Щодо оподаткування операцій з надання (дарування) коштів фізичним особам шляхом банківського переказу

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Жовтень, 2009/№ 87
В обраному У обране
Друк
Лист від 04.09.2009 р. № 539/4/16-1510

Щодо оподаткування операцій з надання (дарування) коштів фізичним особам шляхом банківського переказу

Лист Державної податкової адміністрації України від 04.09.2009 р. № 539/4/16-1510

(витяг)

 

За <...> зверненням <...> Державна податкова адміністрація України розглянула запит <...> щодо оподаткування операцій з проведення рекламної акції у вигляді надання (дарування) коштів фізичним особам, які брали участь у розіграші, шляхом банківського переказу, та повідомляє таке.

 

Щодо оподаткування доходів фізичних осіб

Порядок оподаткування доходів фізичних осіб з 01.01.2004 р. регулюється Законом України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб» (далі — Закон № 889).

Згідно з пунктом 1.2 статті 1 Закону № 889

дохід платника податку — це сума будь-яких коштів, вартість матеріального і нематеріального майна, інших активів, що мають вартість, одержаних платником податку у власність або нарахованих на його користь протягом відповідного звітного податкового періоду з різних джерел як на території України, так і за її межами.

При цьому відповідно до підпункту 4.2.12 пункту 4.2 статті 4 Закону № 889 до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податку

включається дохід у вигляді виграшів, призів.

Абзацом першим підпункту 9.5.1 пункту 9.5 статті 9 Закону № 889, яким регулюється порядок оподаткування виграшів та призів, встановлено, що податковим агентом платника податку при нарахуванні на його користь доходу у вигляді призів, виграшів у лотерею (крім державних лотерей), інших розіграшів або виграшів в азартних іграх є особа, яка здійснює таке нарахування.

Згідно з абзацом п’ятим підпункту 9.5.1 пункту 9.5 статті 9 Закону № 889 доходи, зазначені у цьому підпункті, кінцево оподатковуються при виплаті за їх рахунок.

Таким чином,

якщо у результаті проведення рекламної акції здійснюються розіграші призів чи виграшів з персоніфікацією одержувача, то вартість таких призів, виграшів є об’єктом оподаткування податком з доходів фізичних осіб і оподатковується за ставкою 30 відсотків, встановленою пунктом 7.3 статті 7 Закону № 889.

<...>

 

Щодо оподаткування податком на додану вартість

Відповідно до пункту 3.1 статті 3 Закону України «Про податок на додану вартість» (далі — Закон)

об’єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України.

При цьому згідно з пунктом 1.4 статті 1 Закону

поставка товарів — це будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за компенсацію незалежно від строків надання, а також операції з безоплатної поставки товарів (результатів робіт) <...>.

Поставка послуг

— це будь-які операції цивільно-правового характеру з виконання робіт, надання послуг, права на користування або розпорядження товарами, у тому числі нематеріальними активами, а також з поставки будь-яких інших, ніж товари, об’єктів власності за компенсацію та операції з безоплатного виконання робіт, надання послуг.

<...>

Таким чином, надання (дарування) коштів фізичним особам у межах проведення

повіреним за договором доручення від імені та за рахунок замовника рекламної акції не є об’єктом оподаткування податком на додану вартість.

Надання послуг з

проведення рекламним агентством рекламної акції є об’єктом оподаткування і оподатковується податком на додану вартість у агентства на загальних підставах за ставкою 20 відсотків бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 4.1 статті 4 Закону.

 

Щодо оподаткування податком на прибуток

<...>

Згідно з абзацом другим підпункту 5.4.4 пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»

до складу валових витрат платника податку відносяться витрати на проведення передпродажних та рекламних заходів стосовно товарів (робіт, послуг), що продаються (надаються) такими платниками податку.

Витрати на організацію прийомів, презентацій і свят, придбання і розповсюдження подарунків, включаючи безоплатну роздачу зразків товарів або безоплатне надання послуг (виконання робіт) з рекламними цілями, відносять до складу валових витрат, але

не більше двох відсотків оподатковуваного прибутку платника податку за попередній звітний (податковий) рік.

Отже,

витрати на безоплатне надання (дарування) коштів шляхом банківського переказу фізичним особам не можна визнати безоплатною роздачею зразків товарів або безоплатним наданням послуг (виконанням робіт) з рекламними цілями. Відповідно такі витрати не відносяться до складу валових витрат.

 

Голова С. Буряк

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд