Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Пошта редакції. «Оплата бюджетними грошима? — А ми вже не платники!»

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Лютий, 2013/№ 17
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

«Оплата бюджетними грошима? — А ми вже не платники!»

 

Підприємство відвантажило товари бюджетній організації, але до моменту надходження оплати його свідоцтво платника ПДВ було анульоване. Чи виникають у підприємства податкові зобов’язання з ПДВ при такому постачанні?

(м. Корсунь)

 

Нагадаємо: згідно з п. 187.7 ПКУ датою виникнення податкових зобов’язань при постачанні товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника або дата отримання відповідної компенсації в будь-якій іншій формі, уключаючи зменшення заборгованості такого платника податків за його зобов’язаннями перед бюджетом.

При цьому податківці залишилися вірними своєму «докодексному» висновку, згідно з яким підтвердженням того, що товари/послуги оплачуються саме за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі на постачання товарів/послуг умови, що оплата за поставлені товари/послуги здійснюється з відповідного рахунка Державного казначейства України (див. лист ДПСУ від 25.10.2011 р. № 4261/6/15-3415-04 // «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 93, с. 6). Про цю особливість нарахування податкових зобов’язань при «бюджетних» постачаннях ми вже попереджали наших читачів, спираючись на «докодексну» позицію самих податківців, а також ВАСУ (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 90, с. 15).

Водночас, як відомо, на особу, виключену з платників ПДВ, положення розд. V ПКУ не поширюються. При цьому п. 184.5 ПКУ передбачає, що з моменту анулювання реєстрації особи платником ПДВ така особа позбавляється права на виписку податкових накладних, що складаються в момент виникнення податкових зобов’язань (п. 201.4 ПКУ).

Оскільки в цій ситуації на дату зарахування коштів об’єкт оподаткування перестає існувати (унаслідок анулювання ПДВ-реєстрації), підприємство податкову накладну виписати вже не може, і виходить, що податкове зобов’язання в нього не виникає. Переконаність у цьому висновку ґрунтується на тому, що в цій ситуації відсутня подія, з якою податкове законодавство пов’язує необхідність такого збільшення податкових зобов’язань. Аналогічний висновок випливає також з аналізу судової практики (див. наприклад, ухвалу ВАСУ від 08.02.2012 р. № К-9189/08).

Додатково варто відзначити консультацію в ЄБПЗ, розд. 130.07, що роз’яснює ситуацію, коли у 2011 році за рахунок бюджетних коштів була здійснена оплата за товари/послуги, відвантажені у 2010 році, та операції з постачання яких з 2011 року стали з точки зору ПДВ звільненими чи «необ’єктними». У цій ситуації податківці дозволяють не нараховувати податкові зобов’язання, але при цьому звертають увагу, що умови договору та вартість товарів/послуг мають бути переглянуті (ЄБПЗ, розд. 130.07).

З урахуванням викладеного, вважаємо: щоб уникнути непорозумінь з контролюючим органом платнику ПДВ — продавцю при анулюванні його реєстрації слід переглянути договірні умови, склавши до договору додаткову угоду, в якій вартість договору, укладеного з бюджетною установою, указати вже без урахування ПДВ.

 

Максим Нестеренко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте сайт Factor Увійдіть та читайте далі безкоштовно