Податківці повідомили, як витрати на оплату маркетингових і рекламних послуг включаються до складу витрат
З метою забезпечення єдиного підходу щодо практичного застосування норм податкового законодавства наказом ДПСУ від 15.02.2012 р. № 123 затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо віднесення витрат на оплату маркетингових та рекламних послуг до складу витрат.
Проаналізувавши такі поняття, як «реклама», «маркетингові послуги (маркетинг)», «мерчандайзинг», «мотиваційні виплати», податківці дійшли висновку, що витрати, понесені на оплату рекламних, маркетингових послуг і мотиваційних виплат на користь дистриб’юторів або роздрібних торговців, включаються до складу витрат, що враховуються при обчисленні об’єкта оподаткування податком на прибуток (з урахуванням обмежень, установлених п.п. 139.1.13 ПКУ).
При цьому:
— в договорі поставки або в договорі комісії між виробником (імпортером) або власником торгової марки та продавцем (дистриб’ютором або роздрібним торгівцем) повинна бути передбачена оплата рекламних, маркетингових послуг, у тому числі мотиваційних виплат;
— необхідне доведення безпосереднього зв’язку таких витрат із господарською діяльністю платника податків та підтвердження первинними документами, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку, та іншими документами, установленими розд. II ПКУ.