Пошта редакції. Чи можна виправити помилку після анулювання ПДВ-реєстрації

В обраному У обране
Друк
Редакція ПБО
Податки та бухгалтерський облік Червень, 2011/№ 46
Відповідь на запитання

Чи можна виправити помилку після анулювання ПДВ-реєстрації

 

Підприємство у зв’язку з переходом на сплату єдиного податку за ставкою 10 % анулювало реєстрацію платником ПДВ. Через деякий час в одній з раніше наданих декларацій з ПДВ було самостійно виявлено помилку, пов’язану із завищенням податкового зобов’язання. Чи можна після скасування ПДВ-реєстрації виправити таку помилку, подавши уточнюючий розрахунок?

(м. Донецьк)

 

На жаль, зробити це практично неможливо

.

Для виправлення самостійно виявлених помилок, що містяться в поданій раніше декларації з ПДВ, у

п. 1 розд. IV Порядку № 41, з урахуванням вимог п. 50.1 ПКУ, пропонується подати Уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок (УР), який може бути:

— або

додатком до декларації (тобто УР подається одночасно з декларацією);

— або

самостійним документом.

Однак незалежно від вибраної форми УР має право подавати

тільки платник ПДВ. У цьому документі вказуються реквізити платника ПДВ, а саме: індивідуальний податковий номер та номер свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ.

Особа, яка переходить на спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку, виключається з реєстру платників ПДВ, відповідно не має ні свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ, ні особового рахунка, тому в неї

немає підстав для подання УР з метою виправлення помилок за період, в якому вона була платником ПДВ.

Зазначене, у принципі, може бути поширене і на платників, анулювання ПДВ-реєстрації яких відбулося з інших причин, передбачених у

ст. 184 ПКУ.

Такої позиції ДПАУ дотримувалася в період дії

Закону про ПДВ та Порядку № 166 (див. листи від 18.07.2007 р. № 8838/5/15-0316 та від 07.11.2007 р. № 22703/7/16-1117). Малоймовірно, що її підхід до цього питання змінився з набуттям чинності ПКУ та Порядком № 41.

Водночас анулювання ПДВ-реєстрації ще не означає для підприємства неможливість проведення його податкової перевірки з питань правильності обчислення цього податку в період його реєстрації платником ПДВ. Тут діють загальні правила та строки проведення перевірок, передбачені нормами

ПКУ.

І якби після зняття з ПДВ-реєстрації підприємство в поданій раніше ПДВ-звітності виявило помилки, пов’язані з недонарахуванням податкових зобов’язань (що згодом могло б загрожувати йому фінансовими санкціями), то на поданні УР, що містить виправлені показники, можна було б наполягати. Прямої заборони на такі дії в законодавстві немає.

 

Наталя Білова, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити