Теми статей
Обрати теми

Думка фахівців офіційних органів. Перехід з кварталу на місяць: куди потрапляє показник рядка 26 останньої квартальної декларації?

Редакція ПБО
Стаття

Перехід з кварталу на місяць: куди потрапляє показник рядка 26 останньої квартальної декларації?

 

Підприємство у 2009 році було квартальним платником ПДВ. У грудні обсяг оподатковуваних операцій перевищив 300 тис. грн. За цих обставин підприємство у строк до 20 січня 2010 року подає «місячну» декларацію з ПДВ за грудень, а у строк до 9 лютого 2010 року — декларацію з ПДВ за IV квартал 2009 року, яка буде містити показники двох перших місяців цього IV кварталу 2009 року.

У рядок 23.2 якої з цих двох деларацій з ПДВ слід перенести показник рядка 26 декларації з ПДВ зв III квартал 2009 року — до декларації за грудень або ж до декларації за IV квартал 2009 року (що містить обсяги жовтня та листопада)?

 

Пунктом 7.8 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» податковим періодом визначено календарний місяць.

Абзацом другим підпункту 7.8.2 пункту 7.8 статті 7 цього Закону передбачено, що у разі якщо протягом будь-якого періоду з початку застосування квартального податкового періоду обсяг оподатковуваних операцій платника податку перевищує суму, зазначену у підпункті 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 цього Закону (300 тис. грн.), такий платник податку зобов’язаний самостійно перейти на місячний податковий період починаючи з місяця, на який припадає таке перевищення, що зазначається у відповідній податковій декларації за наслідками такого місяця.

Пунктом 5.12 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.97 р. № 166 зазначено, зокрема, що, якщо в наступному звітному податковому періоді різниця між сумою податкових зобов’язань і сумою податкового кредиту з урахуванням залишку такого від’ємного значення минулого звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, має від’ємне значення, то сума залишку від’ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Щодо питання стосовно перенесення показника рядка 26 в рядок 23.2 декларації

наступного періоду доцільно скористатися рекомендацією, наданою у п. 2 розділу II листа ДПАУ від 04.12.2009 р. № 27084/7/16-1517 (в якому ідеться про перенесення показника рядка 22.2 в рядок 23.1 декларації наступного періоду — адже та рекомендація стосується також перенесення від’ємного значення), яка полягає у тому, що послідовність подання декларацій у контексті визначення «декларації наступного звітного (податкового) періоду» відповідає послідовності настання граничних строків подання відповідних декларацій.

Визначимо граничні строки подання декларацій з ПДВ за звітні періоди для ситуації, що наведено в запитанні:

за III квартал 2009 року — 9 листопада 2009 року;

— за грудень 2009 року — 20 січня 2010 року;

— за IV квартал 2009 року — 9 лютого 2010 року.

Таким чином, оскільки після декларації з ПДВ за III квартал 2009 року

декларацією наступного звітного (податкового) періоду вважається декларація за грудень 2009 року (граничний строк подання — 20 січня 2010 року), то саме до неї — тобто до рядку 23.2 цієї декларації платник податку має перенести (відобразити) показник рядка 26 із декларації за III квартал 2009 року.

 

Головний державний податковий інспектор ДПI
 у Деснянському районі м. Києва
 Олександра ВІНЦЕВИЧ

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі