Теми статей
Обрати теми

Сторінка приватного підприємця. Торгівля на ринку з автомобіля

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Торгівля на ринку з автомобіля

 

Фізособа-підприємець торгує на території ринку з автомобіля. Чи повинна вона придбавати торговий патент?

(м. Запоріжжя)

 

До 01.01.2011 р. фізособи-підприємці, які торгують з автомобілів на ринках, мали придбавати торгові патенти. Нагадаємо,

Закон про патентування від плати за патент звільняв тільки суб'єктів підприємницької діяльності — фізосіб, які провадять торговельну діяльність із лотків, прилавків і які сплачують ринковий збір за місце для торгівлі продукцією в межах ринків усіх форм власності (п. 2 ч. 3 ст. 1 Закону). Оскільки автомобіль у наведеному переліку місць торгівлі зазначено не було, це давало формальні підстави податковим органам вимагати придбання торгового патенту. Виняток становили тільки фізособи, які перебувають на спрощеній системі оподаткування. Для них із набуттям чинності ПКУ нічого не змінилося.

Як і в питанні, розглянутому на с. 31 цього номера, ситуація, що розглядається, пов'язана з необхідністю визначити, на які випадки поширюється дія

п.п. 267.1.2 ПКУ. Нагадаємо, серед видів діяльності, які звільнено від сплати збору за провадження торговельної діяльності, у ньому зазначено торговельну діяльність фізичних осіб — підприємців у межах ринків усіх форм власності. Як бачимо, якщо Закон про патентування застерігав, що звільнення поширюється виключно на торгівлю підприємцями на ринках із лотків і прилавків, то ПКУ таких застережень не робить і під звільнення має підпадати будь-яка торговельна діяльність, що провадиться із торговельного місця на ринку. Таким торговельним місцем може бути і транспортний засіб (див. абзац третій п. 13 Правил торгівлі на ринках).

Отже, можна говорити, про відсутність

законодавчих підстав для висунення до підприємців, які торгують з автомобілів на території ринків, вимог про отримання торгового патенту.

Однак маємо попередити: найімовірніше, податкова інспекція з таким трактуванням законодавчих норм не погодиться. У Єдиній базі податкових знань (див. підрозділ «

120.01 суб'єкти господарювання, які повинні придбавати торговий патент») розміщено консультацію, в якій зазначено, що фізособи-підприємці, які провадять торговельну діяльність на території ринку з автокрамниці, розвозки, іншого виду пересувної торговельної мережі, мають придбавати торговий патент. Логіка податківців аналогічна тій, яку вони застосовують при відповіді на запитання про необхідність придбання торгового патенту при розміщенні пункту ресторанного господарства на ринку: із наведеного в п.п. 14.1.211 ПКУ переліку пунктів продажу товарів виключено тільки розміщені на ринках лотки та прилавки. І тільки на торгівлю в зазначених пунктах продажу поширюється абзац «в» п.п. 267.1.2 ПКУ.

Повторимося, ми з таким висновком погодитися не можемо.

Від сплати збору за здійснення деяких видів підприємницької діяльності звільнено діяльність із продажу фізособами-підприємцями товарів у будь-яких пунктах продажу на ринку. ПКУ чітко розмежовує такі види пунктів продажу, як автокрамниця, розвозка чи інший вид пересувної торговельної мережі та торговельні точки у відведених для торговельної діяльності місцях на ринках (п.п. 14.1.211). Продаж товарів на території ринку з транспортного засобу можливий тільки за умови оформлення прав на торговельне місце на такому ринку з укладенням відповідного договору з адміністрацією ринку (пп. 14, 20 Правил торгівлі на ринках). Тому торгівля не може вважатися такою, що здійснюється через пересувну торговельну мережу (виїзною торгівлею) і отримання торгового патенту від фізособи-підприємця не вимагає.

 

Олена Уварова, юрист

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі