Теми статей
Обрати теми

Думка фахівців офіційних органів. OPZ «податкова звітність»: питання щодо реєстрів податкових накладних

Редакція ПБО
Стаття

OPZ «Податкова звітність»: питання щодо реєстрів податкових накладних

 

На підприємстві встановлено нову версію програми «Податкова звітність» (OPZ). Під час ознайомлення з її можливостями щодо заповнення Податкової накладної одразу виникло запитання: чи можна в ній реквізити покупця не набирати вручну, а зробити це автоматично, враховуючи, що кілька покупців — нашого підприємства постійні клієнти?

 

Якщо підприємство було зареєстровано платником ПДВ і в 2010 році, то жодних складнощів щодо здійснення автоматичного перенесення реквізитів партнера-покупця до бланку Податкової накладної не буде, адже інформація щодо кожного з них вже закладена в попередніх версіях програми в розділі «Довідник контрагентів». Ця інформація використовувалась під час заповнення бланку «Реєстру

отриманих та виданих податкових накладних». Одразу звертаємо увагу на те, що назва цього бланку з 2011 року змінилась і він має тепер назву «Реєстр виданих та отриманих податкових накладних».

Тому під час заповнення бланку Податкової накладної залишається здійснити лише декілька дій. Для того щоб з’явилась можливість вибрати потрібного контрагента із «Довідника контрагентів», необхідно навести курсор блакитне поле, розташоване під словами «Особа (платник податку) — покупець». Як тільки курсор буде наведено, праворуч цього блакитного поля з’явиться додаткова кнопка. При натисканні на неї на моніторі посеред екрану з’являється додаткове вікно, яке має назву «Довідник контрагентів». У ньому можна обрати потрібного контрагента, інформацію про якого («Назва, прізвище, ім’я, по-батькові)», «Місцезнаходження», «Номер телефона», «Номер свідоцтва ПДВ») можна перенести в бланк Податкової накладної шляхом натискання на клавішу «Enter» або лівою кнопкою миші, попередньо виділивши контрагента, натиснувши курсором у будь-якому місці необхідного рядка.

 

Під час заповнення бланку Реєстру виданих та отриманих податкових накладних виникла проблема. Після заповнення всіх показників під час проведення «перевірки структури» програма видає помилку такого змісту: «Документ не пройшов перевірку структури: Error parsing» as unsignedLong datatype. The element: ‘HNP‘ has an invalid to its data type.». Підкажіть, що робити, щоб програма не видавала помилку.

 

Виникнення такої помилки спричинено тим, що не виконується одна з умов, яка передбачена

Порядком ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженим наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1002. Річ у тім, що п. 5 зазначеного Порядку передбачено, що у службовому полі Реєстру (рядок 013) вказується номер порції Реєстру від 01 до 99. Якщо у службовому полі блакитного кольору поставити, наприклад, цифру 01, то подальша перевірка структури вже не виявить помилок.

 

Тільки починаю працювати бухгалтером, тому складати «Реєстр виданих та отриманих податкових накладних» буду вперше. Завантажила із сайта ДПА України програму «Податкова звітність» (OPZ), але не можу в «Довіднику документів» знайти «Реєстр виданих та отриманих податкових накладних». Знайшла в переліку документів «Реєстр отриманих та виданих податкових накладних», але це ж помилковий Реєстр? Не могли ж розробники програми так помилитись у назві документа?

 

Розробники, можна сказати, і не помилились. Річ у тім, що до 01.01.2011 р. вказаний документ мав назву «Реєстр отриманих та виданих податкових накладних», а з указаної дати завдяки

Податковому кодексу України його назва дещо змінена — тепер він має назву «Реєстр виданих та отриманих податкових накладних».

Програма «Податкова звітність» створена таким чином, що у платника податків є можливість лише при зміні дати під час відкриття документа відкривати, умовно кажучи, «старий» або «новий» вид бланку Реєстру.

Оскільки платникам податків у 2011 році треба було надати до податкових органів ще бланк, який мав назву «Реєстр отриманих та виданих податкових накладних» (за останні періоди 2010 року), і в той же час треба було вже створювати Реєстр за податковими накладними 2011 року, який має нову назву, то розробники, аби не плутати платників податків, залишили в Довіднику документів стару назву Реєстру, як підказку, що, незважаючи на те, що при відкритті Реєстру відкривається бланк нового виду, програма надає можливість знайти і бланк «старого» вигляду. Тобто якщо при відкритті бланку вказати місяць та 2010 рік, то відкривається «старий» вид Реєстру, а якщо вказати місяць та 2011 рік, то відкривається новий вид Реєстру.

До речі, програма налаштована таким чином, що вона сама автоматично відкриває бланк нового виду Реєстру. Користувачу необхідно лише спочатку в «Довіднику документів» відмітити документ, який поки що має стару назву «Реєстр отриманих та виданих податкових накладних», потім зберегти зміни, натиснувши у вікні зверху праворуч на слова «Зберегти зміни». Потім при відкритті зазначеного бланку, шляхом натискання зверху ліворуч на слова «Документ» та «Новий» лише підтверджувати те, що потребує програма (обов’язково відстежуючи дату та при необхідності змінюючи її). У результаті таких дій відкриється той бланк, який діє з 2011 року.

 

Головний державний податковий інспектор ДПІ
 у Деснянському районі м. Києва
Олександра ВІНЦЕВИЧ

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі