Теми статей
Обрати теми

Пошта редакції. Як звітувати зі спецводозбору до кінця 2012 року при використанні води на санітарно-гігієнічні потреби?

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Як звітувати зі спецводозбору до кінця 2012 року при використанні води на санітарно-гігієнічні потреби?

 

Суб’єкт господарювання в поточному році використовує воду виключно на санітарно-гігієнічні потреби. Чи необхідно йому в такому разі подавати декларацію збору за спеціальне використання води за звітні періоди, що залишилися до кінця 2012 року?

(м. Харків)

 

Відповідно до п.п. 324.4.1 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі — ПКУ) збір за спеціальне використання води не справляється за воду, що використовується для задоволення питних та санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які перебувають на цій території в той чи інший період часу незалежно від характеру та тривалості проживання, у межах житлового фонду та присадибних ділянок), у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та платників єдиного податку.

При цьому згідно з п. 323.2 цього Кодексу в цілях справляння цього збору під терміном «санітарно-гігієнічні потреби» розуміють використання води в туалетних, душових, ванних кімнатах та умивальниках, а також використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані.

Разом із тим чинною до 01.07.2012 р. редакцією п.п. 324.4.1 ПКУ спецводозбір дозволялося не сплачувати лише за воду, що використовувалася для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення, що призводило до виникнення обов’язку зі сплати вказаного збору суб’єктами господарювання у випадку, якщо питні та санітарно-гігієнічні потреби їх працівників задовольнялися на робочих місцях, причому іншого водоспоживання (виробничого, промислового тощо) такі суб’єкти господарювання не здійснювали. Цей висновок свого часу підтверджувався роз’ясненням із ЄБПЗ за кодом 270.01.

Вочевидь, що в результаті зазначених змін податкового законодавства певна кількість платників збору за спеціальне водокористування перестала бути такими з III кварталу 2012 року. Ще раз підкреслимо, що до їх числа належать лише ті суб’єкти господарювання, які з 1 липня поточного року використовують воду тільки на санітарно-гігієнічні потреби. Якщо обсяги води було використано в тому числі на інші цілі, ніж власні питні і санітарно-гігієнічні потреби, то такі водокористувачі продовжують сплачувати збір на загальних підставах за весь обсяг фактично використаної води. Про це йдеться в листі ДПСУ від 01.08.2012 р. № 20820/7/15-2117 («Податки та бухгалтерський облік», 2012, № 67, с. 3).

Крім того, у зазначеному листі викладено такий порядок подання звітності зі спецводозбору, якщо протягом року суб’єкт господарювання звільняється від його сплати: оскільки податкова декларація збору, форму якої затверджено наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1009, заповнюється наростаючим підсумком з початку року, то незважаючи на те що протягом року в суб’єкта господарювання не стало об’єкта оподаткування внаслідок використання ним води тільки для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб, усе одно подавати звітність необхідно до кінця 2012 року.

Утім, у роз’ясненні податківців з ЄБПЗ за кодом 270.07 (див. на с. 47) висловлюється більш ліберальна думка, відповідно до якої починаючи з ІІІ кварталу 2012 року суб’єкти господарювання, які не є платниками спецводозбору з викладених вище підстав, можуть не подавати податкову декларацію збору за наступні звітні періоди за умови повідомлення про це відповідний податковий орган за місцем податкової реєстрації та подання заяви про відсутність у них в наступних звітних періодах об’єктів обчислення збору.

Вважаємо, що хоча процедуру подання такої заяви щодо спецводозбору чинним законодавством не передбачено, до вказаного роз’яснення варто дослухатися, оскільки певне раціональне зерно в ньому все-таки є. А для більшої впевненості у правомірності своїх дій можна отримати індивідуальну податкову консультацію з місцевої ДПІ в порядку, установленому ст. 52 ПКУ. Наслідком застосування такої консультації буде те, що платника податків, який діяв відповідно до неї, не може бути притягнуто до відповідальності, зокрема, на підставі того, що в майбутньому її змінять або скасують (див. п. 53.1 ПКУ).

 

Ігор Хмелевський, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі