподаткуванню, яка перевищує визначену підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону України «Про податок на додану вартість» суму:

допущено невідповідність даних розшифровок

податкового кредиту та податкових зобов’язань контрагентів, зазначених у додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість, за звітний місяць;

здійснено коригування

і уточнення податкової звітності у зв’язку із несвоєчасним (до трьох років) включенням до податкової звітності податкових накладних;

змінено спосіб відшкодування

сум податку на додану вартість;

2) протягом трьох робочих днів після завершення інвентаризації провести

аналіз та узагальнення її результатів для подання Кабінетові Міністрів України та Мінфіну;

3) внести

зміни до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок на IV квартал 2009 р. з урахуванням результатів проведеної інвентаризації;

4) забезпечити протягом двох місяців

удосконалення системи планування перевірок платників податку на додану вартість для мінімізації ризиків ухилення від сплати зазначеного податку під час кризи в галузях економіки;

5) сприяти поданню платниками податку декларації з податку на додану вартість із застосуванням

електронної системи подання такої декларації з метою досягнення стовідсоткового отримання даних податкової звітності в автоматичному режимі;

6) з метою підвищення ефективності роботи органів державної податкової служби

удосконалити систему подання звітності таких органів до ДПА;

7) подавати щокварталу

до 5 числа місяця, що настає за звітним періодом, Мінфіну результати моніторингу порушень податкового законодавства платниками податку разом з пропозиціями щодо внесення відповідних змін до нормативно-правових актів.

2. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на Мінфін.

 

Прем’єр-міністр України Ю. Тимошенко



коментар редакції

 

Удосконалення адміністрування ПДВ триває

На відміну від попередніх скандально відомих розпоряджень Кабміну, це можна вважати

законним. Інша річ, що своєчасним його назвати можна з натяжкою. Як відомо, розпорядження КМУ набирають чинності з дня прийняття, якщо більш пізній строк не встановлено в самому розпорядженні (тобто те, що коментується, набрало чинності з 14.10.2009 р.). У зв’язку з цим досить дивною виглядає вимога переглянути план перевірок на поточний четвертий квартал 2009 року (та ще й з урахуванням того, що дані інвентаризації буде отримано тільки через 10 днів, а їх аналіз забере ще 3 дні).

Щодо власне інвентаризації платників податків, то коло потенційних «ухильників» не таке велике, як може здатися на перший погляд через

заплутане формулювання частини першої п. 1 розпорядження. Судячи з усього, критерії, наведені в ньому, слід розуміти так, що до поля зору перевіряючих має потрапити платник податків, який учинив одну з перелічених дій (допустив невідповідність даних у додатку 5, несвоєчасно включив податкову накладну, змінив спосіб відшкодування ПДВ) на суму, що перевищує 300 тис. грн. протягом восьми місяців. Причому це не сума ПДВ, а загальна сума здійсненої сумнівної, з точки зору ДПАУ, оподатковуваної операції, тобто сума «сумнівного» ПДВ має бути більше 60 тис. грн. (оскільки посилання йде на п.п. 2.3.1 Закону про ПДВ, а в ньому обсяг операцій наведено без урахування ПДВ). Саме такими платниками податків, мабуть, має бути поповнено плани перевірок.

Утім, якщо брати до уваги надуману проблему відображення «запізнілих» податкових накладних разом з фактичною неможливістю подання «від’ємних» декларацій, то перевірки можуть загрожувати

далеко не великому платнику. Та й невідповідності даних у додатку 5 зовсім не рідкість, і не стільки внаслідок застосування схем ухилення, скільки через банальні помилки. До того ж, широке формулювання цієї «невідповідності» передбачає, що увагу буде звернено не тільки на продавців, а й на покупців, і не тільки в разі якщо податкові зобов’язання першого менше податкового кредиту другого, а й у зворотній ситуації.

Насторожує й частина п’ята п. 1 розпорядження. Невже її потрібно розуміти як чергове нав’язування електронної звітності, але таке, що вже має тотальний характер?

 

Дмитро Костюк

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд