Теми статей
Обрати теми

ПДВ. Відображаємо в Реєстрі отриману ПН на пільговий товар «без ПДВ»

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Відображаємо в Реєстрі отриману ПН на пільговий товар «без ПДВ»

 

Підприємство — платник ПДВ (аптечний заклад) отримало від постачальника пільговий товар «без ПДВ» (лікарські засоби, пільга згідно з п.п. 5.1.7 Закону про ПДВ). Товар планується реалізовувати покупцям в аптечній мережі. Як відобразити податкову накладну, що надійшла на нього, у Реєстрі?

(м. Донецьк)

 

Насамперед, нагадаємо, що пільгові поставки від платників ПДВ також супроводжуються виписуванням податкової накладної. Так, згідно з

п.п. 7.2.2 Закону про ПДВ та п. 10 Порядку № 165 у разі поставки товарів (послуг), звільнених від оподаткування згідно із Законом про ПДВ та іншими нормативно-правовими актами, у податковій накладній у розділі VI за графою 10 робиться відмітка «Без ПДВ» із посиланням на відповідний пункт (підпункт) звільняючого нормативно-правового акта. Як випливає із запитання, таку податкову накладну на придбані лікарські засоби й отримало підприємство, а отже, її слід внести до розділу I «Отримані податкові накладні» Реєстру.

При заповненні Реєстру нескладно помітити, що він побудований за принципом схожості з декларацією. Так, зокрема, у розділі I Реєстру (за аналогією з розділом II «Податковий кредит» декларації) операції купівлі заносяться залежно від

цілей (напрямів) подальшого використання придбаних товарів, послуг відповідно: використання в господарській (оподатковуваній або неоподатковуваній) діяльності, не в господарській діяльності, для поставки послуг за межами України. Отже, для заповнення Реєстру важливо враховувати, в якій діяльності в подальшому використовуватимуться товари (послуги), що придбаваються. Оскільки пільговий товар, що надійшов, як зазначається в запитанні, призначено для подальшого продажу покупцям (а отже, він зі збереженням ПДВ-пільги згідно з п.п. 5.1.7 Закону про ПДВ братиме участь у пільгових, звільнених від ПДВ операціях, тобто пільговій діяльності), то податкову накладну, що надійшла на нього, підприємство відобразить у розділі I Реєстру так:

— у звичайному порядку за такою податковою накладною заповнить графи 1 — 8, переносячи при цьому до графи 8 Реєстру з податкової накладної «пільгову» суму, без ПДВ;

— ураховуючи використання товару в пільговій діяльності, заповнить далі відповідно графу 11 Реєстру, поставивши при цьому поруч у сусідній графі 12 відмітку «х» (

п. 9.10 Порядку № 244).

Зауважимо: оскільки в цьому випадку придбані пільгові товари, призначені для подальшої пільгової діяльності, потрапляють до рядка 11.2 декларації з ПДВ, у додатку 5 до декларації вони не відображаються. Нагадаємо, що особливості заповнення Реєстру отриманих та виданих податкових накладних докладно розглядалися в тематичному номері газети «Податки та бухгалтерський облік», 2010, № 8; див. також про це

лист ДПАУ від 13.03.2010 р. № 5119/7/16-1617 та статтю «Реєстр отриманих та виданих податкових накладних: рекомендації від ДПАУ» // «Податки та бухгалтерський облік», 2010, № 31.

 

Людмила Солошенко, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі