Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Демонстраційний зразок товару у торговельному залі не може вважатись основним виробничим засобом (витяг)

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Червень, 2010/№ 44
Друк
Лист від 12.07.2006 р. № 533/10/31-106

Демонстраційний зразок товару у торговельному залі не може вважатись основним виробничим засобом

Лист Державної податкової адміністрації у м. Києві від 12.07.2006 р. № 533/10/31-106

(витяг)

 

<…>

1. Щодо питання правомірності обліковувати демонстраційний зразок товару у торговельному залі як виробничий основний фонд.

Згідно з п.п. 8.1.2 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (у редакції Закону України від 22.05.97 р. № 283/97, зі змінами та доповненнями) (далі — Закон) амортизації підлягають витрати на придбання основних фондів для власного виробничого використання.

Під терміном «основні фонди»

відповідно до норм п.п. 8.2.1 Закону слід розуміти матеріальні цінності, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку протягом періоду, який перевищує 365 календарних днів з дати введення в експлуатацію таких матеріальних цінностей, та вартість яких перевищує 1000 гривень і поступово зменшується у зв’язку з фізичним або моральним зносом.

Факт введення об’єкта основного фонду в експлуатацію оформляється актом за формою ОЗ-1.

У торговельному (демонстраційному) залі згідно з п. 1.14 Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 11.03.2004 р. № 98 (зі змінами та доповненнями), має бути виставлено наявні у суб’єкта господарської діяльності товари або їх зразки у повному асортименті. При цьому суб’єкт господарської діяльності має забезпечити демонстрацію користування товаром, якщо це не виключено характером товару (п. 1.13 Правил).

Виходячи з того, що матеріальний актив утримується не для власного виробничого використання, а саме: для забезпечення адміністративних функцій, — а як товар або його зразок у торгівельному залі, тому такий матеріальний актив не може вважатись основним виробничим засобом

.

Якщо в результаті демонстрування товару у торговельному залі товар втрачає свої первісні якості і вже не може бути проданий за встановленою ціною, то суб’єкт господарювання відповідно до п. 1 Положення про порядок уцінки і реалізації продукції, що залежалась, з групи товарів широкого вжитку, продукції виробничо-технічного призначення та надлишкових товарно-матеріальних цінностей, затвердженого спільним наказом Міністерства економіки України та Міністерства фінансів України від 15.12.99 р. № 149/300, має право уцінити цей товар.

Якщо платник прийняв рішення про уцінку запасів згідно з правилами бухгалтерського обліку, то з метою податкового обліку згідно з п. 5.9 Закону сума уцінки не змінює балансової вартості запасів для цілей перерахунку і не впливає ні на валові доходи, ні на валові витрати такого платника.

У бухгалтерському обліку згідно з Методичними рекомендаціями з формування складу витрат та порядку їх планування в торговельній діяльності, затвердженими наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 22 травня 2002 р. № 145*, втрати від знецінення запасів, що повністю або частково втратили свою первісну якість за час експонування у кімнатах зразків, вітринах і на виставках, а також під час демонстрації у торговельних залах самообслуговування, належать до інших операційних витрат.

* Звертаємо увагу, що на сьогодні ці Методичні рекомендації викладено у редакції наказу Міністерства економіки України 02.03.2010 р. № 226, проте сутність цього питання залишилася незмінною. —

Прим. ред.

<…>

 

Заступник голови К. Силенко

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі