Новорічний декор: прикрашаємо приміщення офісу, магазину

В обраному У обране
Друк
Редакція ПБО
Податки & бухоблік Грудень, 2011/№ 98
Стаття

Новорічний декор: прикрашаємо приміщення офісу, магазину

 

Новорічні свята — час придбання подарунків, тому для залучення якомога більшої кількості покупців фасади, вітрини магазинів, а також торговельні зали стають по-новорічному яскравими та привабливими. Атмосфера свята, як правило, панує і в офісах. Про всю цю красу керівництву та, звісно, бухгалтерам підприємств слід потурбуватися заздалегідь. Тому сьогодні поговоримо про облік витрат на святково-новорічне оформлення приміщень.

Наталія ДЗЮБА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Документальне оформлення

Як і будь-які операції, операції, пов'язані зі святковим передноворічним облаштуванням приміщень, повинні підтверджуватися документально, що однаково важливо як для бухгалтерського, так і для податкового обліку. Як зазначено в п.п. 139.1.9 ПКУ, витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення та зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку, заборонено включати до складу витрат. У цьому випадку документально підтвердити новорічний декор допоможуть:

1) наказ керівника про проведення заходів щодо новорічного оформлення приміщень з метою збільшення обсягів продажів (він може іменуватися і більш офіційно, наприклад, наказ «Про забезпечення заходів щодо підвищення обсягів реалізації товарів (робіт), послуг у період новорічних свят»); зазвичай у ньому застерігаються порядок, місце та строки проведення заходів щодо новорічного оформлення приміщень, відповідальні за це особи;

2) кошторис витрат на проведення заходів щодо новорічного оформлення торговельних приміщень ;

3) первинні (розрахункові, платіжні тощо) документи , що свідчать про здійснення операцій та витрат зі святкового оформлення (підтвердження витрачених сум).

Наказ може мати такий вигляд:

 

Товариство з обмеженою відповідальністю «Авеніка»

НАКАЗ

18.11.2011

р. м. Харків

№ 39

 

Про проведення заходів щодо новорічного оформлення торговельних приміщень
з метою збільшення обсягів продажів

З метою збільшення торговельного обороту, зростання доходів підприємства та залучення більшої кількості покупців у новорічний період

НАКАЗУЮ :

1. До 30.11.2011 р. здійснити заходи щодо декоративного оформлення торговельного залу та вітрин, підготувавши їх до періоду новорічної торгівлі.

2. Відповідальним за новорічне оформлення призначити адміністратора торговельного залу Валкову Ю. С.

3. Адміністратору торговельного залу Валковій Ю. С. скласти план заходів щодо новорічного оформлення торговельних приміщень, передати його головному бухгалтеру Журавель Н. С. для складання кошторису витрат та подати на затвердження до 22.11.2011 р.

4. Начальнику служби матеріально-технічного постачання Артемову А. В. забезпечити закупівлю необхідних товарно-матеріальних цінностей у тижневий строк із дня затвердження кошторису.

5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор

 

Сидоренко О. Н.

     

З наказом ознайомлені:

   

Адміністратор торговельного залу

 

Валкова Ю. С.

Начальник служби матеріально-технічного постачання

 

Артемов А. В.

Головний бухгалтер

 

Журавель Н. С.

 

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор

Сидоренко О. Н.

21.11.11

Кошторис витрат на проведення заходів щодо новорічного
оформлення торговельних приміщень

№ з/п

Стаття витрат

Кількість, шт.

Сума,грн.

1

Штучна ялинка

1

3800

2

Підставка під ялинку

1

120

3

Електричні гірлянди

30

1500

4

Світлодіодні конструкції

2

2400

5

Серпантин

20

250

6

Ялинкові кульки

50

600

7

Гірлянди

20

300

 

Разом:

8970

 

Адміністратор торговельного залу

Валкова Ю. С.

Головний бухгалтер

Журавель Н. С.

 

Прикрашаємо торговельні приміщення: податковий облік

Податок на прибуток. Найбільш відповідним для відображення витрат на новорічне оформлення торговельних приміщень, вітрин та фасадів будинків є п.п. 138.10.3 ПКУ, де наведено перелік витрат на збут, які включають витрати, пов'язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг.

Так, підставою для відображення у складі витрат вартості матеріальних цінностей, куплених для новорічного декору магазинів та торговельних приміщень, зі строком служби менше року можуть бути:

рекламний п.п. «г» п.п. 138.10.3 ПКУ — якщо передноворічні заходи (у тому числі й операції з новорічного декорування інтер'єру) оформляються як такі, що мають рекламний характер, — наприклад, прийнято рішення про проведення в торговельних приміщеннях новорічних акцій, розпродажів, при цьому елементи новорічних прикрас витримано у характерній колірній гамі продавця, містять логотипи магазину або торговельних марок, рекламні вивіски, заклики, гасла тощо — тобто по суті є витратами на проведення приуроченої до новорічних свят звичайної рекламної компанії. Такі витрати відображаються в рядку 06.3 декларації та рядку 06.3.7 додатка ВЗ до неї;

або

п.п. «з» п.п. 138.10.3 ПКУ, що дає можливість включити до складу інших витрат на збут суму будь-яких витрат (не врахованих у пп. «а» — «ж» п.п. 138.10.3 ПКУ) пов'язаних із збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг. Такі витрати відображаються в рядку 06.3 декларації і рядку 06.3.15 додатка ВЗ до неї.

Їх вартість збільшить відповідну підкатегорію витрат на збут у періоді здійснення таких витрат, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку (п. 138.5 ПКУ).

Куплені для прикрашення цінності з очікуваним строком корисного використання (експлуатації) більше 1 року, але що не дотягують до вартісного критерію 1000 грн. (у 2012 році — 2500 грн.), внаслідок їх невеликої вартості слід обліковувати як малоцінні необоротні матеріальні активи (МНМА) у складі групи 11 (п. 145.1 ПКУ). До групи 11 вони зараховуються за первісною вартістю. Амортизація таких новорічних прикрас нараховується в першому місяці використання або методом 50 % на 50 % (тобто в розмірі 50 % вартості МНМА, що амортизується, у першому місяці використання об’єкта та решти 50 % вартості, що амортизується, — у місяці його списання), або 100 % методом (тобто відразу в розмірі 100 % вартості МНМА, що амортизується, в першому місяці використання об’єкта) (п.п. 145.1.6 ПКУ).

Придбані для прикрашення новорічні пристосування з очікуваним строком корисного використання (експлуатації) понад 1 рік та вартістю більше 1000 грн. (у 2012 році — 2500 грн.) слід обліковувати у складі інших основних засобів групи 9. До групи 9 такі новорічні атрибути (до числа яких можуть належати, наприклад, штучні ялинки, електричні гірлянди, світлодіодні споруди) зараховуються за первісною вартістю за вирахуванням ліквідаційної вартості (п.п. 14.1.19 ПКУ, ). Облік вартості, що амортизується, ведеться окремо за кожним об'єктом (п. 146.1 ПКУ). Згідно з п. 146.2 ПКУ амортизація нараховується щомісячно, починаючи з місяця, наступного за місяцем введення в експлуатацію об’єкта, протягом установленого підприємством строку корисного використання об’єкта, який має бути не менше 12 років. Амортизаційні відрахування за кожним об'єктом за звітний квартал визначатимуться як сума амортвідрахувань за 3 місяці розрахункового кварталу (п. 146.3 ПКУ).

Суми амортизації щодо новорічних атрибутів, зарахованих до складу МНМА (групи 11) та ОЗ (групи 9), відносяться до витрат на збут (п.п. «д» п.п. 138.10.3 ПКУ) та включатимуться до таких витрат у періоді її нарахування (п. 138.5 ПКУ). Сума амортизації відображається в рядку 06.3 декларації та рядках А15 гр. 9 табл. 1 додатка АМ (як сумарний показник за групами) та 06.3.9.1 додатка ВЗ до неї.

Зверніть увагу: з 1 січня 2012 року почне працювати підвищений вартісний критерій при визначенні об’єкта основних засобів — 2500 грн. Платникам податків, які бажають підняти його також одночасно й у бухобліку, потрібно буде внести відповідні зміни до наказу про облікову політику. При цьому його збільшення слід вважати зміною облікової оцінки, а не облікової політики, що, у свою чергу, не потребуватиме проведення будь-яких коригувань за минулі періоди до 01.01.2012 р. (перегрупування у зв'язку з цим «колишніх» МНМА, переведення деяких «колишніх» ОЗ до МНМА, коригування за ними суми раніше нарахованої амортизації тощо).

ПДВ. Згідно з пп. 198.1 і 198.3 ПКУ підприємство — платник ПДВ за витратами на новорічне оформлення фасадів та вітрин магазину, а також самого торговельного приміщення, ураховуючи їх господарську спрямованість, суму «вхідного» ПДВ (виходячи з договірної вартості, але не вище рівня звичайних цін) за наявності податкової накладної може віднести до податкового кредиту. Право на податковий кредит при цьому виникає (за першою подією, п. 198.2 ПКУ) незалежно від того, чи почали об'єкти новорічного оформлення використовуватися платником податків в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, а також від того, чи здійснював платник податків оподатковувані операції у звітному періоді (п. 198.3 ПКУ).

 

Прикрашаємо офіс: податковий облік

У податковому обліку встановлено заборону на витрати, не пов'язані з господарською діяльністю підприємства, а також на амортизацію витрат на придбання необоротних матеріальних активів, що не використовуються платником податків у господарській діяльності (п. 144.3 ПКУ).

Прикрашаючи приміщення офісу, роботодавець насамперед намагається створити святкову атмосферу для своїх працівників. Придбання підприємством новорічної атрибутики з метою прикрашення офісних приміщень складно пов'язати з господарською діяльністю, отже, обґрунтувати «господарськість» таких витрат практично неможливо. Тому ми б не рекомендували включати ці витрати до витрат або амортизувати їх. А от у разі прикрашення приймальні офісу, якщо в ній укладаються правочини, ведуться переговори, витрати можна спробувати відстояти.

ПДВ. Придбаваючи новорічну атрибутику з метою прикрашення офісних приміщень, вхідний ПДВ через відсутність господарської спрямованості проведення такого новорічного оформлення (як основної вимоги, що висувається п. 198.3 ПКУ) не включається до податкового кредиту.

 

Бухгалтерський облік

На відміну від податкового обліку, у бухгалтерському обліку не ставиться питання про «господарськість» цілей використання цінностей, що придбавалися, — усі вони обліковуються у складі активів підприємства. Тому залежно від строку експлуатації та вартості місце новорічної атрибутики, купленої як для прикрашення торговельних площ, так і для прикрашення офісу, може бути у складі:

основних засобів — якщо строк експлуатації матеріальних цінностей більше 1 року, а вартість перевищує вартісну межу, установлену підприємством для розмежування основних засобів та малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА)*. Облік таких «новорічних» основних засобів, наприклад, може здійснюватися на субрахунку 109 «Інші основні засоби», куди, зокрема, можуть потрапляти гірлянди, штучні ялинки, світлотехніка, фігурки діда мороза, снігуроньок, казкових персонажів та інші об'єкти;

МНМА — якщо строк експлуатації предметів більше 1 року, але вартість при цьому не перевищує вартісного критерію, установленого підприємством для розмежування основних засобів та малоцінних необоротних матеріальних активів. Такі недорогі прикраси зараховуються на субрахунок 112 «Малоцінні необоротні матеріальні активи»;

запасів — якщо строк експлуатації новорічної атрибутики менше року. Такі матеріальні цінності обліковуються на рахунку 22 «Малоцінні та швидкозношувані предмети» та субрахунку 209 «Інші матеріали». Зазвичай до їх числа потрапляють картонні гірлянди, повітряні кульки, ялинкові іграшки, серпантин, сніжинки, дощик, конфеті тощо, а також живі ялинки, що придбаваються, оскільки строк їх служби невеликий.

При цьому витрати на придбання або амортизацію новорічних прикрас для торговельного залу, як правило, списуються на рахунок 93 «Витрати на збут». Витрати на прикрашення офісу списуються на рахунок 92 «Адміністративні витрати», причому до витрат потрапляє вся сума з урахуванням ПДВ, оскільки право на податковий кредит у цьому випадку в підприємства відсутнє.

Приклад 1. З метою збільшення обсягу продажів підприємство вирішило прикрасити в передноворічний період приміщення торговельного залу та вітрини магазину. Для цього було придбано:

штучну ялинку вартістю 3840 грн. (у тому числі ПДВ — 640 грн.);

підставку для ялинки вартістю 120 грн. (у тому числі ПДВ — 20 грн.);

електричні гірлянди 30 штук на загальну суму 1500 грн. (у тому числі ПДВ — 250 грн.);

серпантин, кульки, ялинкові іграшки, гірлянди на суму 1200 грн. (у тому числі ПДВ — 200 грн.).

Крім того, для прикрашення приміщення офісу було придбано 3 новорічні композиції на суму 1800 грн. (у тому числі ПДВ — 300 грн.), а також світлодіодну конструкцію у формі ялинки вартістю 840 грн. (у тому числі ПДВ — 140 грн.).

 

Таблиця 1

Облік витрат підприємства на новорічне прикрашення торговельного приміщення та офісу

Зміст операції

Бухгалтерський облік

Сума,
грн.

Податковий облік

дебет

кредит

доходи

витрати

1

2

3

4

5

6

1. Перераховано передоплату за новорічні прикраси для торговельного залу:

— ялинка

371

311

3840

641

644

640

— підставка для ялинки

371

311

120

641

644

20

— електричні гірлянди 30 шт.

371

311

1500

641

644

250

— серпантин, кульки, ялинкові іграшки, гірлянди

371

311

1200

641

644

200

2. Перераховано передоплату за новорічні прикраси для офісу:

— новорічні композиції 3 шт.

371

311

1800

— світлодіодна конструкція у формі ялинки

371

311

840

3. Отримано від постачальників для прикрашення торговельного залу:

— ялинку

152

631

3200

644

631

640

— підставку для ялинки

153

631

100

644

631

20

— електричні гірлянди 30 шт.

153

631

1250

644

631

250

— серпантин, кульки, ялинкові іграшки, гірлянди

22

631

1000

644

631

200

4. Отримано від постачальників для прикрашення офісу:

— новорічні композиції 3 шт.

153

631

1800

— світлодіодну конструкцію у формі ялинки

153

631

840

5. Відображено залік заборгованості

631

371

9300

6. Передано в експлуатацію для прикрашення торговельного залу:

— ялинку

109

152

3200

— *

* Сформовано первісну вартість об’єкта ОЗ групи 9 — ялинки (3200 грн.).

— підставку для ялинки

112

153

100

— електричні гірлянди 30 шт.

112

153

1250

 

 

— серпантин, кульки, ялинкові іграшки, гірлянди

93

22

1000

1000

7. Передано в експлуатацію для прикрашення офісу:

— новорічні композиції 3 шт.

112

153

1800

— світлодіодну конструкцію у формі ялинки

112

153

840

8. Нараховано амортизацію на:

— підставку для ялинки

93

132

100

100*

— електричні гірлянди 30 шт.

93

132

1250

1250*

— новорічні композиції 3 шт.

92

132

1800

— світлодіодну конструкцію у формі ялинки

92

132

840

* На підприємстві прийнято, що амортизація МНМА як у податковому, так і в бухобліку нараховується в розмірі 100 % вартості МНМА в першому місяці використання об’єкта.

— ялинку

93

131

30 (умовно)

30*

* У податковому обліку амортизація нараховується щомісячно починаючи з місяця, наступного за місяцем введення в експлуатацію об’єкта. Амортизаційні відрахування за звітний квартал визначаються як сума амортвідрахувань за 3 місяці розрахункового кварталу.

 

Якщо прикрашає стороння організація

Якщо новорічне прикрашення приміщень відбувається із залученням послуг сторонніх організацій (наприклад, дизайнерських фірм, послуг освітлювачів, які улаштовують новорічну ілюмінацію фасадів та площ приміщень, флористів та ін.), то залежно від ситуації (можливості визнання активів та окремих облікових моментів) в обліку підприємства витрати на святкове оформлення можуть бути:

— витратами на збут з відображенням в бухгалтерському обліку на рахунку 93 «Витрати на збут» та віднесенням у податковому обліку їх сум на витрати (згідно з п.п. «г» п.п. 138.10.3 ПКУ або п.п. «д» п.п. 138.10.3 ПКУ);

— витратами на придбання (створення) об'єктів основних засобів з відображенням в бухобліку за дебетом рахунка 15 «Капітальні інвестиції» та зарахуванням у податковому обліку до складу балансової вартості об’єкта основних засобів з віднесенням амортизації до складу тих же витрат на збут (згідно з п.п. «д» п.п. 138.10.3 ПКУ).

Приклад 2. До новорічних свят підприємство вирішило прикрасити фасад та вітрини магазину, для чого скористалося послугами дизайнерської фірми, яка нанесла новорічні малюнки на скло вітрин та вхідні двері, а також прикрасила фасад магазину світлодіодним підсвічуванням. Вартість послуг дизайнерської фірми склала 6000 грн. (у тому числі ПДВ — 1000 грн.).

 

Таблиця 2

Облік витрат на оформлення вітрини та фасаду дизайнерською організацією

Зміст операції

Бухгалтерський облік

Сума,
грн.

Податковий облік

дебет

кредит

доходи

витрати

Надано дизайнерські послуги

93

631

5000

5000

Відображено податковий кредит з ПДВ

641

631

1000

Оплачено послуги дизайнерській фірмі

631

311

6000

 

Ну а на завершення залишається побажати, щоб створена довкола новорічна атмосфера привернула якомога більше покупців, надихаючи їх на святкові покупки, а працівникам — подарувала святковий настрій.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд