Теми статей
Обрати теми

Щодо строків проведення документальних перевірок

Редакція ПБО
Лист від 31.01.2011 р. № 2518/7/23-4017/89

Щодо строків проведення документальних перевірок

Лист Державної податкової адміністрації України від 31.01.2011 р. № 2518/7/23-4017/89

(витяг)

 

Державна податкова адміністрація України у зв’язку з введенням в дію прийнятого 2 грудня 2010 року Верховною Радою України Податкового кодексу України за № 2755-VI (далі — Кодекс) та з метою врегулювання окремих питань, що виникають при проведенні підрозділами податкового контролю юридичних осіб документальних перевірок платників податків — юридичних осіб, оформленні їх результатів та направленні податкових повідомлень-рішень, повідомляє наступне.

 

Щодо строків проведення документальних перевірок

Тривалість проведення документальних перевірок платників податків (за винятком великих платників податків) та їх продовження визначена статтею 82 Кодексу.

Так, тривалість

документальних планових перевірок не повинна перевищувати: для великих платників податків — 30 робочих днів; для суб’єктів малого підприємництва — 10 робочих днів; інших платників податків — 20 робочих днів. Продовження строків проведення таких перевірок можливе за рішенням керівника органу ДПС не більш як: на 15 робочих днів — для великих платників податків; на 5 робочих днів — для суб’єктів малого підприємництва; на 10 робочих днів — для інших платників податків (стаття 82 Кодексу).

Тривалість

документальних позапланових перевірок (крім перевірок з приводу відшкодування ПДВ) не повинна перевищувати: 15 робочих днів — для великих платників податків, 5 робочих днів — для суб’єктів малого підприємництва, 10 робочих днів — для інших платників податків. Продовження строків таких перевірок можливе за рішенням керівника податкового органу не більш як: на 10 робочих днів — для великих платників податків; на 2 робочих дні — для суб’єктів малого підприємництва; на 5 робочих днів — для інших платників податків.

При цьому

при визначенні граничної тривалості документальних перевірок слід враховувати наступне.

Великий платник податків

— це юридична особа, у якої обсяг доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали перевищує п’ятсот мільйонів гривень або загальна сума сплачених до Державного бюджету України податків за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, за такий самий період перевищує дванадцять мільйонів гривень (підпункт 14.1.24 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу). На сьогодні Реєстр великих платників податків на 2011 рік затверджено наказом ДПА України від 24.12.2010 № 1005.

Відповідно до статті 1 Закону України від 19 жовтня 2000 року № 2063-III «Про державну підтримку малого підприємництва»

суб’єктами малого підприємництва є:

фізичні особи, зареєстровані у встановленому законом порядку як суб’єкти підприємницької діяльності;

юридичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує 70 млн гривень.

Що стосується

інших платників податків, то до цієї категорії відносяться платники, які не підпадають під визначення великого платника або суб’єкта малого підприємництва.

Щодо

розпочатих до набрання чинності Кодексом та не закінчених перевірок платників податків, які не відносяться до категорії великих, то тривалість таких перевірок визначається відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні» (далі — Закон № 509). Що стосується продовження проведення перевірок, то визначення строків продовження здійснюється відповідно до законодавства, що діяло (діє) на час прийняття рішення про продовження.

Що стосується

тривалості проведення невиїзних документальних перевірок, то вона відповідно до пункту 77.7 статті 77 та пункту 78.6 статті 78 Кодексу встановлена статтею 82. Отже, при визначенні строків проведення невиїзних перевірок необхідно керуватися вищенаведеною статтею.

Крім того, слід звернути увагу, що Кодексом

не передбачена можливість зупинення проведення перевірок платників податків, які не підпадають під визначення великого платника.

Що стосується зупинення документальних планових та позапланових виїзних перевірок великих платників

, то відповідно до пункту 82.4 статті 82 Кодексу воно можливе за наказом керівника податкового органу, копія якого не пізніше наступного робочого дня вручається платнику податків або його уповноваженому представнику під розписку.

При цьому перевірка може бути зупинена на загальний строк, що не перевищує

30 робочих днів, а в разі необхідності проведення експертизи, отримання інформації від іноземних державних органів щодо діяльності платника податків, завершення розгляду судом позовів з питань, пов’язаних з предметом перевірки, відновлення платником податків втрачених документів перевірка може бути зупинена на строк, необхідний для завершення таких процедур (тобто більше, ніж на 30 днів).

Разом з тим, при визначенні можливого терміну зупинення документальної позапланової виїзної перевірки з питання достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, яка проводиться відповідно пункту 200.11 статті 200 Кодексу, слід врахувати, що загальна тривалість такої перевірки з урахуванням зупинення не може перевищувати 60 календарних днів (незалежно від наявності обставин, наведених у попередньому абзаці цього листа).

 

Щодо порядку оформлення матеріалів документальних перевірок

Порядок оформлення результатів документальних перевірок визначено пунктами 86.3 — 86.4 статті 86 Кодексу. Крім того, наказом ДПА України від 22 грудня 2010 року № 984, який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12 січня 2011 року за № 34/18772, затверджено Порядок оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства (далі — Порядок № 984).

Порядком № 984 визначено вимоги до оформлення акта (довідки) документальної перевірки (вимоги до титульного аркуша, запису показників тощо), складові частини акта (довідки) (вступна частина, загальні положення, описова частина і висновок), а також перелік інформації, що повинна містити кожна з них.

Крім того, визначено дії посадових (службових) осіб органів державної податкової служби в разі відмови посадових осіб платника податків або його законних представників від підпису акта (довідки), від отримання примірника акта (довідки) про результати перевірки, а також при розгляді заперечень до акта (довідки) та підготовки відповіді платнику.

При цьому залишено порядок винесення на розгляд постійних комісій при відповідних органах державної податкової служби спірних питань, які виникли під час перевірки до підписання акта, а також розгляду заперечень, що надані платником податків або його законним представником до акта (довідки) документальної перевірки.

Слід звернути увагу, що не передбачено діючої до цього часу норми стосовно оформлення за результатами планової документальної перевірки зведеного акта, складовими частинами якого були довідки з окремих питань, які погоджувалися з посадовими особами платника податків. Проте у разі необхідності на вимогу працівника структурного підрозділу, який очолює перевірку, можливе складання таких довідок, але без вимоги щодо їх погодження платником податків.

<…>

 

Заступник Голови І. Носачова

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі