Теми статей
Обрати теми

Податок на прибуток. Як відобразити валові витрати на підставі відновлених документів

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Як відобразити валові витрати на підставі відновлених документів

 

Підприємство в I кварталі 2009 року включило до валових витрат суму 120000 грн. на підставі акта виконаних робіт від 17.02.2009 р. При проведенні планової перевірки підприємства в листопаді 2009 року податковий орган виключив цю суму з валових витрат, мотивуючи цей крок тим, що акт виконаних робіт оформлено неправильно. У квітні 2010 року акт було перероблено, тобто оформлено правильно (дата в ньому зазначена та сама — 17.02.2009 р.). Чи можна суму за виправленим актом знову включити до валових витрат?

(м. Харків)

 

Так, можна.

Як відомо,

п.п. 5.3.9 Закону про податок на прибуток не допускає відображення витрат, не підтверджених відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов’язковість ведення та зберігання яких передбачено правилами податкового обліку, у складі валових витрат.

Оскільки первинні документи, які мали підтверджувати валововитратний статус понесених підприємством витрат, було оформлено неправильно, податковий орган при перевірці виключив ці витрати з валових витрат.

Однак це не означає, що такі виключені суми втрачено для підприємства назавжди. Згідно з

абзацом шостим п.п. 5.3.9 Закону про податок на прибуток у платника податків є реальні шанси знову відобразити їх у валових витратах, якщо в наступних звітних періодах він відновить зазначені документи .

При цьому підставою для такого відображення є

п.п. 5.2.6 Закону про податок на прибуток, згідно з яким до валових витрат звітного податкового періоду може бути включено суми витрат, не віднесені до складу валових витрат минулих звітних податкових періодів у зв’язку зі втратою, знищенням або зіпсуттям документів, установлених правилами податкового обліку та підтверджених такими документами у звітному податковому періоді.

І хоча в

пп. 5.3.9 і 5.2.6 Закону про податок на прибуток ідеться про документи загублені, знищені або зіпсовані, на наш погляд, установлені в цих підпунктах правила може бути застосовано і до документів, що надійшли на підприємство в одному із наступних звітних податкових періодів у виправленому варіанті. Підтвердження цьому знаходимо в листі ДПАУ від 06.03.2003 р. № 3766/7/11-1117, в якому саме розглядається ситуація з відображенням підприємством валових витрат на підставі відновлених документів після проведення документальної перевірки.

У цьому випадку витрати, підтверджені виправленим актом виконаних робіт, знайдуть своє відображення

в рядку 04.13 «Інші витрати, крім визначених в 04.1 — 04.12» декларації з податку на прибуток. Уключати ж їх знову до рядка 04.1 декларації на загальних умовах, установлених п.п. 5.2.1 Закону про податок на прибуток, не слід, оскільки Порядок № 143 у частині заповнення рядка 04.1 цього не передбачає.

 

Наталя Білова, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі