Теми статей
Обрати теми

Податкові накладні. Скарга на постачальника при отриманні «запізнілої» податкової накладної

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Скарга на постачальника при отриманні «запізнілої» податкової накладної

 

Наше підприємство (платник ПДВ) отримало від постачальника податкову накладну через місяць після її виписування. При цьому така накладна була оформлена з порушеннями. Чи можна в такому разі подати скаргу на постачальника?

(м. Харків)

 

Почнемо з того, що підприємству було б безпечніше подати скаргу ще в тому періоді, в якому постачальник затримав податкову накладну. Це пов'язане, насамперед, з фіскальною позицією, яку податкове відомство просуває вже не один рік: зокрема, про те, що податкова накладна, отримана в періоді, відмінному від періоду її виписування (з 01.01.2011 р. — у межах 365 календарних днів), може бути включена до податкового кредиту лише за наявності документального підтвердження такого запізнення. Причому як таке підтвердження податківці хочуть бачити:

(1) рекомендований лист з повідомленням про вручення з наявністю на ньому відбитку календарного поштового штемпеля; (2) податкову накладну з відображенням на ній дати реєстрації на штампі вхідної кореспонденції (лист ДПАУ від 22.02.2011 р. № 4905/7/16-1517-10).

Ми, у свою чергу, вважаємо цей підхід протиправним, оскільки

ПКУ не виставляє подібних умов до включення «запізнілих» податкових накладних до податкового кредиту (див. газету «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 35, с. 19). На нашу думку, платник, який отримав «запізнілу» податкову накладну, може включити її до податкового кредиту в загальному порядку — за умови, що вона буде правильно заповнена та за необхідності зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому достатнім підтвердженням «запізнілості» такої накладної може бути факт її реєстрації в журналі вхідної кореспонденції або запис у Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних (останній варіант для нашого випадку не підходить, оскільки податкова накладна, складена з помилкою, не вноситься до Реєстру).

Як було зазначено в умовах запитання, «

запізніла» податкова накладна була складена з помилкою. Причому, найімовірніше, подання заяви зі скаргою разом із декларацією за період, в якому було отримано таку накладну, не влаштує податкове відомство . Річ у тім, що в одному з роз'яснень в Єдиній базі податкових знань (розділ 130.25) воно вказало, що скарга на постачальника може бути подана лише в періоді, в якому «відбувся факт сплати податку постачальнику або факт отримання товарів/послуг, що підтверджується відповідними документами». І хоча їх висновок досить спірний (точно кажучи, у п. 201.10 ПКУ чітко не зазначено, за який саме період слід подавати заяву зі скаргою), переконати податківців буде дуже непросто.

 

Віталій Смердов, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі