Теми статей
Обрати теми

IV. Особливості податкового обліку філій. Податкові накладні, отримані філією, передаються на зберігання головному підприємству

Редакція ПБО
Лист від 04.12.2009 р. № 27084/7/16-1517

Початок

Попередній фрагмент

IV. Особливості податкового обліку філій

 

1. Чи повинні податкові накладні, отримані філією чи структурним підрозділом, яким делеговано право виписки податкових накладних, за придбані ними товари (роботи, послуги), передаватися на зберігання до головного підприємства?

Відповідно до пункту 6.2 Порядку № 165 податкова накладна дає право покупцю, зареєстрованому як платник податку, на включення до податкового кредиту витрат по сплаті податку на додану вартість.

Оскільки, зареєстрованим платником податку на додану вартість є головне підприємство, а не філія чи структурний підрозділ, то податкові накладні, отримані такою філією або структурним підрозділом за придбані ними товари (послуги), повинні зберігатися у покупця таких товарів (послуг), а саме у головного підприємства, яке здійснює формування податкового кредиту з урахуванням операцій з придбання товарів (послуг) такою філією або структурним підрозділом.



коментар редакції

Податкові накладні, отримані філією, передаються
 на зберігання головному підприємству

У цьому випадку йдеться про необхідність передачі підтверджуючих податковий кредит документів (податкових накладних), отриманих філією, головному підприємству. Адже саме головне підприємство — зазначає ДПАУ — як особа, зареєстрована

платником ПДВ, здійснює формування податкового кредиту з урахуванням операцій придбання філії. І саме головне підприємство, будучи платником ПДВ, є відповідальним за ведення податкового обліку та подальше складання ПДВ-звітності, для чого важливою є наявність відповідних підтверджуючих документів.

Заради справедливості слід зауважити, що ПДВ-законодавство не обумовлює, де повинні зберігатися підтверджуючі документи, і зокрема податкові накладні. Можна сказати, що подібні вимоги податківців у листі зазначаються вперше. Вважаємо великою мірою, особливої ролі це не відіграє. Головне, щоб підтверджуючі документи були в наявності у платника податків при перевірці та в разі потреби підприємство могло пред’явити їх перевіряючим.

 

Людмила Солошенко

Наступний фрагмент

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі