Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Про особливості адміністрування збору за спеціальне використання лісових ресурсів у 2010 році

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Лютий, 2010/№ 11
Друк
Лист від 28.01.2010 р. № 1377/7/15-0817

Про особливості адміністрування збору за спеціальне використання лісових ресурсів у 2010 році

Лист Державної податкової адміністрації України від 28.01.2010 р. № 1377/7/15-0817

 

Державна податкова адміністрація України повідомляє, що у зв’язку з неприйняттям Верховною Радою України Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік», відповідно до статті 46 Бюджетного кодексу України та з метою забезпечення стабільного функціонування бюджетної системи України у 2010 році Кабінет Міністрів України пунктом 4 постанови від 29 грудня 2009 року № 1414 «Про заходи щодо організації бюджетного процесу у 2010 році» доручив Державному казначейству, до набрання чинності Законом України «Про Державний бюджет України на 2010 рік», зараховувати податки, збори (обов’язкові платежі) та інші надходження до державного і місцевих бюджетів відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» та інших нормативно-правових актів.

Статтею 2 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» установлено, що до доходів загального фонду Державного бюджету України на 2009 рік належить, зокрема, збір за спеціальне використання лісових ресурсів державного значення, а статтею 35 установлено, що до доходів загального фонду місцевих бюджетів у 2009 році належать доходи, що підлягають зарахуванню до загального фонду місцевих бюджетів згідно із статтями 64, 66, 69 Бюджетного кодексу України. Згідно з підпунктом 16 пункту 1 статті 69 Бюджетного кодексу України до доходів місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать платежі за спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення, складовою яких є лісові ресурси місцевого значення.

Пунктом 1.6 Інструкції про механізм справляння збору за спеціальне використання лісових ресурсів та користування земельними ділянками лісового фонду, затвердженою наказом Державного комітету лісового господарства України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України, Державної податкової адміністрації України від 15.10.99 № 91/241/129/236/565, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.11.99 за № 785/4078, визначено, що до лісових ресурсів державного значення належать деревина від рубок головного користування і живиця.

До лісових ресурсів місцевого значення належать: пні, луб, кора, деревна зелень тощо — другорядні лісові матеріали; лісові дикорослі плоди, горіхи, гриби, ягоди, лікарські рослини і технічна сировина, деревні соки, сіно, лісова підстилка та очерет, інші продукти лісу, які використовуються при здійсненні побічних лісових користувань, у тому числі при випасанні худоби. До лісових ресурсів місцевого значення також належить деревина, яка заготовляється під час проведення рубок, пов’язаних з веденням лісового господарства (рубки догляду за лісом, санітарні рубки, рубки у зв’язку з реконструкцією малоцінних молодняків і похідних деревостанів, прокладанням просік, створенням протипожежних розривів тощо, лісовідновні рубки в деревостанах, що втрачають захисні, водоохоронні та інші корисні властивості), інших рубок (розчищення земельних ділянок лісового фонду, вкритих лісовою рослинністю, у зв’язку з будівництвом гідровузлів, трубопроводів, доріг тощо).

Слід мати на увазі, що постановою Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року № 978 «Про доповнення пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 р. № 44 та визнання таким, що втратив чинність, пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2006 р. № 174» внесено зміни до порядку індексації нормативів збору за спеціальне використання лісових ресурсів.

Так,

починаючи з 1 січня 2010 року проводиться щорічна індексація нормативів збору на деревину лісових порід, що відпускається на пні, і на живицю, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 року № 44 «Про затвердження такс на деревину лісових порід, що відпускається на пні, і на живицю» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2006 року № 174 «Про плату за використання лісових ресурсів»), за формулою

Н(і) = З(ліс) х І(і) : 100,

де Н(і) — проіндексований норматив плати збору за спеціальне використання лісових ресурсів у поточному році, гривень за 1 куб. метр;

З(ліс) — норматив збору на деревину лісових порід, що відпускається на пні, і на живицю, гривень за 1 куб. метр;

І(і) — середньорічний індекс інфляції за попередній календарний рік, офіційно визначений та оприлюднений Державним комітетом статистики, відсотків.

Якщо значення І(і) не перевищує 100 відсотків, індексація в поточному році не проводиться.

Таким чином,

у 2010 році до нормативів збору за спеціальне використання лісових ресурсів застосовується середньорічний індекс інфляції за попередній календарний рік, який, за розрахунками Державного комітету статистики України, становив за 2009 рік 115,9 % (лист Держкомстату України від 20.01.2010 № 11/1-5/17).

Зобов’язуємо довести цей лист до відома та використання у роботі підпорядкованим органам державної податкової служби, підприємствам, що видають лісорубні та лісові квитки, та платникам збору за спеціальне використання лісових ресурсів.

 

Заступник голови О. Любченко



коментар редакції

Індексація нормативів «лісового» збору: знову по-новому

Через свою специфіку збір за спеціальне використання лісових ресурсів — нечастий гість на шпальтах нашого видання. Як правило, увагу до цієї теми привертають лише досить серйозні зміни в порядку справляння зазначеного збору, про які слід обов’язково повідомити читачів. Так, ключовою ідеєю попередньої публікації (див. лист ДПАУ від 26.01.2007 р. № 1367/7/15-0817 // «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 12) було запровадження

з 1 січня 2007 року щорічної індексації нормативів збору за спеціальне використання лісових ресурсів у порядку, визначеному постановою КМУ від 06.11.2003 р. № 1735. При цьому коефіцієнт такої індексації мав визначатися із застосуванням індексу цін виробників промислової продукції.

Головна новина листа ДПАУ, що коментується сьогодні: урядовою постановою від 16.09.2009 р. № 978 унесено зміни до порядку індексації нормативів збору за спеціальне використання лісових ресурсів. Тепер,

починаючи з 1 січня 2010 року, щорічну індексацію нормативів збору на деревину лісових порід, що відпускається на пні та на живицю, слід проводити з урахуванням середньорічного індексу інфляції за попередній календарний рік, який офіційно визначається та оприлюднюється Державним комітетом статистики. Зауважимо, що величина такого індексу за минулий рік уже відома та становить 115,9 %.

Щодо іншого, то правила справляння збору за спеціальне використання лісових ресурсів залишилися такими, як і були. При цьому, як підкреслює ДПАУ, відсутність закону про держбюджет на поточний рік не створює жодних перешкод для правильного обчислення зазначеного збору та його своєчасної сплати.

 

Ігор Хмелевський

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Увійдіть, щоб читати більше! Авторизовані користувачі одержують безкоштовно 5 статей на місяць