Встановлення коригуючих коефіцієнтів (надбавок) в умовах плюсової температури є необгрунтованим
Лист Міністерства транспорту та зв’язку України від 10.11.2009 р. № 5391-01/07/19-09
(витяг)
<…> Експлуатаційні норми витрачання палива розраховують на підприємствах на підставі затвердженої (згідно встановленого Мінтрансзв’язку у нормативному документі «Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті», далі — «НД», порядку) базової норми та системи коригуючих коефіцієнтів, що враховують певні специфічні умови експлуатації. Слід зазначити, що при цьому право встановлення конкретних величин коригуючих коефіцієнтів (надбавок) у регламентованих «НД» межах і терміну їх дії надається безпосередньо керівникам підприємств.
<…>
Щодо застосування надбавки за роботу в
зимових умовах у залежності від фактичної температури повітря, слід зазначити наступне. Надбавку запроваджують на підприємстві згідно з порядком, визначеним приміткою 1 до п.п. 3.1.1 «НД». Таким чином, може бути застосоване або фіксоване значення надбавки з першого дня встановлення мінусової температури у відповідному діапазоні, або надбавка за рішенням керівництва підприємства може переглядатися щодня залежно від фактичних потреб.Природно, що при суттєвому підвищенні температури у порівнянні з температурою на день впровадження на підприємстві надбавки за роботу в зимових умовах відпадає сама необхідність у застосуванні коефіцієнта за п.п. 3.1.1, принаймні на рівні раніше встановленого значення. У випадку частої зміни температури й особливо у разі її частих коливань біля нуля із постійним підвищенням до плюсової позначки є доцільним або взагалі не використовувати надбавку за роботу в зимових умовах, або переглядати надбавку кожен день залежно від температури повітря та збільшення потреби у паливі.
Вважаємо необґрунтованим встановлення коефіцієнта за п.п. 3.1.1 в умовах плюсової температури.<…>
Заступник міністра — голова Державтотрансадміністрації П. Кравчук