Теми статей
Обрати теми

Узагальнююче податкове роз’яснення щодо ресурсних та інших платежів 2. Щодо сплати збору за спеціальне водокористування бюджетними підприємствами, установами та організаціями

Редакція ПБО
Наказ від 25.03.2010 р. № 185

Початок

Попередній фрагмент

2. Щодо сплати збору за спеціальне водокористування бюджетними підприємствами, установами та організаціями

Відповідно до ст. 46 Кодексу водокористування може бути двох видів — загальне та спеціальне.

Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами, насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб, відповідно до ст. 48 Кодексу.

Статтею 49 Кодексу передбачено,

що спеціальне водокористування є платним.

Згідно зі ст. 43 Закону України від 25 червня 1991 року № 1264-ХII «Про охорону навколишнього природного середовища» збір за спеціальне використання природних ресурсів встановлюється на основі нормативів збору і лімітів їх використання.

Відповідно до п. 3 Порядку № 1494 платниками збору за спеціальне водокористування є підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, а також громадяни — суб’єкти підприємницької діяльності, що використовують водні ресурси.

Разом з тим, п. 16 Порядку № 1494 встановлено, що збір за використання водних ресурсів не справляється, зокрема за воду, що використовується для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення, а п. 4.8 Iнструкція № 231 передбачено, що збір за використання водних ресурсів не справляється, зокрема, за воду, що використовується виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб підприємств, установ, організацій і суб’єктів підприємницької діяльності.

Отже,

якщо бюджетне підприємство, установа чи організація використовує воду виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб (тобто використовує воду для особистого споживання працівниками, а також у санвузлах, рукомийниках, душових кабінах та для забезпечення відповідного санітарно-гігієнічного стану перелічених приміщень та робочих місць працівників), то збір за спеціальне використання водних ресурсів не справляється.

Згідно з п. 5 Порядку № 1494 об’єктом обчислення збору за спеціальне використання водних ресурсів є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі, з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання.

Разом з тим, п. 4.5 Iнструкція № 231 встановлено, що при використанні водокористувачами води одночасно для власних потреб і потреб об’єктів соціально-культурного призначення, житлово-комунального господарства (за винятком обсягу води, переданої населенню), підсобного сільського і рибного господарства або інших допоміжних служб збори до бюджетів вносять за всю фактично використану воду з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання.

Таким чином,

якщо бюджетні підприємства, установи, організації використовують воду одночасно для задоволення питних, санітарно-гігієнічних потреб, а також для інших цілей (приготування страв у їдальнях, здійснення лікувальних процедур тощо), то збір за спеціальне використання водних ресурсів здійснюється на загальних підставах за всю фактично використану воду, з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання.



коментар редакції

При використанні води одночасно для задоволення питних,
 санітарно-гігієнічних потреб, а також для інших
 цілей збір сплачується за всю воду

Висновок

, який податківці у цьому пункті Роз’яснення № 185 поширили тільки на бюджетні підприємства, установи та організації (цей висновок наявний також у п. III розд. 3 листа № 14453), насправді /font> стосується всіх водокористувачів.

Як зазначається у п. 4.5 Інструкції № 231 (повну назву документа див. у переліку скорочень, що вживаються в самому Роз’ясненні № 185), при використанні води

одночасно для власних потреб і для потреб об’єктів соціально-культурного призначення, житлово-комунального господарства (за винятком обсягу води, переданої населенню), підсобного сільського та рибного господарства чи інших допоміжних служб водокористувачі вносять збори до бюджетів за всю фактично використану воду з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання.

Більше того, в іншому своєму листі від 22.01.2008 р. № 613/5/15-0816 ДПАУ наполягала на сплаті водозбору на загальних підставах

за всю фактично використану воду, навіть якщо у водокористувачів установлено вимірювальні прилади, що дозволяють вести окремий облік спожитої води. Саме такий підхід спостерігався і в численних консультаціях представників податкових органів (див., наприклад, «Вісник податкової служби України», 2007, № 48).

Не думаємо, що в пункті, який коментується, податківці змінили раніше висловлену позицію (тим більше, що з формальної точки зору вони мають рацію, оскільки в п. 4.5 Інструкції № 231 нічого не йдеться про наявність або відсутність приладів обліку). У зв’язку з цим обережним платникам податків рекомендуємо сплачувати спецводозбір з урахуванням попередніх висловлювань контролюючого органу.

 

Ігор Хмелевський

Наступний фрагмент

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі