Теми статей
Обрати теми

Податок на прибуток. Як відображаються в декларації з податку на прибуток суми внесків до Пенсійного фонду, нараховані на допомогу по тимчасовій непрацездатності

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Як відображаються в декларації з податку на прибуток суми внесків до Пенсійного фонду, нараховані на допомогу по тимчасовій непрацездатності

 

В якому рядку декларації з податку на прибуток підприємства слід відображати суму внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, нарахованих на допомогу по тимчасовій непрацездатності?

(м. Сімферополь)

 

Нагадаємо, що відповідно до

ст. 19 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-IV базою нарахування страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування для страхувальників є, зокрема, суми допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Згідно з

п.п. 5.7.1 Закону про податок на прибуток до складу валових витрат платника податку відносяться суми збору на обов’язкове державне пенсійне страхування та внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нараховані на виплати, пов’язані з оплатою праці та зазначені в п.п. 5.6.1 цього Закону, у розмірах та порядку, установлених законом.

Оскільки допомога по тимчасовій непрацездатності

не належить до фонду оплати праці (див. п. 3.2 Інструкції № 5), суми внесків на обов’язкове державне пенсійне страхування, нараховані на таку допомогу, не включаються до складу валових витрат на підставі п.п. 5.7.1 Закону про податок на прибуток і відповідно не відображаються в рядку 04.4 «Суми страхового збору (внесків) до фондів державного загальнообов’язкового страхування» декларації з податку на прибуток підприємства. Адже в таблиці порівнянності, якою слід користуватися при заповненні декларації та яку наведено в Порядку № 143, напроти рядка 04.4 зазначено п.п. 5.7.1 Закону про податок на прибуток, а в ньому йдеться про суми, нараховані на виплати, що включаються до фонду оплати праці (п.п. 5.6.1 Закону про податок на прибуток).

Однак це не означає, що зазначеним витратам немає місця у валових витратах. За роз’ясненнями ДПАУ, викладеними в

листі від 11.05.2004 р. № 8365/7/15-1117 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2004, № 43), допомога по тимчасовій непрацездатності (у тому числі протягом перших п’яти днів) уключається до складу валових витрат на підставі п.п. 5.2.5 Закону про податок на прибуток як суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов’язкових платежів), установлених Законом України «Про систему оподаткування» від 25.06.91 р. № 1251-XII.

УУ такому контексті було б логічно припустити, що суми внесків до Пенсійного фонду з таких виплат повинні відображатися в рядку 04.6 декларації з податку на прибуток як податок, збір (обов’язковий платіж). Але додаток Р1, що розшифровує відображені в рядку 04.6 показники за звітним роком, не передбачає рядка для внесків до Пенсійного фонду із сум допомоги по тимчасовій непрацездатності.

У зв’язку з цим ДПАУ запропонувала інший, компромісний варіант — витрати зі сплати внесків до Пенсійного фонду, нарахованих на допомогу по тимчасовій непрацездатності, слід відображати як

інші витрати в рядку 04.13 «Інші витрати, крім визначених у 04.1 — 04.12» декларації з податку на прибуток підприємства (див. лист від 28.07.2008 р. № 349/4/15-0214 // «Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 65).

 

Наталя Білова, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі