Теми статей
Обрати теми

Державні закупівлі. Чи потрібно орендодавцю проводити процедуру закупівель при отриманні відшкодування за комунальні послуги

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Чи потрібно орендодавцю проводити процедуру закупівель при отриманні відшкодування за комунальні послуги

 

Районна рада є балансоутримувачем будівлі та здійснює розрахунки за спожиту електроенергію для всієї будівлі (на підставі договору, укладеного з постачальником на постачання електроенергії). Частину будівлі районна рада здає в оренду бюджетним організаціям, які відшкодовують орендодавцю вартість оплачених комунальних послуг.

У зв'язку з цим виникли такі запитання:

1. Чи потрібно районній раді проводити процедуру закупівлі в одного учасника, якщо в кошторисі заплановано загальну суму видатків на оплату електроенергії (КЕКВ 1163) — 150 тис. грн. (із них орендар відшкодовує 120 тис. грн.)?

2. Яку суму зазначати в річному плані закупівель на 2012 рік?

(м. Кіровоград)

 

1. У цьому випадку районній раді доведеться проводити процедуру закупівлі. Пояснимо чому.

З питання випливає, що між районною радою — орендодавцем та бюджетними установами — орендарями укладено договори про відшкодування вартості спожитих комунальних послуг, зокрема йдеться про електроенергію.

Вартість електроенергії, спожитої орендарями, не включається до орендної плати, а підлягає оплаті орендарем окремо. Про особливості оформлення такого варіанта розрахунків за комунальні послуги та обліку отриманих сум Держказначейська служба зазначала у своїх листах від 21.12.2011 р. № 17-10/1040-6806, від 31.05.2011 р. № 17-04/1412-7555, і в коментарях до них ми докладно розповідали про особливості обліку сум отриманого відшкодування.

Якщо розмір відшкодування вартості комунальних послуг, яке орендар перераховує орендодавцю, перевищує 100 тис. грн., то слід мати на увазі, що такі витрати не є закупівлею в розумінні Закону № 2289. На цей момент Мінекономіки звертало увагу в роз'ясненні від 07.07.2011 р., указуючи на те, що такі витрати не є закупівлею за умови, що:

— такі витрати здійснюються саме як відшкодування (компенсація) комунальних витрат орендодавця;

— такі кошти не використовуються орендодавцем для придбання товарів, робіт та послуг;

— такі розрахунки не передбачають укладення договору про закупівлю.

Таким чином, для орендаря перерахування орендодавцю відшкодування вартості комунальних послуг здійснюється без застосування вимог Закону № 2289. Зовсім інша справа з орендодавцем. У цьому випадку саме він укладає договір з постачальником електроенергії та здійснює з ним розрахунки. Тому якщо районна рада — орендодавець здійснює закупівлю товарів та послуг, очікувана вартість яких перевищує 100 тис. грн. (у будівництві — 300 тис. грн.), а робіт — 1 млн грн., то потрібно проводити процедуру закупівлі за однією з процедур, передбачених Законом № 2289.

Зауважимо: у ч. 4 ст. 2 Закону № 2289 визначено, що закупівля електричної енергії, послуг з її постачання, передачі та розподілу має здійснюватися з урахуванням особливостей, установлених окремими законами. До прийняття цих законів закупівля електроенергії здійснюється за загальними правилами та процедурами згідно з вимогами Закону № 2289, тобто замовник у загальному порядку для укладення договору з постачання електричної енергії зобов'язаний вибрати та провести одну з процедур закупівель.

Ураховуючи особливість українського ринку постачальників електроенергії, замовники, як правило, вибирають для закупівлі електричної енергії процедуру закупівлі в одного учасника, особливості проведення якої встановлено ст. 39 Закону № 2289.

2. У річному плані закупівель замовники процедур закупівель (розпорядники бюджетних коштів) указують інформацію про закупівлі товарів, робіт та послуг, які планується здійснити в поточному році, та очікувана вартість таких товарів та послуг дорівнює або перевищує 100 тис. грн. (у будівництві — 300 тис. грн.), а робіт — 1 млн грн. Форму річного плану закупівель та Інструкцію щодо заповнення форми річного плану закупівель затверджено наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922 (у редакції наказу від 27.12.2011 р. № 428).

Так, у графі 4-річного плану закупівель «Очікувана вартість предмета закупівлі» наводиться очікувана вартість предмета закупівлі (цифрами і словами) із зазначенням суми ПДВ. Ця сума визначається виходячи з обсягу бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі бюджетної установи. Інакше кажучи, у цій графі районна рада повинна вказати суму, яка запланована в кошторисі на оплату видатків за КЕКВ 1163.

Таким чином, якщо в кошторисі райради заплановано загальну суму видатків на оплату електроенергії в сумі 150 тис. грн., то в річному плані закупівель вказується саме ця сума.

Крім того, нагадаємо: у додатку до річного плану, що складається в довільній формі, наводиться інформація про ті закупівлі, за якими очікувана вартість не перевищує для товарів та послуг 100 тис. грн. (у будівництві — 300 тис. грн.), а для робіт — 1 млн грн. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі не перевищує зазначені граничні величини і замовником не створено комітет з конкурсних торгів, можна складати реєстр таких закупівель у довільній формі, який підписується уповноваженою особою.

 

Вікторія Матвєєва, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі