Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Публікація та оприлюднення інформації про держзакупівлі — дві сторони однієї медалі

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Вересень, 2010/№ 75
Друк
Стаття

Публікація та оприлюднення інформації про держзакупівлі — дві сторони однієї медалі

 

Одним із ключових принципів здійснення держзакупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях їх проведення. Замовники реалізують цей принцип шляхом публікації інформації про закупівлі в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та її оприлюдненням на веб-порталі Уповноваженого органу. Звертаємо увагу, що публікація та оприлюднення такої інформації має низку організаційних особливостей. Допомогти замовникам виконати майже неможливо — дотриматися численних вимог законодавства, розберемося разом у цих хитросплетіннях.

Дмитро БРЮХОВИЧ, начальник відділу державних закупівель КП «Харківські теплові мережі»

 

Отже, замовники публікують та оприлюднюють інформацію про державні закупівлі (далі — Інформація) у порядку та терміни, установлені

ст. 10 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI (далі — Закон № 2289). Відповідно до наказу Міністерства економіки України від 28.07.2010 р. № 932:

— офіційним друкованим виданням з питань державних закупівель визначено інформаційний бюлетень «Вісник державних закупівель» (далі — ВДЗ);

— міжнародним інформаційним виданням з питань державних закупівель визначено міжнародне друковане видання «Announcer of the public purchasing»;

— веб-порталом Уповноваженого органу у сфері закупівель визначено офіційний загальнодержавний веб-портал «Державні закупівлі» за адресою в мережі Internet www.tender.me.gov.ua (далі — веб-портал).

Звертаємо увагу, що відповідно до

ст. 10 Закону № 2288 терміни для публікації Інформації у ВДЗ збігаються із термінами її оприлюднення на веб-порталі.

На допомогу замовникам пропонуємо їм самостійно заповнювати таблицю наведену нижче. Ця таблиця містить повний перелік Інформації та терміни, у які замовник повинен опублікувати та оприлюднити зазначену Інформацію. Тобто замовник (як правило, секретар комітету з конкурсних торгів) самостійно заносить до такої таблиці дату опублікування та оприлюднення Інформації (конкретного документа) та граничну дату — останній день, яким повинна відбутися публікація та оприлюднення такої Інформації.

Абзац 6 п. 2 ст. 10 Закону № 2289

покладає відповідальність за повноту та достовірність опублікованої та оприлюдненої Інформації на голову та секретаря комітету з конкурсних торгів, тож варто витратити певний час на заповнення такої таблиці. Це дозволить голові комітету (на практиці — його заступнику) підстрахувати секретаря та самому проконтролювати виконання вимог ст. 10 Закону № 2289, зокрема щодо термінів публікації та оприлюднення Інформації. Бо ж погодьтеся, що краще запровадити внутрішній контроль, ніж за вас у подальшому це зроблять посадові особи контрольно-ревізійного управління.

Слід пам’ятати, що Інформація, розміщена на веб-порталі, має бути ідентична Інформації, опублікованій у ВДЗ.

Стаття 10 Закону № 2289 із цього приводу передбачає виникнення таких ситуацій:

— у разі коли Інформація, розміщена на веб-порталі, містить відомості, що відрізняються від тих, які опубліковано у ВДЗ, автентичною вважається Інформація, опублікована у ВДЗ;

— у разі якщо дата оприлюднення та дата публікації Інформації не збігаються, дата публікації у такому випадку вважається визначальною.

Як кажуть у народі, що написано пером, того не вирубаєш і сокирою, мабуть, тому законодавець надав певних привілеїв саме друкованому виданню.

 

Публікація та оприлюднення інформації про державні закупівлі

Документ

Строк

веб-портал

Вісник (ВДЗ)

Граничний термін публікації та оприлюднення

Посилання на статтю
Закону № 2289

1

2

3

4

5

6

Оголошення про закупівлю (відкритих торгів, двоступеневих торгів попередньої кваліфікації, запит цінових пропозицій, інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника)

Після публікації у ВДЗ, не пізніше
30 днів до дня розкриття пропозицій

 

 

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 2;
— ст. 10, ч. 2

Обґрунтування застосування процедури в одного учасника

Одночасно з оголошенням про закупівлю

 

Не публікується

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 3;
— ст. 10, ч. 2

Відомості щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову у погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника

Не пізніш як через 15 роб. дн. з дати видачі листа-погодження

 

 

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 4

Документацію конкурсних торгів або кваліфікаційну документацію

Після публікації оголошення про закупівлю у ВДЗ, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття конкурсних або кваліфікаційних пропозицій

 

Не публікується

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 5

Зміни до документації конкурсних торгів або кваліфікаційної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності)

Протягом 3 роб. дн. з дня прийняття рішення про внесення змін, але не пізніш як за 7 днів до дати розкриття конкурсних або кваліфікаційних пропозицій

 

Не публікується

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 6

Протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій

Протягом 3 роб. дн. з дня розкриття конкурсних, цінових або кваліфікаційних пропозицій

 

не публікується

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 7

Інформацію про відхилення пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій та підстави такого відхилення у вигляді протоколу

Протягом 3 роб. дн. з дня прийняття такого рішення

 

не публікується

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 8;
— ст. 10, ч. 2;
— ст. 17, ч. 3;
— ст. 29, ч. 2; ст. 31, ч. 2, абз. 2

Повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції

Протягом 3 роб. дн. з дня прийняття рішення про визначення переможця

 

 

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 9;
— ст. 10, ч. 2;
— ст. 31, ч. 2, абз. 2

Повідомлення учасників про результати процедури закупівлі

Протягом 3 роб. дн. з дня прийняття рішення про визначення переможця

 

 

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 10

Повідомлення про результати проведення попередньої кваліфікації

Протягом 3 роб. дн. після її завершення

 

 

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 11;
— ст. 10, ч. 2

Оголошення про результати процедури закупівлі

Після публікації у ВДЗ, але не пізніш як через 7 днів з дня укладення договору про закупівлю або прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися

 

 

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 12;
— ст. 10, ч. 2;
— ст. 32, ч. 1

Повідомлення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника (у разі наявності)

Протягом 3 роб. дн. з дати прийняття такого рішення

 

 

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 13;
— ст. 10, ч. 2

Звіт про результати проведення процедури закупівлі

Протягом 3 роб. дн. з дня його затвердження

 

не публікується

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 14

Інформацію про одностороннє розірвання договору про закупівлю (у разі наявності)

Протягом 5 роб. дн. з дня прийняття такого рішення

 

не публікується

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 15

 

Таким чином, у таблиці на с. 31 уточнено перелік документів та терміни, в які замовнику необхідно їх опублікувати та оприлюднити.

Звернемося до

абз. 7 ч. 3 ст. 8 Закону № 2289, відповідно до якого рішення органу оскарження підлягає обов’язковій публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань держзакупівель. Однак зазначена норма не уточнює, хто саме подає на публікацію таке рішення — замовник чи власне Антимонопольний комітет України. Для роз’яснення ситуації знову звернемося до ст. 10 Закону № 2289, яка визначає вичерпний перелік документів для публікації та оприлюднення. Абзац 4 ч. 1 ст. 10 Закону № 2289 зобов’язує саме замовника публікувати та оприлюднювати відомості щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову у погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника.

 

Публікація у «Віснику державних закупівель» через веб-портал «Державні закупівлі»

Розглянемо тонкощі роботи із веб-порталом. Почнемо з того, що веб-портал має:

регламент роботи, який визначає організаційні та технічні умови функціонування веб-порталу (далі — Регламент);

Порядок подання замовниками інформації для публікації в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» через веб-портал «Державні закупівлі» (далі — Порядок);

Інструкцію подання, прийому, реєстрації та розміщення інформації про державні закупівлі в інформаційному виданні «Вісник державні закупівель» та на офіційному загальнодержавному веб-порталі «Державні закупівлі» (далі — Інструкція).

Проаналізуємо основні «робочі моменти» згаданих документів. Крім цього, наполегливо рекомендуємо замовникам особисто ознайомитися з ними. Безпосередньо це можна зробити на веб-порталі за адресою www.tender.me.gov.ua.

Замовник має можливість опублікувати Інформацію у ВДЗ за допомогою веб-порталу. Зазначений механізм регулюється

Порядком, який у свою чергу посилається на Інструкцію.

На перший погляд здається, що

Регламент, Порядок та Інструкція не розрізняють веб-портал «Державні закупівлі» та редакцію інформаційного бюлетеня «Вісник державних закупівель». Цю ситуацію повністю проясняє вже згадуваний нами наказ Мінекономіки від 28.07.2010 р. № 932, відповідно до якого на Державне госпрозрахункове видавничо-поліграфічне підприємство «Зовнішторгвидав» (далі — Підприємство) покладено функції здійснювати:

— видання офіційного друкованого видання з питань державних закупівель;

— видання міжнародного інформаційного видання з питань державних закупівель;

— наповнення веб-порталу Уповноваженого органу у сфері закупівель.

Тобто редакції ВДЗ та веб-портал це одна організація — ДП «Зовнішторгвидав»

з такою юридичною адресою: 01601, м. Київ, вул. Воровського, 22, тел./факс: (044) 234-59-45. Хоча організація одна, проте замовник має виконати вимоги ст. 10 Закону № 2289 і щодо публікації, і щодо оприлюднення інформації.

У ВДЗ інформація для друку розміщується таким чином:

 

За рубриками

За галузями

— Оголошення про проведення процедури закупівлі;
— Відомості щодо рішення Уповноваженого органу;
— Повідомлення про акцепт;
— Оголошення про результати процедури закупівлі;
— Рішення органу оскарження;
— Повідомлення про відміну торгів
чи визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника (у разі наявності);
— Терміново в номер

— Будівництво, будівельні матеріали та спецтехніка;
— Комп’ютери та оргтехніка, програмне забезпечення;
— Господарчі товари і культурно-побутова продукція;
— Легка промисловість;
— Медицина та соціальна сфера;
— Наукові дослідження та розробки;
— Нерухомість та оренда;
— Енергетика, паливо, хімія;
— Поліграфія, друкарська справа;
— Сільське господарство;
— Харчова промисловість та громадське харчування;
— Технологічне обладнання, комплектуючі, технічне обслуговування, транспортні послуги;
— Товари, роботи, послуги;
— Консалтингові послуги, навчання;
— Метали та продукція металообробки;
— Житлово-комунальне та побутове обслуговування

 

Інформація для публікації

подається замовником особисто, телефаксом або через веб-портал (п.п. 6.2 п. 6 Інструкції).

Щоб розпочати роботу із веб-порталом, відповідно до Порядку

замовникам необхідно:

— надіслати на адресу редакції ВДЗ офіційного листа та надати відомості про склад комітету конкурсних торгів (додаток до офіційного листа);

— зареєструватися в редакції ВДЗ (мається на увазі — реєстрація на веб-порталі).

Інформація в електронному вигляді, яка надходить до редакції ВДЗ через веб-портал (далі — Електронна інформація), має бути заповнена відповідно до

Інструкції. Звертаємо увагу, що зазначена інформація перевіряється структурним підрозділом редакції ВДЗ на відсутність вірусів і відповідність вимогам чинного законодавства.

Реєстрація Електронної інформації, що надходить до редакції ВДЗ, здійснюється у тому ж порядку, що й вхідних документів на папері. Замовник має можливість одержувати відомості про стан Електронної інформації, що була передана, у розділі «Управління закупівлями» веб-порталу. На сьогодні існують такі варіанти інформування замовників про стан поданої Електронної інформації:

— Електронна інформація подана замовником — замовник отримує повідомлення про прийняття її до розгляду;

— Електронна інформація прийнята для публікації — замовник отримує вхідний номер;

— Електронна інформація не прийнята для публікації — замовник отримує повідомлення про причини неприйняття.

Звертаємо увагу, що відповідно до

п. 16 Порядку у разі публікації інформації про закупівлі у ВДЗ через веб-портал замовники зобов’язані у термін до двох календарних днів з дати отримання вхідного номера надіслати до редакції ВДЗ оригінал Електронної інформації. У разі неотримання редакцією ВДЗ від замовника у зазначений термін оригіналу та виявлення невідповідності Електронної інформації оригіналу в паперовому вигляді функція подання Електронної інформації блокується. У такому разі замовник на свою електронну адресу отримає повідомлення про блокування зазначеної функції.

 

Подання та приймання інформації

Інформація для публікації у ВДЗ та інформація для оприлюднення на веб-порталі подається секретарем комітету з конкурсних торгів замовника або іншою уповноваженою особою замовника.

 

Подання Інформації для публікації у «Віснику державних закупівель»

Подання Інформації для розміщення на веб-порталі «Державні закупівлі»

Особисто

Телефаксом

Через веб-портал

Особисто

Електронною поштою

1

2

3

4

5

 

 

У поточний номер Інформація подається:
08.30 — 16.00 — з понеділка по четвер до 12.00 — у п’ятницю

Інформація подається на електронних носіях

Замовник надсилає лист з Інформацією
для розміщення на веб-порталі (далі — Лист) на одну з електронних адрес Підприємства залежно від типу документа.
У Листі замовник зазначає:
1. Найменування Замовника.
2. Вхідний та/або номер оголошення про проведення процедури закупівлі.
3. Веб-сайт Замовника, на якому додатково розміщена відповідна інформація (у разі розміщення).
У темі Листа замовник обов’язково вказує:
1. Номер Бюлетеня, в який прийнято (опубліковано) оголошення про проведення процедури закупівлі;
2. Тип документа за скороченою формою (ОБГ — обґрунтування, ДКТ — документація, ЗДКТ — зміни до документації, РДКТ — роз’яснення до ДКТ, ЗЦП — запит цінових пропозицій, ПР — протокол розкриття, ІВ — інформація про відхилення, ПОВ — повідомлення про результати, ЗВІТ, ІРД — інформація про розірвання договору).
Електронну адресу Замовник обирає залежно від типу документа:
ДКТ, ЗДКТ, РДКТ, ЗЦП, ЗВІТ (service@tender.me.gov.ua або td2@tender.me.gov.ua)
ОБГ, ІРД (td1@tender.me.gov.ua)
ІВ, ПОВ (td3@tender.me.gov.ua)
ПР (td4@tender.me.gov.ua)

Замовник надсилає оригінал (копія відомості щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову у погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника, завірена печаткою замовника) на поштову адресу Підприємства протягом 2 роб дн з дня отримання підтвердження щодо прийняття Інформації для друку

Замовник надсилає копію оригіналу на поштову адресу Підприємства протягом 2 роб. дн. з дня отримання підтвердження щодо прийняття відповідної Інформації

Підтвердженням прийняття Інформації
є вхідний номер, що надається:

Підтвердженням прийняття Інформації є сквозний номер, що надається:

Інформаційним відділом

Відділом інформаційної підтримки

Інформаційним відділом

Відділом інформаційної підтримки

У разі проведення процедури закупівлі в одного учасника підтвердженням прийняття інформації та обґрунтування про застосування процедури закупівлі є штамп редакції ВДЗ із зазначенням дати прийняття, вхідного номера, номер ВДЗ та дати його публікації

Сквозний номер надсилається на електронну адресу замовника, з якої було направлено Листа протягом 1 роб. дн. Сквозний номер для певних типів документів: ДКТ — сквозний номер/1, ЗДКТ — сквозний номер/1/1, РДКТ — сквозний номер/1/р1, ЗЦП — сквозний номер/1, ОБГ — сквозний номер/1, ПР — сквозний номер/2, ІВ — сквозний номер/3, ПОВ — сквозний номер/4, ЗВІТ — сквозний номер/5, ІРД — сквозний номер/6

 

Прийом інформації для друку та для оприлюднення на веб-порталі здійснюється згідно з графіком прийому інформації Підприємства (далі — Графік), що готується та розміщується на веб-порталі щомісяця.

 

Публікація Інформації для публікації

Документ

Подання

Публікація

— Оголошення про проведення процедури закупівлі;
— Повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися;
— Повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника, що надійшли протягом

першого тижня поточного місяця

у третій понеділок поточного місяця

другого тижня поточного місяця

у четвертий понеділок поточного місяця

третього тижня поточного місяця

у перший понеділок наступного місяця або у п’ятий понеділок поточного місяця, якщо в поточному місяці п’ять понеділків

четвертого тижня поточного місяця

у другий понеділок наступного місяця або у перший понеділок наступного місяця, якщо у поточному місяці п’ять понеділків

— Відомості щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову в погодженні застосування процедури закупівлі (у разі застосування процедури закупівлі в одного учасника);
— Повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції;
— Оголошення про результати проведення торгів;
— Повідомлення про результати проведення попередньої кваліфікації,
— Інформація про результати процедури запиту цінових пропозицій;
— Інформація про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника;
— Рішення органу оскарження

з четверга попереднього тижня по середу поточного тижня

публікуються у ВДЗ, який виходить наступного понеділка

 

Інформація для публікації, що подається поза Графіком, може додатково прийматися та публікуватися у рубриці «Терміново в номер», виходячи з технологічних можливостей Підприємства. Публікацію такої Інформації Замовник оплачує на умовах термінового розміщення Інформації згідно з рахунком, що надає Підприємство.

Інформація для оприлюднення на веб-порталі, що відповідає встановленим вимогам, оприлюднюється на веб-порталі в наступному порядку:

 

Документ

Оприлюднення

— Оголошення про проведення процедури закупівлі;
— Відомості щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову у погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника;
— Оголошення про результати проведення торгів;
— Інформація про результати процедури запиту цінових пропозицій;
— Інформація про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника;
— Рішення органу оскарження

У день публікації відповідної Інформації у ВДЗ

— Документація конкурсних торгів або кваліфікаційна документація;
— Обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника

У день публікації оголошення про проведення відповідної процедури закупівлі у ВДЗ

— Протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій;
— Інформація про відхилення пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій та підстави такого відхилення у вигляді протоколу;
— Повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції;
— Повідомлення учасників про результати процедури закупівлі;
— Повідомлення про результати проведення попередньої кваліфікації;
— Повідомлення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника (у разі наявності);
— Звіт про результати проведення процедури закупівлі;
— Зміни до документації конкурсних торгів або кваліфікаційної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності);
— Інформація про одностороннє розірвання договору про закупівлю (у разі наявності)

Протягом 2 роб. дн. днів із дати прийому відповідної Інформації Підприємством

 

Пункт 10 Інструкції

ще раз нагадує, що замовник несе відповідальність за достовірність та відповідність поданої Інформації вимогам законодавства. У разі невідповідності Інформації, поданої замовником нормам законодавства Підприємство має право не прийняти її та запропонувати доопрацювати. Після доопрацювання Інформація подається до Підприємства у порядку, встановленому Інструкцією.

Насамкінець, відзначаємо, що Закон № 2289 не має прямої норми щодо визнання договору про закупівлю недійсним у разі недодержання строків публікації та оприлюднення Інформації, або її публікації та оприлюднення не в повному обсязі. Однак замовникам не слід розслаблятися, оскільки недотримання вимог ст. 10 Закону № 2289 може привести до оскарження з боку пильних учасників та поставити під сумнів результати процедури закупівлі. Ураховуючи терміни перебігу процедур закупівель, замовники не можуть дозволити собі такої розкоші, як повторне проведення процедури закупівлі.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі