Теми статей
Обрати теми

Збір на розвиток виноградарства. Звітність із хмелезбору

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Звітність із хмелезбору

 

Чи зобов’язане подавати звітність із хмелезбору підприємство, яке отримало ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, у разі відсутності їх реалізації у звітному періоді?

(м. Львів)

 

Згідно зі ст. 1 Закону про хмелезбір платниками збору є суб’єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та підпорядкованості, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольні напої та пиво.

Об’єктом обкладення збором є виручка — товарооборот, отриманий на всіх етапах реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, у тому числі за операціями, що не передбачають оплати у грошовій формі (ст. 2 Закону про хмелезбір).

Пунктом 2 Порядку № 587 , яким, серед іншого, регламентовано питання справляння хмелезбору, установлено, що платники збору самостійно обчислюють його суму, яку вказують у розрахунку за формою, встановленою наказом Мінфіну. Платники збору подають щомісячно протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця, зазначений розрахунок до органу ДПС за місцем перебування на податковому обліку. При цьому Порядком № 587 питання подання звітності з хмелезбору в разі відсутності у звітному періоді реалізації алкогольних напоїв не регламентовано.

Зауважимо, що сьогодні залишається чинною форма розрахунку, затверджена наказом ДПАУ від 01.12.2009 р. № 671, яким також затверджено Порядок заповнення Розрахунку суми збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства. Проте і в цьому Порядку вказане питання свого рішення не знайшло. Тим часом, пунктом 8 попереднього Порядку, затвердженого наказом ДПАУ від 28.03.2002 р. № 133, прямо передбачалося: якщо суб’єкт підприємництва не здійснював реалізацію товарів, що входять до об’єкта обкладення хмелезбором, звіт за цей місяць не подається.

У зв’язку з невизначеністю, що виникла, податківці роз’яснили (див. п. 6.4 УПР № 483 // «Податки та бухгалтерський облік», 2010, № 58, с. 4), що розрахунок необхідно подавати навіть у разі відсутності у суб’єкта підприємницької діяльності у звітному місяці факту реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, тобто незалежно від наявності у платників об’єкта оподаткування. Причому це потрібно робити доти, доки платник остаточно не вирішить відмовитися від зазначеного виду діяльності та не подасть до податкового органу відповідну заяву. До того ж має настати строк закінчення або анулювання алкогольної ліцензії (для тих суб’єктів, які реалізують алкогольну продукцію).

На сьогодні позиція податкових органів у цьому питанні залишилася незмінною, про що свідчать відповідні консультації з ЄБПЗ за кодом 15.05. Мотивується вона тим, що згідно з п. 49.2 ПКУ платник податків зобов’язаний за кожний установлений Кодексом звітний період подавати податкові декларації з кожного окремого податку, платником якого він є відповідно до цього Кодексу, незалежно від того, чи здійснював такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді. Крім того, податківці нагадують про штрафні санкції за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності, передбачені ст. 120 ПКУ.

 

Ігор Хмелевський, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі