Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Щодо принципу мовчазної згоди дозвільних органів

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Квітень, 2010/№ 27
Друк
Лист від 02.03.2010 р. № 2554

Щодо принципу мовчазної згоди дозвільних органів

Лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 02.03.2010 р. № 2554

 

Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянуто <…> лист-звернення <…> стосовно надання роз’яснень щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні», а саме, принципу мовчазної згоди та повідомляється.

Суть зазначеного принципу полягає в тому, що суб’єкт господарювання набуває право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без одержання документа дозвільного характеру за умови, якщо суб’єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі, але у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено. Копія опису прийнятих документів з відміткою про дату їх прийняття є підтвердженням подання заяви та документів адміністратору або дозвільному органу.

При цьому,

принцип мовчазної згоди не позбавляє дозвільні органи обов’язку видати документ дозвільного характеру або прийняти рішення про відмову у його видачі.

Таким чином,

копія опису прийнятих документів з відміткою про дату їх прийняття не є ідентичною документу дозвільного характеру, а тому не може бути використана для отримання наступного документа дозвільного характеру, передбаченого дозвільною (погоджувальною) процедурою.

 

Заступник голови Г. Яцишина



коментар редакції

Коли принцип мовчазної згоди не звільняє від
необхідності отримати дозвільний документ

Принцип мовчазної згоди — нововведення, спрямоване на спрощення дозвільної процедури. Однак, слід визнати, початок його дії ускладнений певними спірними питаннями.

Річ у тім, що згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні» від 15.12.2009 р. № 1759-VI (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2010, № 11)

принцип мовчазної згоди діє з 30.12.2009 р. та передбачає: якщо суб’єктом господарювання було подано всі необхідні для отримання того чи іншого дозволу документи, але в установлений законом строк (за загальним правилом, 10 робочих днів) йому не надано ані дозвіл, ані рішення про відмову в його видачі, суб’єкт господарювання набуває права на здійснення госпдіяльності без відповідного дозволу.

Але вже з

01.04.2010 р. відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 11.02.2010 р. № 1869-VI (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2010, № 19) умови дії принципу мовчазної згоди дещо змінено. Як і Закон № 1759, він передбачає, що строк видачі дозвільних документів становить 10 робочих днів. Спеціальним законом його може бути змінено. Однак якщо раніше принцип мовчазної згоди застосовувався відразу із закінченням строку видачі дозвільного документа, тобто вже з цього моменту суб’єкт господарювання міг починати здійснювати діяльність, за дозвільним документом на яку він звернувся, то тепер після закінчення такого строку повинно минути ще 10 робочих днів, перш ніж можна буде скористатися принципом мовчазної згоди.

При цьому підтвердженням подання всіх необхідних для отримання дозволу документів та дати їх подання, від якої відлічується строк надання дозволу або рішення про відмову в його видачі, є

копії поданої суб’єктом господарювання заяви та опису прийнятих документів. За їх допомоги суб’єкт господарювання може потім обґрунтовувати своє право на заняття певним видом госпдіяльності без отримання дозвільного документа.

Однак

окремі дозвільні процедури передбачають необхідність отримання декількох дозволів (погоджень). Причому іноді отримання одного з документів неможливо без попереднього отримання іншого.

Так, наприклад, позитивний комплексний висновок державної експертизи у деяких випадках є необхідною умовою для затвердження проекту будівництва, без якого, у свою чергу, не можна отримати дозвіл на виконання будівельних робіт (див. лист Держкомпідприємництва від 23.02.2010 р. № 2240).

Чи діє в цьому випадку принцип мовчазної згоди? Чи можна для отримання одного з дозвільних документів замість потрібного згідно з процедурою дозволу подати опис поданих документів, який свідчить, що уповноважений держорган не надав відповідь у встановлений строк?

Як випливає з листа, що коментується, Держкомпідприємництва заперечує таку можливість. Із цього можна зробити висновок, що в таких ускладнених дозвільних процедурах, котрі передбачають необхідність послідовного отримання декількох дозволів (погоджень), принцип мовчазної згоди може діяти тільки при отриманні останнього з необхідних документів.

 

Олена Уварова

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі