Теми статей
Обрати теми

Пошта редакції. Витрати на просування сайта в пошукових системах

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Витрати на просування сайта в пошукових системах

 

У нашого підприємства є інтернет-сайт. Для збільшення його популярності ми уклали договір з компанією з оптимізації та просування сайтів (просування ключових слів у пошукових системах). Є акти виконаних робіт та податкові накладні. Чи можемо ми включити такі витрати до валових?

(м. Харків)

 

Насамперед необхідно визначити, що є інтернетом-сайтом, і для чого його призначено. Фактично сайт є сукупністю програмного коду та елементів дизайну. Підприємства утримують їх переважно для реклами власної продукції та/або її реалізації. Понісши витрати з просування сайта в пошукових системах, підприємство сподівається збільшити власні економічні вигоди.

Вочевидь, що за метою витрати на «популяризацію» сайта в пошукових системах можна порівняти з витратами на маркетинг. Отже, як підстава для формування валових витрат напрошується

п.п. 5.4.4 Закону про податок на прибуток, який дозволяє включати до них витрати на проведення рекламних заходів. При цьому платник податків повинен обзавестися доказовою базою, здатною підтвердити факт отримання відповідних послуг та їх зв’язок з господарською діяльністю (лист ДПАУ від 08.04.2008 р. № 3146/6/15-016 // «Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 30, с. 21). Утім у зазначеному листі податківці самі робили висновок про те, що конкретних документів, які підтверджують надання маркетингових послуг, чинне законодавство не містить. У принципі, цю роль може відігравати лише акт виконаних робіт, але, на наш погляд, платнику податків також бажано мати на руках звіти та інші документи, здатні підтвердити реальність виконаних робіт та їх зв’язок з господарською діяльністю.

На завершення зауважимо, що не варто плутати витрати на просування сайта з витратами на його поліпшення. Останнє мало б місце тоді, коли було б здійснено роботи, пов’язані з унесенням змін до програмного коду сайта або до елементів його дизайну, — у такому разі податкові наслідки були б іншими.

В обліку витрати на просування сайта необхідно відобразити так:

 

Облік витрат на просування сайта

№ з/п

Назва господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума,грн.

Податковий облік

Дт

Кт

ВД

ВВ

Підприємство — платник податку на прибуток і ПДВ замовляє послугу з просування сайта. Виконавець є платником податку на прибуток і ПДВ. Вартість послуги становить 3600 грн. (з урахуванням ПДВ)

1

Здійснено передоплату компанії за послуги з просування сайта

371

311

3600

3000

2

Відображено податковий кредит

641

644

600

3

Надано послугу з просування сайта та підписано акт виконаних робіт

93

631

3000

4

Списано податковий кредит

644

631

600

5

Здійснено залік заборгованостей

631

371

3600

6

Списано витрати з просування сайта на зменшення фінансового результату

791

93

3000

 

Віталій Смердов, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі