Теми статей
Обрати теми

Доставка обідів в офіси

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Доставка обідів в офіси

Чи може підприємство організувати свою діяльність з доставки обідів в офіси без застосування РРО?

(м. Полтава)

Про те, що

за межами торговельних приміщень (у відведених для цього місцях) можна продавати продовольчі товари, готові до вживання, а також ті, що швидко псуються (у тому числі овочі та фрукти), за наявності в суб'єкта господарювання дозволу на розміщення пересувних малих архітектурних форм та за умови дотримання температурного режиму зберігання й санітарних норм, установлених для таких товарів, зазначено в п. 30 Порядку № 833. Такий вид торгівлі вважається виїзною (виносною) торгівлею. З основними вимогами до її здійснення можна ознайомитися у статті, опублікованій в газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2010, № 41, с. 32.

Якщо розглядати діяльність підприємства з доставки обідів в офіси як

роздрібну торгівлю через засоби пересувної торговельної мережі (автокрамниці, авторозвозки, автоцистерни, цистерни, бочки, бідони, низькотемпературні лотки-прилавки, візки, розноски, лотки, столики), розташовані за межами стаціонарних приміщень, то відповідно до п. 2 Переліку № 1336 таку діяльність дозволяється здійснювати без застосування РРО з використанням розрахункових книжок (РК) та книг обліку розрахункових операцій (КОРО).

Додаткове обмеження, що накладається при цьому на суб'єкта господарювання, – дотримання ним

граничного розміру річного обсягу роз­рахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), який для цього виду діяльності становить 200 тис. грн. на підприємство.

Звертаємо увагу: такий граничний обсяг стосується тільки тих видів діяльності, які наведено в зазначеному

Переліку, і до нього не повинні включатися інші розрахункові операції. Отже, у цьому випадку в розрахунку граничного обсягу (200000 грн.) братимуть участь тільки надходження від виїзної торгівлі, а готівка, прийнята через касу з виписуванням прибуткового касового ордера, через РРО та безготівкова оплата товару враховуватися в такому розрахунку не повинні. Аналогічної точки зору дотримуються й суди (див., наприклад, ухвалу Вищого адміністративного суду України від 15.02.2007 р. // «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 58).

Не зайвим буде знати, що

після перевищення встановленої 200-тисячної межі доведеться в місячний строк перейти на застосування РРО – це передбачено п. 2 Додатка до постанови № 121 . Зрозуміло, що в такому разі найбільш виправданим буде придбання однієї з моделей портативних (переносних) касових апаратів, що сьогодні існують, яка, до того ж, має бути включена до Держреєстру РРО. Про те, як зареєструвати такий апарат в податковій, читайте у статті «Процедура реєстрації РРО» («Податки та бухгалтерський облік», 2009, № 97, с. 11) – з огляду на відновлення дії Порядку № 614 цей матеріал залишається актуальним і зараз.

Повертаючись до обговорення питання про організацію доставки обідів в офіс без РРО, додамо, що

КОРО і РК на кожний об'єкт виїзної торгівлі перед початком діяльності реєструються в податковому органі за місцезнаходженням суб'єкта господарювання, а якщо він обслуговується в інспекції по роботі з великими платниками податків – за місцем податкового обліку.

За загальним правилом при намірі використовувати КОРО на території іншої адміністративно-територіальної одиниці її до початку використання має бути взято на облік в органі податкової служби за місцем провадження підприємницької діяльності. Щодо

КОРО, зареєстрованих на РРО, на транспортний засіб або на об'єкт виїзної торгівлі, то їх ставити на облік в податковому органі за місцем провадження підприємницької діяльності не потрібно (див. п. 2.1 Порядку № 614).

Ігор Хмелевський, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі