Теми статей
Обрати теми

Пошта редакції. Чи можна виправити помилку після анулювання ПДВ-реєстрації

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Чи можна виправити помилку після анулювання ПДВ-реєстрації

 

Підприємство у зв’язку з переходом на сплату єдиного податку за ставкою 10 % анулювало реєстрацію платником ПДВ. Через деякий час в одній з раніше наданих декларацій з ПДВ було самостійно виявлено помилку, пов’язану із завищенням податкового зобов’язання. Чи можна після скасування ПДВ-реєстрації виправити таку помилку, подавши уточнюючий розрахунок?

(м. Донецьк)

 

На жаль, зробити це практично неможливо

.

Для виправлення самостійно виявлених помилок, що містяться в поданій раніше декларації з ПДВ, у

п. 1 розд. IV Порядку № 41, з урахуванням вимог п. 50.1 ПКУ, пропонується подати Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок (УР), який може бути:

— або

додатком до декларації (тобто УР подається одночасно з декларацією);

— або

самостійним документом.

Однак незалежно від вибраної форми УР має право подавати

тільки платник ПДВ. У цьому документі вказуються реквізити платника ПДВ, а саме: індивідуальний податковий номер та номер свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ.

Особа, яка переходить на спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку, виключається з реєстру платників ПДВ, відповідно не має ні свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ, ні особового рахунка, тому в неї

немає підстав для подання УР з метою виправлення помилок за період, в якому вона була платником ПДВ.

Зазначене, у принципі, може бути поширене і на платників, анулювання ПДВ-реєстрації яких відбулося з інших причин, передбачених у

ст. 184 ПКУ.

Такої позиції ДПАУ дотримувалася в період дії

Закону про ПДВ та Порядку № 166 (див. листи від 18.07.2007 р. № 8838/5/15-0316 та від 07.11.2007 р. № 22703/7/16-1117). Малоймовірно, що її підхід до цього питання змінився з набуттям чинності ПКУ та Порядком № 41.

Водночас анулювання ПДВ-реєстрації ще не означає для підприємства неможливість проведення його податкової перевірки з питань правильності обчислення цього податку в період його реєстрації платником ПДВ. Тут діють загальні правила та строки проведення перевірок, передбачені нормами

ПКУ.

І якби після зняття з ПДВ-реєстрації підприємство в поданій раніше ПДВ-звітності виявило помилки, пов’язані з недонарахуванням податкових зобов’язань (що згодом могло б загрожувати йому фінансовими санкціями), то на поданні УР, що містить виправлені показники, можна було б наполягати. Прямої заборони на такі дії в законодавстві немає.

 

Наталя Білова, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі