Теми статей
Обрати теми

I. Виплачені дотації не повертаються

Редакція ПБО
Лист від 04.12.2009 р. № 27084/7/16-1517

Початок

Попередній фрагмент

10. Чи підлягають поверненню на поточний рахунок переробного підприємства дотації, що сплачені авансом, якщо за податковою декларацією (переробного підприємства) встановлено перевищення суми податкового кредиту над сумою податкових зобов’язань (заповнено р. 21 декларації)?

Відповідно до пункту 5 Порядку № 291 переробні підприємства у кінці кожного робочого тижня перераховують половину зарахованої їм на поточний рахунок суми ПДВ, нарахованого на обсяги поставленої ними готової продукції, на небюджетні рахунки. Остаточний розрахунок належної до перерахування на небюджетний рахунок суми податку на додану вартість проводиться щомісяця відповідно до окремої податкової декларації.

Визначена до сплати за окремою податковою декларацією сума податку на додану вартість перераховується переробним підприємством на його небюджетний рахунок у строки, встановлені для сплати податку на додану вартість, з урахуванням коштів, перерахованих відповідно до пункту 5 Порядку № 291.

У разі встановлення за окремою податковою декларацією перевищення суми податкового кредиту над сумою податкових зобов’язань така сума перевищення покривається податковими зобов’язаннями наступних податкових періодів.

При цьому Порядком № 291 не передбачено повернення на поточний рахунок переробного підприємства дотацій, що сплачені авансом.



коментар редакції

Виплачені дотації не повертаються

Відверто кажучи, податківці дещо «перекручують» норми законодавства та відхиляються від суті питання, фактично роз’яснюючи можливість повернення на поточний рахунок закумульованих на небюджетному рахунку коштів, а не можливість повернення виплачених дотацій. Вважаємо, ніхто не заперечуватиме очевидне: кошти, які

лише призначено для дотаційних виплат, але ще не виплачено, доплатами на безповоротній основі (таким є визначення терміна «дотація» згідно із законодавством) не є. У зв’язку з цим відповідь ДПАУ (яку, до речі, продубльовано в консультації, опублікованій у журналі «Вісник податкової служби України», 2010, № 1 — 2, с. 38), що Порядком № 291 не передбачено повернення на поточний рахунок переробника виплачених ним авансом дотацій, потребує принаймні трьох уточнень.

Перше.

Якщо дотація переробниками постачальникам молока та м’яса в живій вазі виплачена (незалежно від того, ідеться про авансову виплату чи про остаточну), повертати отримані кошти постачальник-сільгосптоваровиробник не зобов’язаний.

Друге.

Якщо дотаційні кошти не виплачені, а лише закумульовані переробником на небюджетному рахунку, то перерахування коштів назад на поточний рахунок у принципі можливо, але виключно у випадках, передбачених абзацом другим п. 5 Порядку № 291, тобто щодо проведення розрахунків з особистими селянськими господарствами щодо виплати їм дотацій готівковими коштами, отриманими з поточного рахунка та оприбуткованими в касі переробного підприємства.

Третє. Стосується

порядку акумуляції сум спецПДВ на небюджетному рахунку та ймовірності виникнення випадків «зависання» на ньому коштів. Як ми розуміємо, витоком проблеми є встановлений п. 5 Порядку № 291 механізм акумуляції, яким переробникам приписано, зокрема, у кінці кожного робочого тижня перераховувати на небюджетні рахунки половину зарахованої на поточний рахунок суми ПДВ. Річ у тім, що при цьому в Порядку № 291 не йдеться про прийняття у зменшення авансової акумуляції коштів суми «вхідного» ПДВ відповідних тижневих періодів. Отже, якщо визначена за спецдекларацією позитивна (не говорячи вже про від’ємну) різниця між нарахованими ПЗ та ПК (саме нарахованими, а не тільки отриманими або сплаченими сумами ПДВ), виявиться менше загальної суми вже здійснених протягом звітного (податкового) місяця щотижневих перерахувань, то на небюджетному рахунку «зависнуть» невикористані кошти.

Щоб уникнути непотрібного відволікання оборотних коштів логічно було б проводити авансову акумуляцію спецПДВ за вирахуванням сум ПК. Але таке рекомендувати ми не маємо права, оскільки, по-перше, Порядком № 291, повторюємо, це не передбачено, а, по-друге, за неперераховані на небюджетні рахунки суми ПДВ можливі негативні наслідки — визнання

нецільового використання коштів та стягнення їх до держбюджету (абзац п’ятий п. 5 Порядку № 291).

Ураховуючи час опублікування нами цього листа ДПАУ, звертаємо увагу, що згідно з постановою КМУ від 11.02.2010 р. № 152 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2010, № 19, с. 18) на заміну Порядку № 291 з 25 лютого 2010 року прийшов Порядок № 152, який не передбачає авансового акумулювання сум ПДВ на небюджетному рахунку.

 

Анатолій Бобро

Наступний фрагмент

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі