Нюанси заповнення додатка ОК
За яким принципом заповнюється додаток ОК до декларації з податку на прибуток підприємства? Справа в тому, що момент виникнення витрат покупця — платника податку на прибуток і доходу продавця-єдиноподатника можуть не збігатися (наприклад, отримання товару без оплати). Чи потрібно брати у кожного контрагента документи, що підтверджують його статус як єдиноподатника?
Згідно з п. 152.3 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) доходи і витрати нараховуються з моменту їх виникнення згідно з правилами, встановленими розділом III ПКУ, незалежно від дати надходження або сплати коштів, якщо інше не встановлено цим розділом.
Платники податку разом з відповідною податковою декларацією подають органу державної податкової служби перелік доходів та витрат платника податку в розрізі контрагентів — платників єдиного податку, до якого включаються операції, здійснені таким контрагентом.
Форма та порядок складання такого переліку доходів та витрат встановлюються у порядку, визначеному ст. 46 ПКУ.
Форма переліку доходів у розрізі контрагентів — платників єдиного податку та переліку витрат у розрізі контрагентів — платників єдиного податку встановлена наказом Міністерства фінансів України від 21.12.2011 р. № 1684 як додаток ОК до декларації з податку на прибуток підприємства. Оскільки платники податку на прибуток визначають доходи та витрати згідно з правилами, установленими ст. 137 та ст. 138 ПКУ відповідно, то і заповнювати додаток ОК слід за такими ж правилами, не враховуючи принципи справляння єдиного податку контрагентом.
Що стосується підтвердження статусу контрагента як платника єдиного податку, то ДПСУ вважає за доцільне мати документальне підтвердження такого статусу контрагента. Разом з тим ПКУ не містить норми, яка б зобов’язувала платника податку на прибуток в обов’язковому порядку мати такі підтверджуючі документи.