Теми статей
Обрати теми

Інші зміни

Редакція ПБО
Стаття

Інші зміни

1. Акцизний податок.

З наступного року до 182 євро за тонну буде підвищено ставки акцизного податку на окремі нафтопродукти з переліку, наведеного в п.п. 215.3.4 ПКУ, зокрема, на легкі дистиляти (коди УКТ ЗЕД 2710 11 11 00 і 2710 11 15 00), уайт-спірит (код 2710 11 21 00), середні дистиляти (коди 2710 19 11 00 і 2710 19 15 00), інший гас (код 2710 19 25 00) та інші середні дистиляти (код 2710 19 29 00).

Крім того, з початку 2012 року запрацюють нові

пп. 229.4 і 229.5 ПКУ , що встановлюють особливості оподаткування нафтопродуктів, вироблених в Україні, а також ввезених в Україну, які використовуватимуться як сировина для хімічної промисловості . Такі нафтопродукти за переліком, наведеним відповідно в пп. 229.4.1 і 229.5.1 цього Кодексу, може бути реалізовано/ввезено за нульовою ставкою/без сплати акцизного податку. У разі їх використання як сировини для виробництва в хімічній промисловості органи ДПС здійснюватимуть контроль за їх цільовим використанням, для чого на підприємствах-виробниках передбачено запровадження податкових постів.

Законом № 3609

прописано механізм видачі авальованих податкових векселів суб'єктом господарювання — виробником, який використовує такі нафтопродукти як сировину в хімічній промисловості. Податковий вексель видається до отримання нафтопродуктів або при їх ввезенні на суму несплаченого при отриманні/ввезенні акцизного податку на строк не більше 90 календарних днів. Такий вексель вважається погашеним у разі документального підтвердження факту цільового використання нафтопродуктів виключно як сировини для виробництва в хімічній промисловості. У разі нецільового використання отриманої/ввезеної сировини із суб'єктів господарювання справляється штраф , який обчислюється виходячи з обсягів використаних не за призначенням нафтопродуктів та відповідної ставки акцизного податку, збільшеної в 1,5 раза .

2. Збір за першу реєстрацію транспортного засобу

. До встановлених з початку цього року правил обчислення транспортного збору, які досить докладно описані в статті «Транспортний збір замість транспортного податку: що змінилося?» («Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 15), Закон № 3609 додав зовсім небагато:

— додатково

визначено базу обкладення цим збором щодо інших колісних транспортних засобів (КТЗ) за об'ємом циліндрів двигуна в куб. см. Про які саме КТЗ ідеться, в Законі не уточнюється;

установлено ставку транспортного збору для цих інших КТЗ, які не зазначені в пп. 234.1.1 — 234.1.8 ПКУ, у розмірі 5 грн. за 100 куб. см об’єму циліндрів двигуна.

Ці зміни набирають чинності з дня, наступного за днем опублікування

Закону № 3609.

3. ФСП

. Зміни, внесені до ПКУ щодо цього податку, зачіпають насамперед численну армію його платників, яка тепер досить істотно поповниться за рахунок суб'єктів господарювання, які вирощують квіти на угіддях, що належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності або надані йому в користування. Для таких суб'єктів господарювання нарешті знято заборону на те, щоб у складі доходу, отриманого від продажу сільськогосподарській продукції власного виробництва та продуктів її переробки, дохід від реалізації зрізаних квітів становив більше 50 %. Думаємо, зрадіють і виробники хутряної сировини — їм теж можна бути платниками ФСП без дотримання зазначеного відсоткового обмеження за обсягом доходу від реалізації такої сировини в загальному обсязі доходу, отриманого від продажу сільгосппродукції власного виробництва (див. п.п. 301.6.1 ПКУ).

Довгоочікуваним послабленням режиму сплати ФСП можна вважати зміну, внесену до

п.п. 301.6.2 ПКУ, — завдяки їй суб'єкти господарювання — платники цього податку отримали право на реалізацію підакцизних товарів (наприклад, пива та іншої алкогольної продукції), що раніше категорично заборонялося.

Шляхом унесення змін до

п.п. 301.6.3 ПКУ тепер однозначно прописано дату, станом на яку у потенційного платника ФСП не повинно бути податкового боргу, за винятком безнадійного податкового боргу, що виник унаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин). Тепер наявність такого боргу перевірятиметься станом на 1 січня базового (звітного) року та в разі його підтвердження особа не зможе претендувати на реєстрацію платником цього податку.

За аналогією з нововведеннями, що стосуються порядку подання податкових декларацій з плати за землю (про них ішлося вище), сільськогосподарські товаровиробники також

подаватимуть податкову декларацію на поточний рік не пізніше 20 лютого поточного року.

І нарешті, звернемо увагу на принципове нововведення, що стосується

порядку обчислення доходу сільськогосподарського товаровиробника, отриманого від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки. Тепер до цього доходу включаються доходи, отримані, зокрема, від реалізації продукції рибництва, виловленої (зібраної), розведеної, вирощеної у внутрішніх водоймах (озерах, ставках і водосховищах), та продуктів її переробки не лише на власних підприємствах, а й на орендованих виробничих потужностях.

Зазначимо, що всі перелічені новації щодо фіксованого сільгоспподатку, набрали чинності одночасно з набуттям чинності самим

Законом № 3609, тобто з 06.08.2011 р.

4. Хмелезбір.

З 1 серпня 2011 року ставка цього збору, установлена сьогодні ст. 3 Закону України «Про збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства» від 09.04.99 р. № 587-ХIV у розмірі 1 % від об'єкта оподаткування, підвищується до 1,5 %. Нагадаємо, що об'єктом обкладення збором є виручка — товарооборот, одержаний на всіх етапах реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, у тому числі за операціями, що не передбачають оплати у грошовій формі (ст. 2 цього Закону).

У зв'язку з пізнішим, ніж, певно, раніше передбачалося, опублікуванням

Закону № 3609 звертаємо увагу, що підвищену ставку хмелезбору логічно було б застосовувати не з 1, а з 5 серпня , тобто з дати його опублікування. Сподіваємося, що в такому ж ключі підійдуть до цього питання й податківці, а заразом роз'яснять особливості заповнення звітності з цього збору за серпень поточного року у зв'язку з існуванням двох різних ставок протягом одного періоду. Але не виключаємо, що податківці не будуть виокремлювати хмелезбір серед інших податків, а наполягатимуть в усіх випадках буквально керуватися датами, визначеними в Законі щодо набрання чинності його нормами, без урахування дати опублікування.

5. РРО

. Зовсім недавно ми публікували наказ ДПАУ «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів ДПА України» від 31.03.2011 р. № 185 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 51), а також наказ Мінфіну від 29.06.2011 р. № 782 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 55), яким зазначений наказ ДПАУ було скасовано. Може, воно й на краще, оскільки Закон № 3609 змінює ті положення Закону про РРО та Закону № 2756, на виконання яких цей наказ було розроблено.

Нагадаємо, що одне з них стосувалося перспективного впровадження нових електронних форм для РРО, які, по суті, є

копіями розрахункових документів та фіскальних звітних чеків. Подання таких документів дротовими чи бездротовими каналами зв'язку мало стати обов'язком для користувачів РРО починаючи з 2012 року. Виняток робився тільки для фізосіб-підприємців, які мають 3 і менше РРО в одному пункті продажу.

Закон № 3609

досить істотно підкоригував колишні плани законодавців щодо надання інформації в електронному вигляді до органів ДПС про операції, проведені через РРО. Так, тепер винятку щодо фізосіб-підприємців, які мають 3 і менше РРО в одному пункті продажу, уже немає. Обов'язок з подання дротовими та бездротовими каналами зв'язку електронних копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків передбачається для суб'єктів господарювання, які використовують РРО, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, або електронні контрольно-касові реєстратори, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді. Якщо ж суб'єкти господарювання застосовують РРО, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, то їм в електронній формі доведеться подавати тільки зведену інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, що міститься в їх фіскальній пам'яті.

Звітність щодо РРО в паперовому вигляді тепер подаватиметься тільки у випадку, якщо

Закон про РРО (точніше, його п. 7 ст. 3) не передбачає необхідності подавати податківцям інформацію дротовими та бездротовими каналами зв'язку. Хоча, чесно кажучи, для нас залишилося загадкою, кого саме законодавець хотів бачити респондентами паперової звітності щодо РРО.

І останнє. Перенесено початок застосування штрафних санкцій у розмірі 170 грн. за неподання електронних документів — з 1 січня на 1 липня майбутнього року. При цьому за будь-яке (за кількістю повторень) порушення протягом I півріччя 2012 року, а також за перше порушення, допущене та виявлене протягом II півріччя, така санкція не застосовуватиметься. А от за повторне порушення, виявлене в II півріччі (навіть якщо воно було допущене до 1 липня), штрафна санкція має застосовуватися в повному розмірі (про це зазначатиметься в п. 9 ст. 17 Закону про РРО в результаті змін, унесених Законом № 3609 до Закону № 2756).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі