Теми статей
Обрати теми

Щодо надання звітності про використання РРО по дротових або бездротових каналах зв’язку

Редакція ПБО
Лист від 03.12.2012 р. № 10322/0/71-12/22-1317/1317

Щодо надання звітності про використання РРО по дротових або бездротових каналах зв’язку

Лист від 03.12.2012 р. № 10322/0/71-12/22-1317/1317

 

У зв’язку із введенням в дію з 01.01.2013 норм абзаців другого та третього п. 7 ст. 3 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі — Закон № 265) щодо надання звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій (далі — РРО) до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв’язку за технологією Національного банку України, повідомляємо таке.

Основною метою прийняття зазначених норм є створення більш комфортних умов для суб’єктів господарювання в частині надання можливості подання звітності про використання РРО в електронному вигляді, а також зменшити витрати на утримання касової техніки за рахунок економії витрат на друкування паперової контрольної стрічки.

Для забезпечення виконання норм Закону № 265 ДПС України розроблено проект, а Міністерством фінансів України видано наказ від 08.10.2012 № 1057 «Про затвердження Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних та Порядку передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв’язку до органів державної податкової служби» (далі — Вимоги та Порядок), який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.10.2012 за № 1743/22055 та введений у дію з 05.11.2012 після офіційного опублікування.

Зазначені Вимоги та Порядок визначають загальні технічні вимоги до РРО, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, модемів для передачі звітної інформації та основні принципи функціонування системи зберігання і збору даних РРО для державної податкової служби.

Крім того, 09.11.2012 ДПС України погоджено розроблений Національним банком України документ «НСМЕП. Супутні проекти. Технологія зберігання і збору даних РРО для ДПС. Протокол передачі інформації». Прийняття зазначених документів є необхідним кроком у створенні відповідних умов виробникам касової техніки для виробництва РРО нового покоління.

У подальшому на офіційному веб-сайті ДПС України та у засобах масової інформації спільно з НБУ буде надаватись необхідна для виробників касової техніки інформація.

Необхідно звернути увагу та довести до відома користувачів РРО, що виконання вимог щодо подання до органів ДПС по дротових або бездротових каналах зв’язку звітної інформації можливе як шляхом придбання нової касової техніки, а саме РРО, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, так і шляхом доопрацювання існуючої касової техніки та приєднання до неї відповідних модемів для передачі даних.

Одним із компонентів Системи зберігання і збору даних від РРО ДПС України за технологією НБУ є інформаційний еквайер — учасник платіжної системи НСМЕП, який надає суб’єктам господарювання послуги з технічної підтримки, інформаційного обслуговування згідно з технологією зберігання і збору даних РРО для ДПС та отримав від НБУ висновок про відповідність зазначеним вимогам та правилам роботи, визначеним НБУ.

Інформацію про суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність еквайерів, буде розміщено на офіційному веб-сайті ДПС України, доведено до платників податків через засоби масової інформації, центри сервісного обслуговування та органи ДПС на місцях.

Також необхідно зазначити, що відповідальність за неподання звітності в електронному вигляді згідно з п. 9 ст. 17 Закону № 265 відповідно до п.п. 9 п. 25 Закону України від 2 грудня 2010 року № 2756-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України», враховуючи зміни, внесені законами України від 7 липня 2011 року № 3609-VІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України» та від 24 травня 2012 року № 4834-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм», настає з 1 липня 2013 року.

Враховуючи викладене, основне завдання органів ДПС у першому півріччі 2013 року полягає в проведенні роз’яснювальної роботи та створенні необхідних умов для подання суб’єктами господарювання звітності про використання РРО до органів ДПС по дротових або бездротових каналах зв’язку за технологією НБУ.

Результати проведеної роз’яснювальної роботи будуть оцінюватись за кількістю звернень та скарг суб’єктів господарювання.

Попереджаю керівників органів ДПС про персональну відповідальність за вжиття вичерпних заходів із забезпечення впровадження з 01.01.2013 подання до органів ДПС по дротових або бездротових каналах зв’язку звітної інформації про використання РРО відповідно до п. 7 ст. 3 Закону № 265.

 

Голова О. Клименко



коментар редакції

ДПСУ фактично визнала, що старт кампанії
з «електронізації» звітності з РРО відкладено до 1 липня

Тільки-но вийшла наша стаття «Електронна звітність з РРО: «новий виток ескалації напруженості» (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2012, № 97), як ДПСУ зі свого боку теж почала заповнювати інформаційний вакуум роз’ясненнями із цього приводу. Одне з них (у вигляді листа) ми публікуємо сьогодні. З іншим (у вигляді брошури «Впровадження РРО з контрольною стрічкою в електронній формі»), яке 30 листопада розміщене на офіційному сайті головного податкового відомства* та містить ті самі тези в більш розгорнутій формі, пропонуємо ознайомитися зацікавленим читачам самостійно.

* Див. за посиланням http://sts.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/78346.html.

Варте уваги, що у вказаних роз’ясненнях, по суті, підтверджується основний висновок нашої статті: розпочати прямо з 1 січня 2013 року передачу необхідної інформації з кожного РРО дротовими або бездротовими каналами зв’язку неможливо через відсутність технічної бази для цього. Проте й сидіти на місці нікому із суб’єктів такого інформаційного обміну податківці, схоже, не дозволять, оскільки вся необхідна для цього «нормативка» уже готова (у тому числі документ «НСМЕП. Супутні проекти. Технологія зберігання і збору даних РРО для ДПС. Протокол передачі інформації» розроблений Національним банком України та нещодавно погоджений ДПСУ).

Насамперед це стосується виробників та центрів сервісного обслуговування (ЦСО) РРО, яким головне податкове відомство рекомендує з технічних питань виробництва нової та обслуговуванню доопрацьованої касової техніки звертатися до НБУ** як до розробника технології передачі даних.

** Див. у зв’язку з цим лист Нацбанку України від 22.11.2012 р. № 25-310/2541, розміщений на офіційному сайті ДПСУ за посиланням http://sts.gov.ua/dodatkova-informatsiya/eksklyuziv-vid-departamenti/departament-podatkovogo-ko/kontaktna-informatsiya-pratsivnikiv-nbu-/) .

Суб’єктам господарювання для виконання вимог законодавства податківці пропонують два способи (у згаданій вище статті ми про них теж зазначали):

перший придбання РРО нового покоління, що створюють контрольну стрічку в електронній формі та містять вбудовані модеми (щоправда, при цьому не уточнюється, як бути з тими апаратами, які не відпрацювали свій строк експлуатації);

другий доопрацювання існуючої касової техніки та приєднання до неї відповідних модемів для передачі звітної інформації (тут замовчується той факт, що не всі моделі РРО здатні формувати в електронному вигляді Z-звіт, а отже, їх доведеться змінити на нові — зовнішній модем для таких моделей виявиться марним).

Проте вибрати той чи інший спосіб можна буде тільки тоді, коли свою частину шляху пройдуть виробники касової техніки. А цей процес може виявитися затяжним…

Коли все ж технічну базу буде створено, то підключення реєстраторів розрахункових операцій суб’єктів господарювання та їх первинну реєстрацію в системі зберігання та збору даних РРО повинні проводити ЦСО. Тому, як запевняє ДПСУ в листі, що коментується, ці процедури не є обтяжливими та не вимагатимуть додаткових зусиль (крім, звісно, фінансових) та навичок від користувачів касової техніки.

Що стосується інформаційних еквайєрів, які є важливою ланкою інформаційного обміну, то тут ситуація зрозуміла не до кінця.

З одного боку, вони повинні надавати послуги з технічної підтримки, а також інформаційного обслуговування суб’єктам господарювання (про це йдеться в Порядку передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв’язку до органів державної податкової служби, затвердженому наказом МФУ від 08.10.2012 р. № 1057). З іншого боку, у згаданій вище брошурі зазначено, що послуги інформаційних еквайєрів надаватимуться виробникам касової техніки та ЦСО, а це означає, що суб’єктам господарювання спілкуватися з ними безпосередньо, може, і не доведеться.

Підсумковий висновок сьогоднішнього листа практично ідентичний тому, який дещо раніше висловили ми: оскільки до 1 липня штрафи за ненадання інформації з РРО в електронному вигляді не застосовуються, то основне завдання органів ДПС у першому півріччі 2013 року полягає в проведенні роз’яснювальної роботи та створенні необхідних умов для надання суб’єктами господарювання електронних відомостей про готівкові розрахунки. Подивимось укотре, чи буде їх створено до вказаної дати…

А поки звертаємо увагу на те, що зараз, узагалі-то, штрафи на суб’єктів господарювання не повинні накладатися не лише за неподання до органів ДПС копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків РРО дротовими або бездротовими каналами зв’язку у випадках, передбачених Законом про РРО, а й за неподання до органів ДПС звітності, пов’язаної із застосуванням РРО, розрахункових книг, тобто форми № 1-ЗВР, у паперовому вигляді. Адже п. 9 ст. 17 цього Закону, що встановлює відповідне покарання як за те, так і за інше, запрацює тільки з 01.07.2013 р. (додатково див. статтю «Відповідальність за порушення порядку проведення розрахункових операцій» // «Податки та бухгалтерський облік», 2012, № 99). Проте адміністративний штраф на посадових осіб суб’єкта господарювання за останнє порушення все ж може бути накладено згідно зі ст. 1551 КпАП, тому ми б не рекомендували ігнорувати подання паперової звітності в першому півріччі майбутнього року.

 

 Ігор Хмелевський

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі