Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Ви нам писали. Запізнилися з поданням реєстру податкових накладних? Не втрачайте надію — закон на вашому боці!

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Листопад, 2010/№ 88
Друк
Стаття

Запізнилися з поданням реєстру податкових накладних? Не втрачайте надію — закон на вашому боці!

 

Нещодавно до редакції надійшов лист, у якому була описана цікава ситуація. Платник податків подав декларацію з ПДВ в електронному вигляді, але забув прикріпити до неї копію реєстру виданих та отриманих податкових накладних. Було одержано дві квитанції про прийняття податкової декларації до закінчення граничних строків подання звітності. Копію реєстру було подано після 20 числа. На цій підставі податківці вирішили, що податкова декларація без копії реєстру не є такою, та вимагають повторного подання звітності з нарахуванням штрафу.

Спробуємо розібратися, наскільки законна позиція податківців.

Віталій СМЕРДОВ, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Дві квитанції одержано — декларація вважається прийнятою

Спершу поговоримо безпосередньо про подання електронної податкової звітності. Загальні положення та засади електронного документообігу містяться в

Законі України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 р. № 851-ІV. Нас же цікавлять спеціальні правила подання податкової звітності, тому звернемося безпосередньо до них.

Спеціальним нормативно-правовим актом щодо цього питання є

Інструкція № 233, відповідно до якої платник податків після подання електронної звітності повинен одержати від податкових органів дві квитанції:

перша — підтверджує факт та час отримання податкового документа в електронному вигляді

(п. 7.4 р. ІІІ Інструкції № 233) ;

друга — підтверджує факт прийняття (або відмови у прийнятті) податкових документів

(пп. 7.5 і 7.6 р. ІІІ Інструкції № 233).

Аналогічна інформація щодо другої квитанції також наводиться в

п.п. 14.13.8 Методрекомендацій № 827.

Резюмуємо —

отримання платником податків другої квитанції (ствердної) свідчить про виконання ним своїх зобов’язань з подання податкової звітності, і в подальшому до нього не можуть бути пред’явлені претензії.

Далі наведемо інші докази безпідставності позиції податківців, і для цього вийдемо з площини виключно електронної звітності.

 

Підстави для неприйняття декларації згідно із Законом

Відповідно до останніх змін, унесених до

п.п. 7.2.8 Закону про ПДВ, разом з податковою декларацією тепер має подаватися й податковий реєстр (в електронному вигляді). Як бачимо, на це прямо вказано в Законі, отже, цю норму потрібно виконувати. Але в цій ситуації нас цікавить питання, чи може затримка в поданні реєстру (або його неподання) бути підставою для невизнання декларації.

Основний перелік порушень, унаслідок яких податкова звітність може бути не визнана як податкова декларація, наведено в

п.п. 4.1.2 Закону № 2181:

— у ній не зазначені обов’язкові реквізити;

— декларація не підписана посадовими особами;

— відсутня печатка платника податків.

Часто податківці посилаються на

п. 4.3 Методрекомендацій № 827, яким розширено перелік умов прийняття податкової звітності. Крім перелічених у Законі № 2181, у ньому як підстави неприйняття наводяться порушення таких вимог:

— звітність має бути подана за встановленою формою з обов’язковими додатками;

— значення незаповнених показників має бути прокреслено;

— без підчисток, помарок, малопомітних виправлень.

Ми ж наполягаємо на такому:

у Законі № 2181 міститься вичерпний перелік умов для невизнання декларації. Підзаконні нормативно-правові акти не можуть розширювати норми, передбачені законом, і це вже неодноразово підтверджувалося судовими рішеннями. Отже, посилання податківців на п. 4.3 Методрекомендацій № 827 недоречне (докладніше про це можна прочитати у статті «Невизнання податкової звітності податковим органом» // «Податки та бухгалтерський облік», 2009, № 76, с. 34).

 

Реєстри — це не частина декларації

А тепер розглянемо думку фіскального органу щодо того, що реєстр податкових накладних є обов’язковим додатком до декларації з ПДВ. Ми з таким підходом не згодні. У

п. 4.2 Порядку № 166 зазначено, що у складі декларації повинні подаватися всі необхідні додатки, передбачені цим Порядком. Тобто в Порядку № 166 наведено повний перелік додатків до декларації з ПДВ і про реєстр там немає жодного слова. Також про реєстр як про частину форми декларації не зазначено в жодних інших законах та нормативно-правових актах. Як бачимо, думка податківців і в цьому питанні безпідставна.

Інша справа, якби не було подано будь-який із додатків, обов’язковість яких установлено

Порядком № 166. Податкове відомство і тут говорило б про невизнання податкової декларації (лист ДПАУ від 16.04.2008 р. № 7929/7/16-0017 // «Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 40, с. 16) і, відверто кажучи, оскаржити подібне рішення було б дуже складно. Але й у цьому випадку можна було б посилатися на зазначені судові рішення, в яких зазначалося про вичерпний перелік підстав для невизнання податкової звітності, який установлено п.п. 4.1.2 Закону № 2181.

Сподіваємося, що нам удалося відповісти на всі запитання, що у вас виникли.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі