Теми статей
Обрати теми

Застосування КЕКВ. Виконання робіт з поточного ремонту

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Виконання робіт з поточного ремонту

 

Бюджетна організація планує провести поточний ремонт туалетів. За попередніми підрахунками потрібно закупити матеріалу на загальну суму 8000 грн. та провести роботи на суму 5000 грн. Укладати договір з юридичною особою ми не бажаємо у зв’язку з тим, що це буде коштувати вдвічі більше.

Як правильно документально оформити роботи з поточного ремонту?

За якими КЕКВ мають здійснюватись видатки?

Чи можемо ми укласти договір на виконання робіт з поточного ремонту з фізичною особою?

(Вінницька обл.)

 

Насамперед вам необхідно визначити, чи дійсно заплановані вами роботи належать саме до поточного ремонту, адже капітальний ремонт здійснюється за рахунок капітальних видатків.

Для вирішення цього питання слід користуватися Примірним переліком послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затвердженим наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 р. № 150. Згідно з цим Переліком ви зможете визначити, чи відносяться заплановані ремонтні роботи до поточного ремонту.

Якщо бюджетна установа не бажає укладати з підрядною організацією договір на виконання ремонтних робіт, то їх можна виконати власними силами за наявності окремого ремонтного підрозділу чи окремих посад, до посадових обов’язків яких входить виконання ремонту, або укласти договір підряду з фізичною особою.

Умови укладання договорів підряду визначені ЦКУ.

Відповідно до п. 1 ст. 837 ЦКУ за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням іншої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Ціна договору підряду визначається відповідно до кошторису на проведення ремонтних робіт.

Крім того, у договорі необхідно визначити такі обов’язкові умови, як: строки виконання робіт, права та обов’язки замовника і виконавця робіт, порядок оплати робіт, відповідальність замовника та виконавця робіт, вирішення спорів, термін дії договору тощо.

Як зазначало Держказначейство в листі від 25.04.2003 р. № 07-06/872-3814, проведення поточного і капітального ремонту власними силами установи здійснюється лише за умови затвердження кошторису на виконання указаних робіт з урахуванням чинних державних будівельних норм.

Під час виконання робіт з поточного ремонту слід дотримуватись Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Держбуду від 27.08.2000 р. № 174.

Зазначимо, що державних будівельних норм треба дотримуватись під час виконання робіт як власними силами установи, так і силами сторонньої фізичної особи за договором підряду.

Що стосується авансування ремонтних робіт, то відповідно до постанови КМУ «Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 09.10.2006 р. № 1404 авансування допускається лише у випадку виконання робіт з капітального ремонту. Це ж підтверджується і Порядком державного фінансування капітального будівництва, затвердженим постановою КМУ від 27.12.2001 р. № 1764.

У зв’язку з цим бюджетна організація може заплатити фізичній особі, яка виконувала роботи з поточного ремонту, лише після їх належного виконання.

Факт виконання ремонтних робіт підтверджується актом приймання-передачі виконаних робіт.

Також зазначимо, що зобов’язання щодо придбання матеріалів для виконання ремонтних робіт може бути покладено як на бюджетну організацію, так і на фізичну особу — виконавця робіт. Це має бути визначено умовами договору.

Зазвичай зобов’язання щодо придбання матеріалів за умовами договору на виконання підрядних робіт бере на себе виконавець робіт і предметом договору в цьому випадку є кінцевий результат роботи.

У такому разі вартість матеріалів уключається до загальної вартості робіт з поточного ремонту. При відображенні таких видатків слід обов’язково враховувати, що договір укладено з фізичною, а не юридичною особою. Так, відповідно до Інструкції № 495 витрати на оплату праці працівників, які не перебувають у штаті установи, за виконання робіт за цивільно-правовими договорами, уключаючи договір підряду (за винятком суб'єктів підприємницької діяльності), здійснюються за КЕКВ 1111 «Заробітна плата».

У випадку, коли матеріали (будівельні матеріали, інвентар, обладнання, інструменти для господарської діяльності тощо) закуповуються бюджетною організацією самостійно, видатки на їх придбання згідно з Інструкцією № 495 здійснюються за КЕКВ 1131 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м'який інвентар та обмундирування».

При цьому потрібно пам’ятати, що згідно зі ст. 840 ЦКУ якщо робота виконується частково або в повному обсязі з матеріалу замовника, підрядник відповідає за неправильне використання цього матеріалу. Підрядник зобов'язаний надати замовникові звіт про використання матеріалу та повернути його залишок.

Якщо робота виконується з матеріалу замовника, у договорі підряду мають бути встановлені норми витрат матеріалу, строки повернення його залишку та основних відходів, а також відповідальність підрядника за невиконання або неналежне виконання своїх обов'язків.

 

Тетяна Рябуха, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі