Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

ПДВ. Як визначається момент досягнення обсягу оподатковуваних операцій 300 тис. грн. у цілях реєстрації платником ПДВ

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Грудень, 2010/№ 100
Друк
Відповідь на запитання

Як визначається момент досягнення обсягу оподатковуваних операцій 300 тис. грн. у цілях реєстрації платником ПДВ

 

Підприємство розпочало свою діяльність 11 січня 2010 року та, оскільки планувало здійснювати невеликий обсяг операцій, не зареєструвалося платником ПДВ. Однак 9 листопада 2010 року обсяг оподатковуваних операцій за минулий період перевищив 300 тис. грн. Чи бере участь перший неповний календарний місяць роботи підприємства в розрахунку 12 календарних місяців для цілей реєстрації платником ПДВ? З якої дати потрібно відлічувати встановлений строк у двадцять календарних днів для подання реєстраційної заяви: з моменту фактичного перевищення 300-тисячного обсягу (9 листопада) чи з дати завершення календарного місяця, в якому перевищено обсяг (30 листопада)?

(м. Умань)

 

За правилом, установленим

п.п. 2.3.1 Закону про ПДВ, особа, в якої загальна сума від здійснення операцій з поставки товарів (послуг), у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, що підлягають оподаткуванню відповідно до Закону про ПДВ, нарахована (сплачена, надана) такій особі або в рахунок зобов’язань третім особам, протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищує 300 тис. грн. без урахування ПДВ, підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ .

При цьому в

п.п. «а» п. 9.6 Закону про ПДВ зазначено, що особами, які підлягають реєстрації згідно з п.п. 2.3.1 цього Закону, заяву про реєстрацію платником ПДВ має бути подано (направлено) податковому органу не пізніше двадцятого календарного дня з моменту досягнення 300-тисячного обсягу.

У

п.п. 2.3.1 Закону про ПДВ ідеться про розрахунок 300-тисячного обсягу за останні 12 календарних місяців, однак це не означає, що для реєстрації платником ПДВ підприємству, яке досягло 300-тисячної межі раніше, потрібно очікувати закінчення 12-місячного строку — у розрахунку беруть участь оподатковувані операції за останні 12 або менше календарних місяців.

Виходячи з цього порядку,

календарним місяцем слід вважати будь-який календарний місяць незалежно від того, з якого числа в ньому підприємство розпочало свою діяльність.

Тобто в ситуації, що розглядається,

перший неповний календарний місяць бере участь у складі 12 календарних місяців нарівні з повним (і якщо обсяг буде перевищено в такому першому неповному місяці, то заяву про реєстрацію слід подавати протягом 20 днів після його закінчення). А поточний звітний місяць, в якому перевищено 300-тисячний обсяг, належить до складу останніх 12 календарних місяців лише після його закінчення.

Отже, моментом досягнення обсягу оподатковуваних операцій 300 тис. грн., від якого слід відлічувати двадцять днів, установлених для подання заяви про реєстрацію платником ПДВ, слід вважати

дату закінчення останнього звітного податкового (календарного) місяця (у цьому випадку — листопада) з періоду тих дванадцяти (або менше) календарних місяців, що визначено п.п. 2.3.1 Закону про ПДВ як період розрахунку сукупно загальної суми від здійснення операцій з поставки товарів (послуг). На це звертають увагу фахівці податкового відомства в консультації, опублікованій у газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 77, с. 60.

В описаній у запитанні ситуації моментом досягнення 300-тисячного обсягу є

листопад 2010 року, а отже, заяву про реєстрацію платником ПДВ підприємство зобов’язане подати до податкового органу за своїм місцезнаходженням не пізніше 20 грудня 2010 року.

 

Наталя Білова, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі