Теми статей
Обрати теми

Щодо оподаткування ПДВ послуг з доступу передплатників до інформації в мережі Інтернет

Редакція ПБО
Лист від 06.04.2011 р. № 9495/7/16-1517-26

Щодо оподаткування ПДВ послуг з доступу передплатників до інформації в мережі Інтернет

Лист Державної податкової адміністрації України від 06.04.2011 р. № 9495/7/16-1517-26

 

Відповідно до підпункту 196.1.14 пункту 196.1 статті 196 Кодексу не є об’єктом оподаткування операції з постачання послуг, визначених у підпункті «в» пункту 186.3 статті 186 Кодексу.

У підпункті «в» пункту 186.3 статті 186 Кодексу визначені такі види послуг: консультаційні, інжинірингові, інженерні, юридичні (у тому числі адвокатські), бухгалтерські, аудиторські, актуарні та інші подібні послуги консультаційного характеру, а також послуги з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, у тому числі з використанням комп’ютерних систем.

Враховуючи те, що послуги з доступу передплатників до інформації, розміщеної на сайті в мережі Інтернет, не входять до переліку послуг, перелічених у підпункті «в» пункту 186.3 статті 186 Кодексу, зазначені послуги є об’єктом оподаткування ПДВ у загальновстановленому порядку за повною ставкою податку.

Відповідно до статті 1 Закону України від 16.11.92 № 2782-XII «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» під друкованими засобами масової інформації (пресою) в Україні розуміються періодичні і такі, що продовжуються, видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію.

Друкований засіб масової інформації вважається виданим, якщо він підписаний до виходу в світ і видрукований будь-яким тиражем.

Операції з поставки (передплати) періодичних видань друкованих засобів масової інформації до набрання чинності Податковим кодексом України звільнялися від оподаткування податком на додану вартість на підставі підпункту 5.1.2 пункту 5.1 статті 5 Закону України від 03.04.97 № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість».

Таким чином, у випадку зміни номенклатури поставки (якщо така можливість передбачена умовами договору) і замість поставки друкованого видання будуть надаватися послуги з доступу передплатників до інформації, розміщеної на сайті в мережі Інтернет, постачальник і покупець (передплатник — платник ПДВ) повинні відкоригувати обсяги звільнених від ПДВ операцій, що були відображені у податкових деклараціях на момент отримання передоплати/здійснення передоплати.

На вартість послуг з доступу передплатників до інформації, розміщеної на сайті в мережі Інтернет, постачальник повинен нарахувати податкові зобов’язання, а покупець, в свою чергу, буде мати право на включення сум ПДВ до складу податкового кредиту, за умови, якщо такий покупець зареєстрований платником податку на додану вартість та за умови дотримання ним вимог щодо формування податкового кредиту, встановлених Кодексом.

 

Заступник Голови Комісії з проведення реорганізації ДПА України,
 заступник Голови ДПА України О. Любченко



коментар редакції

Пільга для інтернет-ЗМІ

Розвиток технологій зумовлює появу нових запитань щодо податкового обліку операцій, які постачаються за допомогою цих нових технологій. У цьому листі ДПАУ розглянула питання застосування пільг для засобів масової інформації у випадку, якщо вони надають доступ до своїх матеріалів не звичним — друкарським — способом, а розміщуючи свої матеріали в мережі Інтернет. Звернемо увагу на важливі моменти листа:

1. На думку ДПАУ, «

друкована» пільга щодо електронних ЗМІ не працює. З цим варто погодитися, оскільки і в п.п. 5.2.1 Закону про ПДВ, і в п.п. 197.1.25 ПКУ за основу взято саме друковані ЗМІ. Електронне видання друкованим не вважається. Такої позиції дотримуємося і ми (див. наприклад, статтю «Корисна література і не тільки: відображаємо в обліку» у газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 14).

Тут хіба що варто додати: якщо до складу періодичних друкованих видань уключаються DVD або CD-диски, то

пільга на постачання таких ЗМІ поширюватиметься. Таку думку було висловлено ДПАУ в листі від 10.01.2009 р. № 170/7/16-1517-26 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2009, № 47).

2. Як відомо, з 01.01.2011 р. у п.п. 196.1.14 та п.п. «в» п. 186.3 ПКУ з'явилася нова пільга. Чи можуть скористатися цією пільгою платники податків, які розміщують свої матеріали в мережі Інтернет? ДПАУ, особливо не аргументуючи свою позицію, дає

негативну відповідь. Однак із цим висновком можна погодитися лише частково.

У ПКУ чітко не розшифровується, що розуміється під послугами з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації,

надання інформації та іншими послугами у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп'ютерних систем (до речі, у листі, що коментується, при цитуванні цієї норми чомусь забули згадати про «надання інформації», що дуже важливо в контексті питання, що розглядається, та «інші послуги у сфері інформатизації»).

Отже, нічого не залишається, як звернутися до КВЕД (податківці теж вважають, що при класифікації неоподатковуваних послуг, зазначених в п.п. «в» п. 186.3 ст. 186 ПКУ, орієнтуватися можна на КВЕД; див. консультацію із ЄБПЗ у газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2010, № 104, с. 2). А з нього випливає, що видання будь-якої інформації в мережі Інтернет, у тому числі

книг, газет, журналів, якщо вони не мають іншої форми публікації, крім мережі Інтернет, віднесено не до видавничої діяльності (розділ 22), а до діяльності, пов'язаної з банками даних (підрозділ 72.40.0), які, у свою чергу, віднесено до діяльності у сфері інформатизації (розділ 72) і може характеризуватися як надання інформації, тобто операції з постачання таких ЗМІ повинні підпадати під пільгу з п.п. «в» п. 186.3 ПКУ.

Причому наявність чи відсутність відповідного коду в Довідці ЄДРПОУ принципового значення не має, адже в ній зазначаються тільки

основні (не більше шести), але не виключні види діяльності (хоча наявність відповідного коду в цій Довідці буде зовсім не зайвою).

ДПАУ, схоже, не розмежовує дві ситуації (перша — публікація матеріалу тільки в мережі Інтернет, друга — і в Інтернеті і в інших формах) та, мабуть, вважає, що ні в першому, ні в другому випадку пільга не застосовується.

Важливе значення мають і

формулювання в договорі, але більшою мірою тут потрібно враховувати саму суть операції. Наприклад, ТОВ НВП «Фактор» надає послугу у сфері інформатизації, а саме послугу з надання інформації шляхом оновлення системи інформаційно-правового забезпечення. Така діяльність підпадає під діяльність, пов'язану з банками даних (підклас 72.40.0) та підпадає під пільгу згідно з п.п. «в» п. 186.3 ПКУ (докладніше про облік придбання такої послуги див. «Облік передплати газети «Податки та бухгалтерський облік» та отримання послуги з надання інформації шляхом оновлення системи інформаційно-правового забезпечення» в газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 27).

 

Дмитро Костюк

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі