Кабінет Міністрів України
Деякі питання адміністрування податку на додану вартість*
Розпорядження від 9 вересня 2009 р. № 1120-р
1.
Визнати такими, що втратили чинність, пункт 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 1 липня 2009 р. № 757 «Деякі питання адміністрування податків, зборів (обов’язкових платежів)» (Офіційний вісник України, 2009 р., № 52, ст. 1797) та розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 р. № 838 «Про врегулювання деяких питань адміністрування податку на додану вартість» (Офіційний вісник України, 2009 р., № 55, ст. 1919).2. У разі виникнення у платника податку права на
податковий кредит на підставі податкових накладних, отриманих у попередніх звітних періодах, платник самостійно в установлений Законом України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» строк вносить у декларацію з податку на додану вартість відомості, зазначені у такій податковій накладній та реєстрі отриманих і виданих податкових накладних, відповідно до підпункту 7.2.8 пункту 7.2 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість».Нарахування податкового кредиту з використанням податкової накладної, отриманої у попередніх звітних періодах, з порушенням вимог підпункту 7.5.1
пункту 7.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки такого платника податку органами державної податкової служби.3. Органи державної податкової служби в разі встановлення факту виписування податкових накладних, згідно з якими платник податку на додану вартість — постачальник товарів (робіт, послуг)
не задекларував податкові зобов’язання, мають право вжити заходів для анулювання реєстрації такого платника відповідно до Закону України «Про податок на додану вартість».Платник податку має право оскаржити
в установленому законодавством порядку рішення про анулювання реєстрації в Міжвідомчій експертній раді з вирішення спірних питань щодо застосування податкового законодавства та у суді.У разі оскарження платником податку рішення про анулювання реєстрації у зазначеній Міжвідомчій раді його дія зупиняється на строк, необхідний для розгляду відповідної скарги, але не більш як на
30 календарних днів, а в разі оскарження рішення в суді — до набрання рішенням суду законної сили.
Прем’єр-міністр України Ю. Тимошенко
* Це розпорядження в основній частині дублює свій проект (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2009, № 75, с. 4). Тому не станемо повторювати наш минулий коментар, відзначимо лише важливу відмінність: у розпорядженні не вказано конкретний строк для оскарження рішення про анулювання реєстрації платником ПДВ. Гадаємо, орієнтуватись потрібно на ст. 17 Закону України «Про звернення громадян» (якщо рішення оскаржується у Міжвідомчій раді) та на ст. 99 КАСУ (якщо воно оскаржується у суді). Крім того, відрізняються і строки зупинення дії рішення про анулювання реєстрації платником ПДВ при його оскарженні. —
Прим. ред.