Теми статей
Обрати теми

Щодо адміністративних витрат будівельної організації

Редакція ПБО
Лист від 28.03.2011 р. № 31-08410-07-10/8183

Щодо адміністративних витрат будівельної організації

Лист Міністерства фінансів України від 28.03.2011 р. № 31-08410-07-10/8183

 

Міністерство фінансів України <…> щодо адміністративних витрат будівельної організації повідомляє.

Відповідно до

Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 18 «Будівельні контракти», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.04.2001 р. № 205 (далі — Положення (стандарт) 18), адміністративні витрати не включаються до складу витрат за будівельним контрактом, а відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені. Проте адміністративні витрати можуть бути визнані витратами за будівельним контрактом, якщо ці витрати безпосередньо пов'язані з виконанням цього будівельного контракту або окреме їх відшкодування покладено на замовника.

Порядок визначення загальновиробничих та адміністративних витрат встановлений

Правилами визначення вартості будівництва (ДБН-Д.1.1-1-2000), затвердженими наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 р. № 174. Розділом 4 цих Правил визначено, що їх слід застосовувати з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 07.05.2002 р. № 81.

Методичні рекомендації з формування собівартості будівельно-монтажних робіт (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 31.12.2010 р. № 573)

передбачають порядок формування собівартості будівельно-монтажних робіт за договором підряду в частині обліку адміністративних витрат, аналогічний порядку, встановленому Положенням (стандартом) 18.

Таким чином, вважаємо, що

зазначене питання врегульовано законодавством, яке не містить суперечностей.

 

Перший заступник міністра А. Мярковський



коментар редакції

Облік адмінвитрат: думка Мінфіну

Проблема обліку адмінвитрат обумовлена тим, що при потраплянні до актів виконаних робіт вони можуть опинитися у складі бухгалтерської собівартості (відповідно до

п. 15 П(С)БО 18). Але як тільки ці витрати потраплять до собівартості підрядного контракту, їх не можна ідентифікувати як власне адміністративні витрати в розумінні ДБН. Адже ДБН визнає адміністративними витратами лише витрати, не включені до собівартості.

Слід зауважити, що Мінфін дуже витончено підійшов до вирішення цієї курйозної ситуації.

Фахівці Мінфіну зауважили, що ДБН посилається на Методрекомендації № 573. А в цих Методрекомендаціях, як і в П(С)БО 18, є положення, яке дозволяє підряднику (за дотримання певних умов) включати адмінвитрати до собівартості.

Висновок із цього, мабуть, було зроблено такий: завдяки наявності в ДБН посилання на Методрекомендації адміністративними витратами для цілей застосування ДБН можна визнати як витрати, включені до собівартості, так і звичайні адмінвитрати, не включені до собівартості.

Очевидно, тому фахівці Мінфіну не побачили у приписах ДБН та П(С)БО суперечностей.

 

Іван Чалий

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі