Про окремі питання, пов'язані з опрацюванням робочими органами відділень Фонду заяв-розрахунків страхувальників-роботодавців

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Квітень, 2011/№ 27
В обраному У обране
Друк
Наказ від 25.02.2011 р. № 39-

Міністерства та відомства України

 

Про окремі питання, пов’язані з опрацюванням робочими органами відділень Фонду заяв-розрахунків страхувальників-роботодавців

Наказ від 25 лютого 2011 року № 39-ос

 

З метою налагодження ефективної роботи по опрацюванню заяв-розрахунків страхувальників-роботодавців спеціалістами районних, міжрайонних, міських виконавчих дирекцій відділень Фонду, забезпечення належного контролю за достовірністю інформації, що надається органам Фонду, недопущення нецільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності,

наказую:

1.

Керівникам районних, міжрайонних, міських виконавчих дирекцій відділень Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності:

1.1. За підсумками звірки страхувальників з даними Пенсійного фонду забезпечити включення до Єдиного реєстру страхувальників Фонду страхувальників, які обліковуються в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

1.2. Для прийому і перевірки заяв-розрахунків залучити необхідну кількість працівників з метою уникнення черги страхувальників, які подають ці заяви.

1.3. При отриманні від страхувальників-роботодавців заяви-розрахунку для фінансування за рахунок коштів Фонду перевірити правильність заповнення реквізитів та відповідність форми, затвердженій постановою правління Фонду від 22.12.2010 № 26, зареєстрованій Міністерством юстиції України 25.01.2011 за № 111/18849.

1.4. При опрацюванні заяви-розрахунку здійснити звірку її окремих розрахункових показників з даними звіту цього страхувальника по коштах Фонду за 2010 рік.

У разі значного перевищення (більш як у 1.5 рази) показника середньоденного розміру допомоги по тимчасовій непрацездатності або по вагітності та пологах, визначеного згідно заяви-розрахунку, над показником середньоденної заробітної плати цього страхувальника за 2010 рік, організувати проведення позапланової перевірки такого страхувальника.

Його фінансування здійснювати за результатами такої перевірки.

1.5. Взяти до уваги, що в разі настання страхових випадків з фізичними особами-підприємцями платниками єдиного податку до 2011 року, виплата матеріального забезпечення має бути здійснена, навіть якщо звернення щодо виплати відбулося після 01.01.2011 року.

2.

Керівникам виконавчих дирекцій відділень Фонду:

2.1. Налагодити постійне інформування страхувальників про місцезнаходження органів відділень Фонду, їх реквізити (телефони, розрахункові рахунки в банку тощо) та види матеріального забезпечення, що надаються через страхувальників застрахованим особам.

2.2. Враховуючи соціальну направленість роботи Фонду опублікувати в місцевих засобах масової інформації дані про виконання бюджету Фонду за 2010 рік із стислим коментарем.

2.3. Забезпечити контроль за наповненням реєстру страхувальників відділень Фонду за підсумками звірки страхувальників з базою даних Пенсійного фонду.

2.4. З урахуванням інформації, яка щоквартально отримувалась від Державної податкової адміністрації України, перевірити стан виконання пункту 2.3 наказу Виконавчої дирекції Фонду «Про виконання бюджету Фонду за 9 місяців 2008 року» від 19.11.2008 р. № 201-ос.

2.5. Продовжити роботу по передачі страхувальників, які змінили своє місцезнаходження, з урахуванням рекомендацій Виконавчої дирекції Фонду.

2.6. Вжити дієвих заходів щодо погашення заборгованості за страхувальниками, яка мала місце станом на 01.01.2011 року.

3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

В. о. директора Е. Ушаков



коментар редакції

Про приймання та опрацювання заяв-розрахунків
страхувальників-роботодавців робочими органами Фонду

Наказ Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі — Фонд), що коментується, цікавий страхувальникам-роботодавцям насамперед наявністю в ньому інформації, що стосується порядку приймання та опрацювання заяв-розрахунків фахівцями робочих органів Фонду.

Так, при поданні страхувальником до робочого органу Фонду заяви-розрахунку з інформацією про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами працівники Фонду зобов’язані

перевіряти:

— відповідність форми поданої заяви-розрахунку

формі, наведеній у додатку до Порядку фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 22.12.2010 р. № 26 (далі — Порядок № 26);

— правильність заповнення реквізитів

заяви-розрахунку. При цьому наразі будь-які офіційні роз’яснення Фонду щодо заповнення реквізитів заяви-розрахунку відсутні.

При подальшому опрацюванні заяв-розрахунків фахівцями робочого органу Фонду здійснюється звірка показників

розміру середньоденної допомоги, визначеної на підставі заяви-розрахунку страхувальника, з показником середньої заробітної плати за даними форми Ф4-ФСС з ТВП за 2010 рік такого страхувальника. Така звірка провадиться автоматично, за допомогою спеціального програмного забезпечення (шаблона).

Якщо в результаті проведення звірки виявлено, що показник розміру середньоденної допомоги

перевищує показник середньоденної заробітної плати за 2010 рік більше ніж у 1,5 раза, то робочий орган Фонду проводить позапланову перевірку страхувальника-роботодавця з метою перевірки правильності нарахування допомог.

Згідно з п. 1.4 наказу, що коментується, подальше

фінансування страхувальника здійснюватиметься за результатами перевірки.

Водночас п. 8 Порядку № 26 визначено, що

фінансування страхувальників здійснюється робочими органами Фонду протягом 10 робочих днів після надходження заяви-розрахунку. Будь-яких винятків або норм, що визначають інші строки фінансування, Порядок № 26 не містить.

Що стосується строку проведення позапланової перевірки, то його встановлено п. 1.5 Інструкції про порядок проведення ревізій та перевірок по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженої постановою Фонду від 19.09.2001 р. № 38, і не повинен перевищувати

10 робочих днів, а в разі перевірки суб’єктів малого підприємництва — 5 робочих днів. У разі виявлення значних порушень Фонд має право продовжити строк проведення перевірки не більше ніж на 5 робочих днів, а для суб’єктів малого підприємництва — 2 робочі дні.

Таким чином, у разі проведення позапланових перевірок страхувальників можливі випадки порушення Фондом граничного строку фінансування таких страхувальників.

 

Лілія Ушакова

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд