Про затвердження Порядку обчислення і накопичення електронними контрольно-касовими апаратами сум податку на додану вартість

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Січень, 2011/№ 5
В обраному У обране
Друк
Постанова від 27.12.2010 р. № 1224

Кабінет Міністрів України

 

Про затвердження Порядку обчислення і накопичення електронними контрольно-касовими апаратами сум податку на додану вартість

Постанова від 27 грудня 2010 р. № 1224

 

Відповідно до пункту 201.11 статті 201 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України

постановляє:

1.

Затвердити Порядок обчислення і накопичення електронними контрольно-касовими апаратами сум податку на додану вартість, що додається.

2. Ця постанова набирає

чинності з 1 січня 2011 року.

 

Прем’єр-міністр України М. Азаров

 

Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1224

Порядок обчислення і накопичення електронними контрольно-касовими апаратами сум податку на додану вартість

 

1. Електронний контрольно-касовий апарат (далі — касовий апарат) повинен забезпечувати обчислення сум податку на додану вартість не менш як за чотирма позиціями, у тому числі розмежовуючи ставки оподаткування та операції, звільнені від оподаткування та такі, що не є об’єктом оподаткування.

2.

Касовий апарат повинен забезпечувати друкування та видачу касового чека, який, крім обов’язкових реквізитів, містить відомості про:

вартість одиниці товару або наданої послуги з урахуванням податку на додану вартість (за оподатковуваними операціями);

вартість одиниці товару або наданої послуги без урахування податку на додану вартість (за звільненими від оподаткування операціями та тими, що не є об’єктом оподаткування);

код ставки податку на додану вартість за одиницею товару або наданою послугою;

загальну суму податку за кожною позицією (групою товарів, послуг);

загальну суму коштів, що підлягає сплаті покупцем, з урахуванням податку на додану вартість.

3. Якщо алгоритмом роботи касового апарата передбачено окремий облік і накопичення у фіскальній пам’яті сум коштів, які виплачуються покупцям, касовий чек реєстрації операції повернення повинен додатково містити відомості про вартість товарів (з урахуванням податку на додану вартість), позицію, за якою обчислюється сума податку, в тому числі розмежовуючи ставки оподаткування та операції, звільнені від оподаткування та такі, що не є об’єктом оподаткування, за кожну одиницю поверненого товару (неотриманою послугою), а також загальну суму коштів, які виплачуються покупцеві.

За операціями, не пов’язаними з поверненням товару, касовий чек реєстрації операції виплати коштів повинен додатково містити відомості про суму коштів з кожної операції виплати, а також загальну суму коштів, які виплачуються отримувачеві коштів.

У касовому чеку суми, які повертаються покупцеві (які виплачуються отримувачеві коштів), повинні мати відповідну назву або позначатися знаком «мінус».

4.

Вихідними даними для обчислення сум податку є:

у межах касового чека — сукупна вартість кожного товару (наданої послуги) окремо за позицією (групою товарів, послуг);

за підсумками роботи протягом дня — сукупна вартість реалізованих протягом дня товарів (наданих послуг) окремо за кожною позицією (групою товарів, послуг);

за підсумками роботи за період — сукупна вартість реалізованих за період товарів (наданих послуг) окремо за кожною позицією (групою товарів, послуг).

5.

Обчислення сум податку на додану вартість у межах касового чека за підсумками роботи протягом дня або за підсумками роботи за період здійснюється за формулою:

сума податку на додану вартість = C х N : (100 + N),

де C — сукупна вартість (з урахуванням податку на додану вартість) товарів (наданих послуг) конкретної позиції відповідно у межах касового чека за підсумками роботи протягом дня або за підсумками роботи за період;

N — ставка податку на додану вартість у відсотках.

Результат розрахунку сум податку на додану вартість округлюється з точністю до 1 копійки та друкується у чеку.

6. Під час округлення сум податку на додану вартість і вартості одиниці товару (послуги) повинні використовуватися правила округлення чисел з точністю до 1 копійки (наприклад, суми до 0,499 копійки округлюються до 0 копійок, а суми від 0,5 до 0,999 копійки — до 1 копійки).

7. Касовий апарат повинен забезпечувати окреме накопичення, внесення та зберігання у фіскальній пам’яті сумарних денних оборотів з реалізації товарів (надання послуг) за кожною із ставок податку на додану вартість та операцією, звільненою від оподаткування чи такою, що не є об’єктом оподаткування.

8.

Загальна сума готівки, сплачувана покупцем за придбані товари (надані послуги), обчислюється як сума сукупної вартості товарів (наданих послуг) за всіма відповідними позиціями.

9.

Загальна сума податку на додану вартість за підсумками роботи протягом дня дорівнює сумам податку на додану вартість за кожною із ставок, відображених у касових чеках, а за період — за всі робочі дні в межах зазначеного періоду.



коментар редакції

Нові вимоги до касових апаратів! Чи є вони новими?

Перші дні 2011 року для всіх суб’єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності РРО, минули у тривозі, тісному спілкуванні із сервісними центрами та спробах з’ясувати, чи можна перепрограмувати касові апарати так, щоб вони забезпечили виконання вимог, які висуваються документом, що коментується. Прийняття останнього стало інформаційним приводом для цілої новинної кампанії під гаслами «Торговців зобов’язали вказувати ПДВ у чеках» та «

Продавці повинні вказувати в чеку суму ПДВ за кожним товаром».

Насправді причин для паніки немає. Більше того, з набуттям чинності Порядком обчислення і накопичення електронними контрольно-касовими апаратами сум ПДВ, затвердженим постановою Кабміну від 27.12.2010 р. № 1224 (далі — Порядок № 1224),

нічого порівняно з вимогами, що діють уже понад 11 років, не зміниться.

Річ у тім, що документ, який викликав таку хвилю обговорень, практично

дослівно повторює текст Порядку обчислення і накопичення електронними контрольно-касовими апаратами сум ПДВ, затвердженого протокольним рішенням Державної комісії з питань упровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 15.06.99 р. № 8 (далі — Порядок № 8). Цей Порядок входить до переліку документів, на відповідність яким перевіряють використання РРО, та з урахуванням його вимог складалися Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджені постановою Кабміну від 18.02.2002 р. № 199 (далі — Вимоги № 199).

Крім того, зазначені в п. 2 постанови, що коментується, відомості, які необхідно вказувати в касовому чеку додатково до обов’язкових реквізитів, уже давно самі

мають статус обов’язкових реквізитів, оскільки названі в їх числі в п. 3.2 Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом ДПАУ від 01.12.2000 р. № 614.

Необхідність указувати в касовому чеку «

загальну суму ПДВ за кожною позицією (групою товарів, послуг)», що висувається документом, який коментується, багато хто, у тому числі під впливом ЗМІ, сприйняв як обов’язок указувати ПДВ щодо кожного найменування товару, кожного артикула.

Насправді ж під позицією, як це видно з п. 1 Порядку № 1224, розуміється податкова група (у значенні, що використовується Вимогами № 199). І кожний РРО програмується так, щоб забезпечувати обчислення сум податку, як мінімум, за чотирма позиціями: 1) ставка 20 %, 2) ставка 0 %, 3) операції, звільнені від оподаткування, 4) операції, що не є об’єктом оподаткування, — з відповідним літерним позначенням кожної з позицій. Згадка ж у дужках про «

групу товарів, послуг» виглядає як данина Порядку № 8, що використовує у своїй термінології замість позицій «податкові групи». Тому під «позицією» слід розуміти групу товарів (послуг) із однаковою податковою ставкою.

Тому як раніше, так і зараз, поряд з найменуванням товару в чеку вказується його вартість із літерним позначенням податкової групи. Крім того, будь-який РРО і так забезпечує накопичення інформації за кожною з податкових груп та відображає їх у денних та періодичних звітах, що прямо випливає з Вимог № 199. Отже, і в цьому сенсі жодної новизни для суб’єктів господарювання, які використовують РРО, документ, що коментується, не вносить.

І ще один момент. Незважаючи на те що в тексті постанови зазначено, що вона набирає чинності з 01.01.2011 р.,

цей документ почне діяти з дня його опублікування згідно з вимогами ч. 1 ст. 53 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» від 07.10.2010 р. № 2591-VI.

 

Олена Уварова

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд