Ставити на вітрину цигарки можна, рекламувати — ні!
17 вересня 2012 року набуває чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів» від 22.09.2011 р. № 3778-VI, згідно з яким забороняються будь-яка реклама та стимулювання продажу тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, зокрема:
— розміщення інформації про виробника тютюнових виробів та/або тютюнові вироби у місцях, де ці вироби реалізуються чи надаються споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, за винятком одного плаката розміром не більше 40 х 30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова інформація про наявні в продажу тютюнові вироби та ціни на них;
— розміщення інформації щодо тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, у місцях роздрібної торгівлі.
З огляду на двозначність наведеного формулювання суб’єкти господарювання побоюються, що їм доведеться повністю прибрати тютюнові вироби з вітрин. На думку Голови Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів Сергія Орєхова, висловлену ним в інтерв’ю газеті «Урядовий кур’єр» від 07.09.2012 р. № 161, такі побоювання безпідставні. Адже Закон, про який ідеться, не містить жодних норм, що забороняли б розміщення пачок цигарок на вітрині торговельних точок. Тобто ставити на вітрину цигарки можна, рекламувати — ні.